دیزنی فیلم لایو اکشن «گوژپشت نتردام» را می‌سازد

استودیوی دیزنی مراحل اولیه تولید موزیکال لایو اکشن «گوژپشت نتردام» (The Hunchback of Notre Dame) را براساس نسخه‌ی انیمیشن فیلم و رمان «ویکتور هوگو» کلید زد.

«دیوید هنری هوانگ» نمایشنامه‌نویس برای نگارش فیلمنامه به خدمت گرفته شده و «مندویل فیلمز» تولید اثر را برعهده دارد. «آلن منکن» و «استیون شوارتز» نیز موسیقی فیلم را می‌سازند.

«گوژپشت» داستان ناقوس‌زن کلیسای نتردام در قرن پانزدهم فرانسه و دوستی او با دختر کولی زیبایی به نام اسمرالدا را روایت می‌کند. از این رمان بارها به شکل‌های مختلف اقتباس شده که معروف‌ترین آن‌ها انیمیشن دیزنی در سال ۱۹۹۶ و فیلمی به همین نام با بازی «چارلز لاتون» در سال ۱۹۳۹ است. فیلم انیمیشن دیزنی با کارگردانی «گری تروزدیل» و «کرک وایز» ۳۲۵ میلیون دلار در سراسر دنیا فروش کرد.

تولید فیلم «گوژپشت نتردام» پس از بازسازی‌های موفق اخیر دیزنی در دستور کار قرار می‌گیرد. آن‌ها در همین چند سال گذشته «دیو و دلبر»، «کتاب جنگل»، «آلیس در سرزمین عجایب» را بازسازی کرده‌اند و در آینده‌ی نزدیک بازسازی «شیر شاه»، «علاءالدین» و «دامبو» را به روی پرده می‌برند.

هوانگ به خاطر نمایش «م. باترفلای» (M. Butterfly) برنده‌ی جایزه‌ی تونی شده و برای بازسازی (Flower Drum Song) و «فرزند طلایی» (Golden Child) نامزد دریافت جایزه شده است. شوارتز نیز آهنگسازی نمایش «پیپین» (Pippin)، «نابکار» (Wicked) و «گادسپل» (Godspell) را در کارنامه دارد. منکن از سوی دیگر تاکنون هشت بار برنده‌ی جایزه‌ی اسکار شده و در آثاری چون «علاءالدین»، «دیو و دلبر» و انیمیشن «گوژپشت نتردام» سابقه‌ی همکاری دارد.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *