رئیس استودیو مارول: فیلم Black Panther بهترین اثری است که ساخته‌ایم

در نهایت فیلم فوق‌العاده مورد انتظار Black Panther (پلنگ سیاه) به مرحله اکران خود رسید و مدت زیادی نیست که روی پرده نقره‌ای سینماها به نمایش در می‌آید، اما در همین مدت زمان بسیار کم هم عملکرد بسیار خوبی داشته است. این اثر ابرقهرمانی در همان روز اول افتتاحیه خود توانست درآمدی در حدود ۷۵.۸ میلیون دلار کسب کند که با کسب همین مقدار اولین رکورد خود به‌عنوان پرفروش‌ترین اثر تازه اکران شده، در ماه فوریه را شکست. علاوه بر موفقیت مالی، این فیلم روزبه‌روز در حال دریافت نظرات مختلف، چه از سمت طرفداران و چه از سمت منتقدان است.

حال در این میان، این تنها سینما دوستان و علاقه‌مندان به آثار ژانر ابرقهرمانی نیستند که مدام فیلم پلنگ سیاه را تحسین می‌کنند. حتی کوین فایگی، رئیس استودیو مارول هم از جمله افرادی است که در طی چند روز اخیر، چیزهای بسیار خوبی در وصف این اثر ابرقهرمانی که به‌دست رایان کوگلر ساخته و کارگردانی شده، گفته است. شاید از خود بپرسید که این صحبت‌ها تا چه حدی خوب بود؟ کوین فایگی در طی مصاحبه خود با مصاحبه‌کننده خبرگزاری ABC News اعلام کرد که فیلم Black Panther بهترین اثری محسوب می‌شود که تا به امروز در استودیو مارول ساخته شده است. او در این مصاحبه، صحبت‌های خود را به این شکل عنوان کرد:

زمانی که کار تولید فیلم پلنگ سیاه به پایان رسید و پرونده آن بسته شد، من به سمت رایان کوگلر نگاه کردم و صریحا به او گفتم که «این اثر، بهترین فیلمی است که ما تا به امروز در استودیو مارول ساخته‌ایم».

درست است که این یک ادعای گیج‌کننده بوده و ممکن است کمی دردسرساز شود، اما اگر کسی بتواند این ادعا را مطرح کند، تنها همان کوین فایگی است. رئیس این استودیو فیلمسازی، تا به امروز تمامی آثاری را که در دنیای سینمایی مارول ساخته شده تماشا کرده و بر روند تولید آنها نظارت مستقیم داشته است. این آثار شامل برخی از فیلم‌هایی که جزو پرفروش‌ترین‌ها بوده هم می‌شود؛ به طور مثال فیلم The Avengers (انتقام جویان) به کارگردانی جاس ویدون. با این حال، فایگی در این مصاحبه عنوان کرد که فروش بالای باکس آفیسی تنها دلیل فوق‌العاده بودن این فیلم نبوده است؛ بلکه فاکتورهای دیگری هم در این موضوع شریک هستند. علاوه بر فروش، این داستانی است که فیلم پلنگ سیاه قصد بازگو کردن آن را دارد و چیزی که به نمایش می‌گذارد یکی از دلایل اصلی است که این فیلم را به اثر بسیار خوبی تبدیل کرده‌اند. فایگی در رابطه با این موضوع، اینگونه توضیح داد:

ممکن است شما تنها از روی همان مخاطبان و نظرات آنها هم این موضوع را دریافته باشید که داستان این فیلم به گونه‌ای بازگو شده که بخشی از بینندگان، خودشان را در آن اثر می‌بینند.

او در ادامه توضیح داد که این فیلم قصد دارد به همین صورت باقی بماند و تا هر جایی که امکان دارد این هدف را دنبال کند. او توضیح داد که این فیلم قرار است به هویت انقلابی شخصیتی که از دل دنیای کتاب‌های کامیک ظاهر شده، پایبند باشد. فایگی در ادامه مصاحبه خود توضیح داد:

پیامی که این فیلم ابرقهرمانی درون خود دارد و لایه‌های نمایشی بسیار زیبایی هم که در این اثر وجود دارد، بخشی از دلایلی است که توانسته این فیلم را تا به این اندازه به موفقیت برساند

زمانی که استن لی و جک کربی این شخصیت را در دنیای کتاب‌های کامیک خلق کردند، بسیار سر و صدا کرد و خیلی به چشم آمد. آنها در اواسط دهه ۶۰ شخصیتی را خلق کردند و با آن به همه نشان دادند که ما یک کاراکتر سیاه‌پوست آفریقایی داریم که در یک ایالت آفریقایی ظهور کرده است؛ او از شما پولدارتر، باهوش‌تر و از نظر تکنولوژیکی،‌ بسیار پیشرفته‌تر از شما است. حالا ما بعد از خلق این شخصیت، قصد داریم حالا حالاها به او پایبند باشیم و او را ارتقاء دهیم.

و این فیلم درست همان کاری را کرد که آنها برنامه‌‌اش را داشتند. ممکن است که در فیلم فوق‌العاده محبوب و مورد انتظار Black Panther، ایالت آفریقایی واکاندا بهترین رازی باشد که در دنیا مخفی نگه داشته شده، اما در عین حال غنی‌ترین و از لحاظ تکنولوژیکی، پیشرفته‌ترین کشوری است که در حال حاضر در دنیای کتاب‌های کامیک، روی زمین وجود دارد. همچنین گفته شده که بخش بیشتری از این وسایل تکنولوژیکی هم توسط خواهر کوچک فوق‌العاده باهوش پادشاه تی چالا (چادویک بوزمن) یعنی شوری (لتیتیا رایت) ساخته شده است. شوری و تمامی وسایلی که به دست خود ساخته، ممکن است کمی آرام باشند، اما متوجه می‌شوید که یکی از آن نیروهای سرسختی هستند که می‌توان با خیالت راحت روی آنها حساب کرد. براساس گفته‌های رئیس مارول استودیو، پیامی که این فیلم ابرقهرمانی درون خود دارد و لایه‌های نمایشی بسیار زیبایی هم که در این اثر وجود دارد، بخشی از دلایلی است که توانسته این فیلم را تا به این اندازه به موفقیت برساند. او در ادامه مصاحبه خود اضافه کرد که از چهار سال گذشته که او و رایان کوگلر کار ساخت فیلم Black Panther را آغاز کردند، دنیا تغییرات بسیار زیادی کرده است؛ حداقل برای آنها. او در این رابطه اینگونه توضیح داد:

از زمانی که ما چهار سال پیش کار ساخت این اثر ابرقهرمانی درباره این شخصیت سیاه‌پوست را آغاز کردیم، شرایطی که پیشتر در رابطه با هر چیزی در جهان وجود داشت به کلی تغییر کرده است. این فیلم مناسب و وابسته به آن برهه زمانی بود؛ حالا من فکر می‌کنم که خیلی مناسب‌تر برای این دوره است.

چادویک بوزمن در نقش تی‌چالا (پلنگ سیاه)، مایکل بی جردن در نقش اریک کیلمانگر، اندی سرکیس در نقش یولیسیس كلا (Ulysses Klaw)، دانای گوریرا در نقش اوکویه، لوپیتا نیونگو در نقش ناکیا، مارتین فریمن در نقش اورت راس، استرلینگ کی براون در نقش ان‌جوبو، آنجلا باست در نقش راموندا، فارست ویتاکر در نقش زوری، دنیل کالویا در نقش وکابی، وینستون دوک ام‌باکو (من ایپ)، لتیشیا رایت در نقش شوری، جان کانی در نقش تی‌چاکا، سیدل نوئل در نقش زولیزوا و فلورنس کاسومبا در نقش ایو، از جمله بازیگرانی هستند که در فیلم Black Panther حضور دارند و به ایفای نقش پرداخته‌اند.

تانی کال

برگرفته از ComicBook

زومجی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *