«رابرت ردفورد» در 81 سالگی از دنیای بازیگری خداحافظی کرد

«رابرت ردفورد» بازیگر کهنه کار سینما در مصاحبه‌ای با خبرگزاری EW اعلام کرد که در 81 سالگی از دنیای بازیگری خداحافظی می‌کند. فیلم «The Old Man & The Gun» آخرین ایفای نقش او به عنوان بازیگر در دنیای سینما خواهد بود. او در این باره گفت:

«من هرگز نمی‌گویم هرگز اما در زمینه بازیگری باید بگویم که بعد از این فیلم بازنشسته می‌شوم چون از سن 21 سالگی مشغول اینکار هستم . با خودم فکر کردم، خوب به نظر کافی است. فکرهایم را کرده‌ام. چرا یا یک اتفاق خوب و مثبت به این حرفه پایان ندهم؟»

او گفت که قالب و داستان فیلم «The Old Man & The Gun» به او برای گرفتن تصمیم نهایی در این رابطه کمک کرد. «ردفورد» در این فیلم جدید به کارگردانی «دیوید لووری»، نقش «فارست تاکر» را بازی می‌کند که خلافکاری است که عاشق دزدی از بانک‌ها و فرار از زندان است. «ردفورد» درباره شخصیت «تاکر» اذعان داشت:

«چیزی که این شخصیت را برایم جذاب کرد؛ که امیدوارم در فیلم دیده شود، این است که او از 17 بانک دزدی کرد، 17 بار دستگیر شد، 17 بار به زندان رفت و در عین حال 17 بار از زندان فرار کرد. این باعث شد فکر کنم که او در برابر دستگیر شدن مقاومت نمی‌کرد تا بتواند حس آزادی را که بهترین حس زندگی است تجربه کند.»

از معروف‌ترین فیلم‌های این بازیگر می‌توان به «Al the President’s Men»، «Havana» و «A River Runs Through It» اشاره کرد. «ردفورد» بنیانگذار موسسه ساندنس نیز هست که در طی سالیان نقش بزرگی در استعدادیابی بازیگرن جوان داشته است. او در طی 60 سال حرفه بازیگری خود موفق به دریافت جایزه اسکار در زمینه بازیگری نشد اما در سال 2001 آکادمی صنعت و علوم سینمایی به او جایزه افتخاری دستاورد عمر را اهدا کردند. البته او در نقش کارگردان در سال 1980 موفق به دریافت جایزه اسکار بهترین کارگردانی برای فیلم «Ordinary People» شد. فیلم «The Old Man & The Gun» به تهیه کنندگی «ردفورد» و بازیگری «سیسی اسپیسک»، «دنی گلوور»، «تام ویتس» و «کیسی افلاک» در 28 سپتامبر اکران خواهد شد. همچنین فیلم «The Old Man & The Gun» در فستیوال بین‌المللی فیلم تورنتو نیز حضور خواهد داشت.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *