«دیوید فینچر» اولین فیلم بلند خود پس از Gone Girl را با «گری اولدمن» می‌سازد

«دیوید فینچر» سرانجام با فیلم بیوگرافیکال «مانک» (Mank) نت‌فلیکس آماده‌ی بازگشت به فیلمسازی می‌شود. ورایتی گزارش می‌دهد که در این فیلم درام «گری اولدمن» بازیگر برنده‌ی اسکار نقش «هرمان مانکیویچ» نویسنده‌ی فیلم «همشهری کین» (Citizen Kane) را بازی می‌کند. مانکیویچ برای «همشهری کین» برنده‌ی اسکار شد.

«مانک» که داستان نگارش فیلم «همشهری کین» به کارگردانی «ارسن ولز» در سال ۱۹۴۱ را روایت می‌کند، اولین فیلم بلند فینچر پس از «دختر گمشده» (Gone Girl) محصول ۲۰۱۴ خواهد بود. این فیلمساز از آن سال به بعد مشغول توسعه‌ی سریال «شکارچی‌ ذهن» (Mindhunter) برای نت‌فلیکس شد. فصل دوم این سریال جنایی قرار است اواخر سال جاری میلادی منتشر شود. فینچر علاوه بر این سریال، تهیه‌کنندگی سریال انیمیشن «عشق، مرگ و ربات» (Love, Death & Robots) را هم برای همین شبکه برعهده گرفت و سریال «خانه‌ی پوشالی» (House of Cards) را کلید زده بود. «مانک» به این ترتیب همکاری نزدیک فینچر و نت‌فلیکس را تداوم می‌بخشد. فیلمنامه‌ی این فیلم توسط جک پدر فینچر پیش از مرگش در سال ۲۰۰۳ نوشته شده بود.

نت‌فلیکس با این پروژه گام بلند دیگری به سوی رقابت در بخش بهترین فیلم اسکار برمی‌دارد. آن‌ها اوایل سال ۲۰۱۹ با «رما»ی «آلفونسو کوارون» در مراسم اسکار صاحب چندین جایزه شدند. فینچر تنها فیلمساز مؤلفی نیست که با شبکه همکاری می‌کند. کارگردانانی نظیر «دی ریز»، «مارتین اسکورسیزی»، و «نوآح بامبک» همگی تا پایان سال ۲۰۱۹ فیلم‌های خود را از طریق نت‌فلیکس عرضه خواهند کرد.

اولدمن که به خاطر بازی در «تلخ‌ترین ساعت» (Darkest Hour) به کارگردانی «جو رایت» برنده‌ی اسکار بهترین بازیگر مرد شد، به زودی در فیلم‌های «لاندرومات» (The Laundromat) به کارگردانی «استیون سودربرگ» و «زنی در پنجره» (The Woman in the Window) به کارگردانی «جو رایت» ظاهر خواهد شد.

فیلم «مانک» قرار بود پس از فیلم «بازی» (The Game) فینچر که در سال ۱۹۹۷ به نمایش درآمد عرضه شود، اما وقتی فیلمساز اعلام کرد که با الهام از «همشهری کین» می‌خواهد فیلم جدیدش را به صورت سیاه و سفید فیلمبرداری کند با مخالفت استودیو مواجه شد. در آن زمان فینچر «کوین اسپیسی» را برای نقش اصلی فیلم در نظر داشت. فیلمنامه‌های دیگر مانکیویچ در هالیوود شامل «جادوگر شهر آز»، «غرور یانکی‌ها» و «غرور سنت لوئیس» می‌شود.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *