«دور از خانه» اولین فیلم 1 میلیارد دلاری دنیای «مرد عنکبوتی»

فیلم «مرد عنکبوتی: دور از خانه» (Spider-Man: Far From Home) مسیر دو فیلم ابرقهرمانی «کاپیتان مارول» و «انتقام‌جویان: آخر بازی» را پیمود و به سومین فیلم ۱ میلیارد دلاری «دنیای سینمایی مارول» در سال ۲۰۱۹ تبدیل شد. اما از این گذشته، «دور از خانه» نام خود را به عنوان اولین فیلم ۱ میلیارد دلاری در میان تمامی فیلم‌های «مرد عنکبوتی» به ثبت رساند.

هالیوود ریپورتر گزارش می‌دهد که «دور از خانه» پنجشنبه شب از فروش ۱ میلیارد دلاری در سراسر دنیا عبور کرده و پرفروش‌ترین فیلم اقتباس شده از شخصیت «مرد عنکبوتی» لقب گرفته است. فیلم «مرد عنکبوتی ۳» به کارگردانی «سم ریمی» و بازی «توبی مگوایر» که در سال ۲۰۰۷ اکران شد نزدیک‌ترین فیلم به «دور از خانه» است و ۸۹۰ میلیون دلار بلیت فروشی کرده است. «مرد عنکبوتی: بازگشت به خانه» دیگر فیلم «دنیای سینمایی مارول» نیز در سال ۲۰۱۷ موفق شد ۸۸۰ میلیون دلار در بازارهای جهانی فروش کند.

فروش «دور از خانه» در بازارهای داخلی رضایت‌بخش است اما دیگر عناوینی که براساس این شخصیت ساخته شدند عملکرد بهتری در آمریکا به جای گذاشتند. «دور از خانه» در حال حاضر پنجمین فیلم پرفروش «مرد عنکبوتی» در بازار آمریکای شمالی شمرده می‌شود و پایین‌تر از «بازگشت به خانه» و سه‌گانه‌ی ریمی قرار دارد. با این حال این احتمال وجود دارد که فیلم دیر یا زود از رکورد «بازگشت به خانه» و «مرد عنکبوتی ۳» در آمریکا عبور کند.

«دور از خانه» علاوه بر تبدیل شدن به تنها فیلم ۱ میلیارد دلاری «مرد عنکبوتی»، یکی از دو فیلمی ۱ میلیارد دلاری تاریخ استودیو سونی نیز شد. پیش از «دور از خانه»، «اسکای‌فال» (Skyfall) تنها فیلم ۱ میلیارد دلاری سونی بود که در سال ۲۰۱۲ به نمایش درآمد.

با احتساب «دور از خانه» اکنون ۴۰ فیلم در تاریخ سینما به فروش ۱ میلیارد دلاری یا بیشتر دست یافته‌اند. فیلم‌های «علاءالدین» و «شیر شاه» دیزنی هم امسال این فرصت را در اختیار دارند تا چنین دستاوردی را ثبت کنند. «جنگ ستارگان: ظهور اسکای‌واکر» و «یخ‌زده ۲» دیگر عناوین سینمایی سال جاری میلادی‌اند که ممکن است به فروش ۱ میلیارد دلاری برسند.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *