خیلی از محققین ثابت کرده اند که ثروتمندان علاوه برا راهکارهایی برای ثروتمند شدنشان از یک سری قواعد و باور ها نیز برخوردارند که در اشخاص دیگر وجود ندارد . در اینجا قصد داریم این باور ها که باعث موفقیتآنان شده است را به تفصیل ذکر کرده و در مورد آن سخن به میان آوریم.

لطفا تا انتها مطالب را مطالعه نمایید تا رمز و راز باور ثروتمندان را نیز دریابید .

راز موفقیت ثروتمندان و باور آنان

چگونه ثروتمند شویم

آنچه می‌توان از تحقیقات و مقالات روانشناسی مختلف در زمینه درآمدزایی و اینکه چگونه بتوانیم به فرد ثروتمندی تبدیل شویم نتیجه گرفت این است که باید در کنار فراگرفتن نحوه درآمدزایی، باورها و تفکرات درستی را نیز در ذهن خود پرورش دهیم. یکی از بهترین شگردها برای به دست آوردن این تفکرات درست نیز کسب تجربه از دانسته‌های ثروتمندان است.

استیو سایبولد، نویسنده کتاب «افراد ثروتمند چگونه به بلوغ فکری رسیده اند و چگونه فکر میکنند ؟» که از مصاحبه با بیش از ۱۲۰۰ ثروتمند از سراسر دنیا نوشته شده در این زمینه گفته است: “اگر شما باورها، فلسفه و استراتژی‌های افراد ثروتمند را دنبال کرده و دست به کار شوید شانس زیادی برای موفقیت و در نتیجه ثروتمند شدن دارید.”

مشکل اینجا است که خیلی از مردم این شیوه را دوست ندارند یا نمی‌پذیرند و سعی می‌کنند مانند دوران جوانی سایبولد به شیوه‌ای متفاوت از آنچه ثروتمندان می‌گویند درآمدزایی کنند. وی در این زمینه می‌گوید:

“من ۲۵ سال اول جوانی خود را مانند دیگر جوانان به تفکر در مورد پول و ثروتمند شدن سپری کردم که باعث می‌شد همیشه محتاج به پول باشم. سپس همین‌که شیوه تفکر خود را تغییر دادم باعث شد تا به قدرت و پول برسم.”

با این حساب ثروتمند شدن نباید چندان سخت باشد و به تفکرات ما برمی‌گردد. برای اینکه بتوانید تفکرات خود را تغییر دهید ۷ واقعیتی که ثروتمندان پذیرفته‌اند را با شما در میان می‌گذاریم.

راز موفقیت ثروتمندان و باور آنان

پول بیشتر مشکلات را برطرف می‌کند

ثروتمندان به پول نگاه متفاوتی نسبت به مردم عادی دارند. آنها با توجه به شرایط و امکانات خوبی که می‌شود فراهم کرد به پول نگاه می‌کنند؛ مانند آزادی، رفاه، موقعیت و فراوانی. ثروتمندها از این موضوع که پول می‌تواند بسیاری از مشکلات را برطرف کند واهمه ندارند و آن را قبول کرده‌اند. سایبولد در کتاب خود نوشته است:

“میلیونرها می‌دانند که پول ابزار خوبی برای ایجاد شرایط و فرصت‌های ایده آل است. آنها همچنین به این باور رسیده‌اند که اگر شما بدون پول خوشحال نیستید با پول نیز خوشحال نخواهید بود. هرچند با اینکه پول در خوشحالی و لذت بردن از زندگی نقش کوچکی دارد؛ اما نباید فراموش کرد که پول یکی از ابزار مهم برای ادامه زندگی است.گ

در این بین افراد خاصی هستند که به پول به چشم یک دشمن و عامل بدبختی نگاه می‌کنند. سایبولد در مورد این افراد نوشته است: “بسیاری از مردم رابطه‌ای خصمانه و ناکارآمد با پول دارند. اگر می‌خواهید پول زیادی به دست آورید بهتر است پول را به عنوان یک دشمن ندیده و آن را بهترین متحد و دوست خود بدانید.”

راز موفقیت ثروتمندان و باور آنان

ثروت ارتباط بسیار کمی با میزان تحصیلات شما دارد

موضوعی است که شاید بیشتر افراد عادی با آن مخالف باشند، اما سایبولد نظر جالبی دارد: “ثروتمندان خودساخته با این موضوع کاملا موافق هستند که رسیدن به درآمد بالا رابطه بسیار کمی با میزان تحصیلات فرد دارد و بیشتر به افزایش تمرکز و اصرار برای رسیدن به موفقیت برمی‌گردد.”

وی می‌گوید ساخت یک آینده‌ی خوب لزوما به باهوش‌تر بودن بستگی ندارد: “رسیدن به موفقیت به این موضوع بستگی دارد که بدانید چه می‌خواهید و روی رسیدن به آن تمرکز کنید حال هرچه می‌خواهد زمان ببرد یا هرچه سخت باشد نباید مانعی برای رسیدن شما به هدفتان باشد. این روشی ساده است؛ اما باید در نظر داشته باشید که آسان نیست.”

جالب است بدانید که شمار زیادی از افراد ثروتمند تحصیلات خود را رها کرده‌اند و دارای میزان تحصیلات کمی هستند. افراد ثروتمند دانش خود را نه از راه کسب علم در دانشگاه بلکه از طریق کسب تجربه به دست آورده‌اند. در کتاب سایبولد نوشته شده است:

“کافی است که به خانه‌ی فرد ثروتمندی بروید تا یکی از اولین چیزهایی که نظر شما را به خود جلب کند کتابخانه بزرگ و عظیم وی باشد که طبیعتا مطالعه‌ی این کتاب‌ها به موفقیت‌اش کمک زیادی کرده است.”

اگر به کاری که انجام می‌دهید عشق بورزید پول نیز سرازیر خواهد شد

هرچه شما کاری را بیشتر دوست داشته باشید به آن اهمیت بیشتری می‌دهید و سعی می‌کنید که بهتر و باکیفیت‌تر، حتی متمایز از دیگران آن را انجام دهید و همین امر باعث می‌شود تا شناخته‌تر شده و درآمد بیشتری داشته باشید. در نوشته‌های سایبولد می‌توان خواند: “بیشتر افراد به این موضوع فکر می‌کنند که اگر کاری را انجام دهند چقدر پول به دست خواهند آورد و این در حالی است که افراد ثروتمند ابتدا کاری که به انجام آن علاقه‌مند هستند را پیدا کرده و بعد تلاش کرده‌اند تا از انجام آن کسب درآمد کنند.”

اگر شما کاری را که انجام می‌‌دهید با علاقه و عشق باشد بی‌شک موارد مورد نیاز برای موفقیت آسان‌تر خواهند بود. سایبولد در این زمینه گفته است:

“به جای آنکه به دنبال کاری باشید که بیشترین درآمد را برای شما به همراه دارد به دنبال شغلی بگردید که انجام دادن آن را دوست داشته و می‌دانید که می‌توانید در انجام آن موفق شوید. بعد از اینکه چنین شغلی را یافتید تمام تلاش و تمرکز خود را روی موفقیت‌تان در آن شغل قرار دهید تا بتوانید به یکی از توانمندترین و شناخته‌ شده‌ترین فرد در زمینه‌ی شغلی خود تبدیل شوید. سپس مشاهده خواهید کرد که با میزان زیادی از ثروت و درآمد رو به رو شده‌اید.”

برای کسب درآمد به داشتن سرمایه نیازی ندارید

برخلاف باور خیلی از مردم که پول، کسب درآمد را به همراه خواهد داشت ثروتمندان نظر متفاوتی دارند. سایبولد در کتاب خود نوشته است:

“باور کلیشه‌ای که برای کسب درآمد نیاز به سرمایه دارید می‌تواند شما را به بهترین شکل محدود ساخته و همچنین به بدترین شکل، مخرب باشد. واقعیت این است که شما باید بهترین ایده برای حل مشکلات داشته باشید تا بتوانید پول به دست آورید. ایده‌های خلاقانه می‌توانند منابع کمیابی باشند؛ اما بیشتر مردم بر روی این موضوع تمرکز کرده‌اند که پول از کجا می‌آید و همین امر سبب می‌شود تا ایده‌ها را نادیده بگیرند.”

افراد ثروتمند ابتدا روی یافتن و تکامل یک ایده‌ی خلاقانه تمرکز می‌کنند سپس به دنبال جیب افراد دیگری می‌روند تا بتوانند سرمایه لازم برای به تحقق نشاندن ایده‌هایشان را به دست آورند. سایبولد در این مورد می‌گوید:

“افراد مستعد همیشه می‌دانند که پول در هر شرایطی حاضر است زیرا افراد پولداری وجود دارند که به دنبال یک سرمایه گذاری ایده آل هستند تا بتوانند این ایده‌ها را تبدیل به مخازن درآمد کنند.”

پولدار شدن به نحوه تفکر شما برمی‌گردد

سایبولد به این موضوع تاکید کرده که هر کسی می‌تواند ثروتمند شود:

“ثروتمند شدن به نحوه تفکر شما بازمی‌گردد و اینکه در مورد درآمدزایی به چه چیزهایی باور دارید. همیشه رمز موفقیت برای همه ثروتمندان یکسان بوده است؛ تفکر.”

اگر می‌خواهید مانند یک فرد ثروتمند فکر کنید، در موردشان بیشتر بدانید. سایبولد در ادامه می‌گوید:

“به گفتن اینکه ثروتمند شدن‌تان خارج از کنترل شما است خاتمه دهید. حقیقت این است که ثروتمند شدن به باورها و تفکرات‌تان برمی‌گردد.”

wikiravan

  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *