با گذر زمان و افزایش آلودگی های محیطی، به خصوص آلودگی هوا بیش از پیش احساس می شود. بسیاری از مخترعان در تلاشند که با ارائه راهکاری مفید و کارامد خدمتی بزرگ به جامعه بشری کنند و مردم را از این مشکل بزرگ برهانند.
آقای Daan Roosegaarde، هنرمند و مبتکر هلندی یکی از مخترعین شناخته شده در جهان است که ایده های جالبی را برای این موضوع مطرح کرده و به ثبت رسانده است.

در آینده نزدیک حدود ۲۰ میلیون نفر می توانند با راه حل های این مخترع بزرگ به پاکسازی محیط زیست کمک کنند. مبارزه مبارزه با هوای آلوده و وجود یک محیط زیست پاک برای نسل های آینده، برای کشور آلوده ای مانند چین از برنامه های دراز مدت می باشد.
آقای Roosegaarde با همکاری با چند شرکت تولید کننده دوچرخه چینی، تصمیم به ساخت دستگاه هایی کرد که به نام Smog-free bicycle معروف هستند. این دوچرخه ها ابتدا هوای آلوده را پاکسازی کرده و سپس هوای تازه را به محیط زیست باز می گردانند.
اینگونه تقریبا کارکرد مشاهبی با Smog Free Tower دارند و با تلاش مضاعفی که این شرکت ها برای حل مشکل آلودگی هوا عنوان نموده اند، کمک به سزایی برای شهروندان محسوب می شود.

دوچرخه Smog-free

هر دو این دوچرخه ها بخشی از پروژه بزرگ آقای Roosegaarde می باشند که به هدف تولید هوای تازه طراحی و تولید شده اند. گفتنی است که این پروژه در دو کشور چین و هلند توسعه یافته است و در حال حاضر در رود رو به رشدی را به همراه دارد.
این مخترع هلندی است برای اولین بار مفهوم دوچرخه Smog Free Bicycle را در برنامه TED talk  معرفی کرد و مدت چندانی نگذشت که این اختراع رشد و گسترش یافت و چنین نتیجه ای را حاصل نمود.
او همچنین اشاره کرد که در گذشته، شهر پکن به عنوان شهر دوچرخه شناخته شده بود و اکنون ما سعی داریم دوباره این تاریخ و نماد فرهنگی را در آینده به این شهر بازگردانیم.

دوچرخه Smog-free

اخیرا این خبر در یک کنفرانس مطبوعاتی انجمن اقتصادی جهانی به نام AMNC17 به بحث و بررسی گذاشته شد که در ماه های آینده جزئیات بیشتری را در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.
اما با وجود این ایده ها، همچنان این کشور راه پر فراز و نشیبی را برای کاهش آلودگی هوا در پیش دارد که ایده دوچرخه رایگان شاید به حل این معضل کمک قابل توجهی کند.

vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *