دیزنی فیلم‌های Free Guy و Death on the Nile را از تقویم اکران 2020 حذف کرد

وضعیت اکران فیلم‌های استودیویی در سال ۲۰۲۰ پنجشنبه شب با حضیض دیگری همراه بود. استودیوی والت دیزنی اعلام کرد که فیلم‌های «گای آزاد» و «مرگ روی نیل» را در ماه دسامبر اکران نمی‌کند. به این ترتیب دیزنی و سرچ‌لایت تنها فیلم مدعی اسکار «صحرانشینستان» را در ۴ دسامبر روی پرده می‌برند.

فیلم «مرگ روی نیل» به کاگردانی «کنت برانا» قرار بود اواخر اکتبر اکران شود، اما به ۱۸ دسامبر موکول شده بود. این فیلم معمایی استودیوهای قرن بیستم که از داستان «آگاتا کریستی» اقتباس شده، همچون «گای آزاد» در حال حاضر تاریخ اکران مشخصی ندارد. «گای آزاد» با بازی «رایان رینولدز» و «جودی کومر» قرار بود ۱۱ دسامبر اکران شود.

دیزنی در هفته‌های اخیر اعلام کرده بود که انیمیشن «روح» (Soul) پیکسار را در روز کریسمس بدون اکران در سالن‌های سینما یک راست به دیزنی+ می‌برد. این انیمیشن نیز یکی از مدعیان کسب اسکار خواهد بود.

تنها فیلم استودیویی بزرگ امسال که هنوز قرار است در سال ۲۰۲۰ اکران شود، «زن شگفت‌انگیز ۱۹۸۴» (Wonder Woman 1984) به کارگردانی «پتی جنکینز» است. این هفته گزارش شد که سالن‌های سینما انتظار دارند که برادران وارنر اکران این فیلم ابرقهرمانی با بازی «گل گدوت» و «کریس پاین» را دوباره به تأخیر بیندازد.

فیلم «صحرانشینستان» ساخته‌ی «کلوئی ژائو» و بازی «فرانسیس مک‌دورمند» با این حال، تنها عنوان دیزنی و زیرشاخه‌هایش است که به سالن‌های سینما متعهد مانده. سینماهای لس‌آنجلس و نیویورک هنوز پس از ماه‌ها تعطیلی بازگشایی نشده‌اند و علت موکول شدن فیلم‌ها به سال آینده نیز همین است.

دیزنی تاکنون اکران فیلم‌های «داستان وست ساید» (West Side Story) «استیون اسپیلبرگ» را به ۱۰ دسامبر ۲۰۲۱، «بیوه سیاه» (Black Widow) را به می ۲۰۲۱ موکول کرده است. تأخیر در عرضه‌ی «بیوه سیاه» سبب شد که «جاودانان» (Eternals) که به تعبیری یک دنباله است، تا ۵ نوامبر ۲۰۲۱ به عقب رانده شود، در حالی که این فیلم پرستاره پیش‌تر باید فوریه سا ۲۰۲۱ روی پرده می‌رفت. «شانگ چی و افسانه ده حلقه» (Shang Chi and the Legend of the Ten Rings) مارول هم دیگر عنوانی است که تحت تأثیر تأخیرها به جای ۷ می به ۹ ژوئیه موکول شده است.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *