بازی NieR: Automata دقیقا همان بازی است که این روزها در صنعت بازی‌های ویدیویی جای آن خالی است. یک بازی ماجراجویی با المان‌های هک اند اسلش و نقش آفرینی که بایک داستان و موسیقی بسیار زیبا ترکیب شده است. از طرفی دنیای بازی جوری تعبیه شده است که برای فهمیدن آن، می‌بایست بیش از یک بار بازی را به پایان برسانید که در نوع خود، حرکت جالبی است که از سوی استودیو پلاتینیوم گیمز، سازنده بازی، صورت گرفته است. بازی NieR: Automata جز آن دسته از بازی‌هایی است که اگر کمی پای آن وقت بگذارید، به راحتی می‌توانید تروفی‌های آن را در اختیار بگیرید.

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: ممنون که بازی کردید

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: از طریق Bunker به فضا خیره شوید

با شروع و به اتمام رساندن پیش درآمد بازی NieR: Automata این تروفی را دریافت خواهید کرد. یادتان باشد که مردن در این قسمت شما را وارد پایان W بازی می‌کند و تمامی پیشرفت‌های شما نیز از بین خواهد رفت زیرا هیچ محیطی برای ذخیره پیشرفت‌هایی که انجام داده‌اید، وجود ندارد.راهنمای تروفی

توضیح تروفی: به شهر ویران شده برسید

زمانی که برای اولین بار از طریق Bunker به زمین بروید، این تروفی را دریافت خواهید کرد.

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: منطقه صحرایی بازی را تکمیل کنید

زمانی که به باس فایت آدم رسیدید، او را شکست داده و از منطقه فرار کنید تا تروفی مورد نظر را دریافت کنید.

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: پارک تفریحی ویران شده را تکمیل کنید

این تروفی را زمانی به دست خواهید آورد که باس فایت Beauvoir (باس فایتی که به خواننده‌های اوپرا شباهت دارد) را شکست داده و از طریق ربات مورد نظر به دهکده پاسکال بروید.

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: کشتی بیگانگان را تکمیل کنید

این تروفی را پس از رویارویی با آدم و حوا در زیر زمین به دست خواهید آورد.

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: قلعه داخل جنگل را تکمیل کنید

این تروفی را پس از تکمیل کردن منطقه جنگلی بازی و شکست دادن A2 به دست خواهید آورد.

Trophy Guide / Nier: Automata

توضیح تروفی: شهر آب گرفته را تکمیل کنید

پس از شکست دادن باس فایت Grun (ربات آبی غول آسای بازی) این تروفی را دریافت خواهید کرد.

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: شهر کپی شده را تکمیل کنید

پس از پاکسازی کامل شهر کپی شده و شکست دادن آدم این تروفی را دریافت خواهید کرد

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: کارخانه متروکه را تکمیل کنید

این تروفی را پس از پاکسازی کارخانه متروکه (زمانی که با پاسکال به آنجا می‌روید) دریافت خواهید کرد.

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: به پایان A برسید

جدای از تصمیم‌های شما در طول بازی و انتخاب‌هایی که انجام داده باشید، زمانی که برای اولین بار بازی را به اتمام برسانید، پایان A را مشاهده خواهید کرد. یادتان باشد در این حالت داستان بازی به اتمام نرسیده است و حال باید مجددا فایل‌های خود را بارگذاری کرده و از دید شخصیت 9S به بازی کردن بپردازید.راهنمای تروفی

توضیح تروفی: به پایان B برسید

جدای از تمامی تصمیم‌هایی که در دور دوم بازی کردن خود گرفته‌اید، با اتمام بازی می‌توانید پایان B را مشاهده کنید. این حالت اصلا حکم New Game + را ندارد زیرا از دید یک شخصیت جدید به بازی کردن خواهید پرداخت و جواب علامت سوال‌های حالت اول را پیدا خواهید کرد. در واقع در اینجا شما پارت دوم داستان بازی را به اتمام رسانده‌اید.

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: مرگ 2B را مشاهده کنید

حال باید سومین دور خود برای بازی کردن را آغاز کنید تا پارت سوم داستان را متوجه شوید. با انجام اولین ماموریت این تروفی را دریافت خواهید کرد. یادتان باشد نباید بگذارید 2B به دست خودش کشته شود (این که وی تسلیم ویروس شود، شما را وارد پایان P بازی می‌کند) وی باید بدون پخش شدن میان‌پرده بمیرد.

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: برای اولین بار کنترل A2 را به دست بگیرید

پس از دریافت تروفی قبل، از شما پرسیده می‌شود که دوست دارید با کدام شخصیت بازی کنید. در قسمتی از داستان مهم نیست شما کدام شخصیت را انتخاب کرده‌اید زیرا کنترل A2 را به دست خواهید گرفت و در آن زمان تروفی مربوطه را دریافت خواهید کرد.

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: آخرین درخواست پاسکال را انجام دهید

مرحله‌ای را که در کارخانه متروکه A2 به پاسکال کمک می‌کنید به اتمام رسانده تا این تروفی را دریافت کنید. البته پاسکال یک حق انتخاب را جلوی شما می‌گذارد که مهم نیست کدام یک را انتخاب می‌کنید، در هر صورت این تروفی را دریافت خواهید کرد.

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: تمامی واحدهای بهبود اطلاعات را متوقف کنید

این تروفی را از طریق شخصیت 9S زمانی که باس فایت ساختمان سوم بهبود اطلاعات را شکست می‌ٔهید، دریافت خواهید کرد.

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: آخرین لحظات دولا و پوپولا را تماشا کنید

این تروفی را زمانی دریافت خواهید کرد که برج را هک کرده و توسط سر قرمزها تحت فشار قرار گرفته‌اید.

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: پایان 9S را مشاهده کنید

در پایان بازی (پایان سومین دور از بازی کردن شما) می‌توانید انتخاب کنید که پایان شخصیت 9S یا A2 را مشاهده کنید. با انتخاب شخصیت 9S این تروفی را دریافت خواهید کرد.

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: پایان A2 را مشاهده کنید

در پایان بازی (پایان سومین دور از بازی کردن شما) می‌توانید انتخاب کنید که پایان شخصیت 9S یا A2 را مشاهده کنید. با انتخاب شخصیت A2 این تروفی را دریافت خواهید کرد.

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: آخرین تیتراژ پایانی را مشاهده کنید

پس از دریافت دو تروفی مروبط به پایان شخصیت A2 و 9S، قابلیت انتخاب مراحل در دسترس شما قرار می‌گیرد. قبل از دریافت این تروفی باید از این قابلیت استفاده کرده و تمامی تروفی‌های نقره‌ای بازی را دریافت کنید. زمانی که هر دو پایان C و D را مشاهده کردید، می‌توانید پایان واقعی بازی را  ببینید.

مرحله‌ای که از طریق آن می‌توانستید یکی از شخصیت‌های بازی را انتخاب کنید  اجرا کرده و کنترل شخصیت 9S را به دست بگیرید. حال ربات‌های بازی یک مکالمه را شروع خواهند کرد که به آن‌ها اجازه سوال کردن داده و پس از آن گزینه بله (Yes) را انتخاب کنید. در ادامه باس فایت آخر و واقعی بازی در انتظار شما است.

این نکته را بگویم که در طول راه شما، چک‌پوینت‌های متعددی قرار دارد و نیازی نیست نگران این مبارزه باشید. با این حال اگر در راه خود ناکام ماندید، از شما سوال می‌شود که می‌خواهید از سایر بازیکن‌ها کمک بگیرید یا نه. در این صورت درخواست را قبول کرده و راه خود را ساده‌تر کنید. سپس پس از پایان، بازی از شما می‌پرسد که می‌خواهید به سایرین کمک کنید که در این صورت باید گزینه خیر را انتخاب کنید. زیرا با قبول کردن درخواست، تمامی فایل‌های ذخیره شما از بین خواهد رفت و دیگر نمی‌توانید سایر تروفی‌های بازی را به دست بیاورید. میان‌پرده پایانی بازی را تماشا کنید و تبریک می‌گویم شما داستان بازی NieR: Automata را به اتمام رساندید.

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: جمع آوری بدن خود

در بازی‌هایی مثل بازی Dark Souls پس از اینکه می‌میرید، باید به محیط بازگشته و سولزهای خود را بردارید. حال در بازی NieR: Automata نیز پس از کشته شدن باید به محل برگشته و بدن خود را جمع آوری کنید. از این‌رو چیپ‌ها و XPهای از دست رفته شما باز خواهد گشت. البته این کار را باید تا قبل از کشته شدن دوباره خود انجام دهید و یک محدودیت خاصی از نظر زمانی برای شما تعبیه می‌شود. پس از کشته شدن، سریعا بدن خود را جمع‌آوری کرده و تروفی مورد نظر را به دست بیاورید.

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: ۱۰۰ بدن مختلف را جمع‌ آوری کنید

در طول ماجراجویی خود، بدن سایر بازیکنان را خواهید دید که می‌توانید بالای سر آن‌ها رفته و برای‌شان دعا کنید (این حرکت سلامتی را به بازیکنان در بازی خودشان بر می‌گرداند) و در ادامه بدن‌شان را جمع آوری کنید (که برای مدت موقتی از قدرت بالایی برخوردار خواهید شد). البته در این میان می‌توانید آن‌ها را نیز زنده کنید که که در قالب یک هوش مصنوعی به کمک شما خواهند آمد. برای دریافت این تروفی باید ۱۰۰ بدن را بازیابی کنید. اصلا لازم نیست نگران این تروفی باشید زیرا در طول بازی آن قدر بدن بازیکنان مرده را پیدا خواهید کرد که به راحتی می‌توانید این تروفی را به دست بیاورید. مخصوصا در کنار محل‌های مربوط به باس‌های بازی که پر از اجساد بازیکنان است. همچنین یک سری از اجساد هستند که در واقع مربوط به NPCهای بازی می‌شوند. این دسته از اندروید‌ها نیز جز این تروفی محاسبه می‌شوند.

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: اولین ماموریت جانبی خود را انجام دهید

برای دریافت این تروفی تنها کافی است یکی از ماموریت‌های جانبی بازی را انجام دهید. این تروفی را بدون هیچ تلاشی دریافت خواهید کرد زیرا در ابتدای بازی برای پیش روی در خط داستانی باید دو مرحله جانبی انجام دهید.

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: ۸۰ درصد ماموریت‌های جانبی را انجام دهید

در طول دنیای بازی ماموریت‌های جانبی متعددی تعبیه شده است که می‌توانید آن‌ها را انجام دهید. ماموریت‌های جانبی بازی اغلب پیدا کردن آیتم‌ یا اشخاص خاص است ولی از ماموریت‌های مسابقه‌ای گرفته تا جست و جو و محافظت کردن همگی دست به دست هم داده‌اند تا شما بتوانید این تروفی را به راحتی هرچه تمام‌تر انجام دهید. اگر در نقشه بازی نگاه کرده باشید، علامت‌های مربعی قرمز رنگی را مشاهده می‌کنید که به شکل ؟؟؟ هستند. در واقع این‌ مربع‌ها ماموریت‌های جانبی بازی‌ بوده که باید آن‌ها را انجام دهید. یادتان باشد می‌توانید پس از اتمامی بازی نیز مراحل جانبی را از طریق بخش انتخاب مراحل نیز انجام دهید.

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: ۸۰ درصد Archiveها را پیدا کنید

در دنیای بازی آیتم‌هایی تعبیه شده‌اند به نام Archive که حکم آیتم‌های قابل جمع آوری بازی را دارند. بیشتر این آیتم‌ها را می‌توانید در دور دوم و سوم بازی به دست بیاورید. همچنین استفاده از چیپ جست و جوگر به خوبی می‌تواند شما را در پیدا کردن صندوق‌ها و آیتم‌های مخفی کمک کند که بعضی از آن‌ها حاوی اطاعات و Archiveها هستند.

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: ۸۰ درصد تمام Unit Data را باز کنید

در واقع Unit Data شامل اطلاعاتی است که از دشمنان خود یا همان ربات‌ها کسب می‌کنید. هرچقدر که با آن‌ها بجنگید و نابودشان کنید، اطلاعات بیشتری کسب خواهید کرد. حال این تروفی‌ را امکان دارد در دور سوم بازی کردن به دست بیاورید. با این حال سعی کنید مراحل فرعی زیادی انجام دهید تا با گونه‌های مختلفی از دشمنان آشنا شده و بتوانید اطلاعات کسب کنید.

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: ۸۰ درصد Plug-in Chipها را به دست بیاورید

بخش Plug-in Chips به بازی NieR: Automata شکل و شمایل بازی‌های نقش آفرینی بخشیده است و در این میان اگر بتوانید ۸۰ درصد چیپ‌های داخل بازی را پیدا کنید، این تروفی را دریافت خواهید کرد. این تروفی نیز نیازمند این است که دشمنان زیادی را بکشید قطعا ربات‌های جدید چیپ‌های جدیدتری در اختیار دارند که کار شما را برای رسیدن به این تروفی ساده‌تر می‌کنند. نکته‌ای که در این میان وجود دارد این است که سعی کنید چیپ‌های خود را نفروشید. زیرا امکان دارد تروفی مورد نظر را دریافت نکنید.

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: تمامی Pod Programها را به دست بیاورید

بعضی از فروشندگان بازی، آیتم‌ خاصی به نام Pod Programs را می‌فروشند که در جریان آن، قابلیت دوم‌تان که مروبط به Pod شما است، قابل تغییر می‌شود. همچنین با پایان بعضی از مراحل جانبی نیز به عنوان پاداش، Pod Program دریافت می‌کنید. برای دریافت تمامی این برنامه‌های پاد باید داخل سومین دور از بازی کردن باشید تا تمامی آن‌ها را در اختیار بگیرید.

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: یکی از سلاح‌های خود را تا آخرین سطح ارتقا دهید

تمامی فروشندگان بازی که اسلحه‌های شما را ارتقا می‌ٔهند، آن را نهایت تا سطح سه خواهند برد. در حالی که برای دریافت این تروفی باید یکی از اسلحه‌های خود را تا سطح چهار که آخرین سطح است، ارتقا دهید. برای این کار باید شخصیت ماسامونه را در محیطی مخفی واقع در محیط قلعه داخل جنگل پیدا کنید.

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: تمامی اسلحه‌های خود را تا آخرین سطح ارتقا دهید

برای این تروفی باید آیتم‌های مربوط به آخرین سطح هر اسلحه را پیدا کرده و آن‌ها را ارتقا دهید. همچنین برای ارتقا دادن به سطح چهار باید ماسامونه آهنگر را پیدا کنید. برای پیدا کردن وی کافی است به Access Point رویال چمبر منطقه قلعه جنگلی بروید. پس از منتقل شدن، از سالن مورد نظر بیرون آمده و به سکوی زیر پای خود بروید. حال شیء روبروی خود را به عقب کشیده و به آن طرف محیط رفته و با ماسامونه صحبت کنید.

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: تمامی Podهای خود را تا آخرین سطح ارتقا دهید.

برای دریافت این تروفی باید هر سه Pod خود را تا آخرین سطح (سطح چهار) ارتقا دهید. این تروفی را می‌توان تحرک آمیزترین تروفی بازی NieR: Automata دانست زیرا موادی که برای ارتقا لازم دارید، قابل خریداری نیستند و مدام باید کوئست‌های مختلف را انجام دهید یا در دنیای بازی به گشت و گذار بپردازید تا بتوانید آن‌ها را به دست بیاورید. همچنین این مورد را در نظر داشته باشید که تروفی «سلاح‌های پشتیبانی عالی» در واقع Missable بوده و اگر به موقع برای دریافت‌اش اقدام نکنید، آن را از دست می‌دهید. پس مطمئن شوید که قبل از کشتن Vengeful Child در شهر آب گرفته، این تروفی را دریافت کرده باشید.

در زیر لیست موادی که برای ارتقا لازم است و قابلی خریداری نیستند را مشاهده خواهید کرد.

·      پاورآپ پارت S: انجام مرحله فرعی Dojo Red Belt و Anemone’s Past

·      پاورآپ پارت M: صندوق‌های داخل منطقه جنگلی بازی، شهر آب گرفته و شهر کپی شده

·      پاورآپ پارت L: در پارک تفریحی یک سری مجسمه Golden Bunny قرار دارد که با هک کردن آن‌ها می‌توانید این پاورآپ را به دست بیاورید.

·      گجت ساده: انجام ماموریت‌های Anemone’s Pas و Terminal Repairs که جدای از این موارد، با اسکن کردن محیط نیز می‌توانید آن را به دست بیاورید.

·      گجت استادانه: انجام ماموریت‌های Reconnaissance Squad و Sorting Trouble 2

·      گجت پیچیده: در منطقه رویال چمبر قلعه داخل جنگل و انجام مراحل Sorting Trouble 3 و Gathering Keepsakes (برای در اختیار گرفتن این مرحله باید ۹۵ درصد واحدها را به دست آورده باشید)

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: اولین بازی مبنی بر هک کردن خود را انجام دهید

زمانی که کنترل شخصیت 9S را در دست می‌گیرید، می‌توانید به هک کردن بپردازید. در جریان هک کردن خود وارد یک بازی می‌شوید که در آن باید به گوی‌های مورد نظر شلیک کرده و آن‌ها را نابود کنید. حال با انجام این کار تروفی مورد نظر را دریافت خواهید کرد.

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: ۱۰۰ عدد از ربات‌های مختلف را به واسطه‌ی هک کردن نابود کنید

برای دریافت این تروفی باید ۱۰۰ ربات را از طریق هک کردن بکشید. از این‌رو در جریان دور دوم و دور سوم از گیم‌پلی می‌بایست مدام به هک کردن دشمنان خود بپردازید تا بتوانید در سریع‌ترین زمان ممکن این تروفی را دریافت کنید.

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: ۵۰ نوع مختلف از ربات‌ها را از طریق کنترل از راه دور از بین ببرید

زمانی که از طریق شخصیت 9S به صورت مخفی‌کاری ربات‌ها را هک می‌کنید، می‌توانید کنترل آن‌ها را در دست بگیرید. از این‌رو بهتر است همیشه ربات‌های قدرتمند بازی را هک کرده و کنترل آن‌ها را در دست گرفته و به کشتار مابقی ربات‌ها بپردازید. از طرفی در دور دوم از گیم‌پلی، زمانی که با شخصیت 9S وارد پارک تفریحی می‌شوید، می‌توانید به راحتی ربات‌ها را هک کرده و به کشتار سایرین بپردازید و اصلا مهم نیست که آن‌ها شما را ببینند یا نه. در این قسمت ربات‌ها دشمنان شما به حساب نمی‌آیند.

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: ۵۰ ربات مختلف را از طریق حالت برسرک از بین ببرید

برای دریافت این تروفی باید در دور سوم با شخصیت A2 به بازی کردن پرداخته و از حالت برسرک وی استفاده کنید. برای فعال کردن حالت برسرک که نهایت دو الی سه ثانیه است، می‌بایست دکمه‌های R3 و L3 را به صورت همزمان فشار دهید. در این حالت یک هاله قرمز رنگ دور A2 را فرا گرفته و سرعت ضربه زدن و میزان آسیبی که به دشمن وارد می‌کند، شدیدا افزایش پیدا خواهد کرد.

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: ۲۵۵ دشمن را زمانی که در حال پرواز کردن هستید، نابود کنید

برای دریافت تروفی «حاکم آسمان‌ها» اصلا نیازی نیست کار خاصی انجام دهید زیرا در طول مراحل بازی به راحتی آن را دریافت خواهید کرد.

Trophy Guide / Nier: Automata

توضیح تروفی: ۱۰ بار مواد مختلف را بردارید

در طول خط داستانی زمانی که با 2B به بازی کردن می‌پردازید، یک اسکنر را دریافت خواهید کرد. حال از طریق این اسکنر ۱۰ بار به لوت کردن مواد و آیتم‌های مخفی داخل بازی پرداخته و تروفی مورد نظر را به دست بیاورید.

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: تمامی Podهای داخل بازی را در اختیار بگیرید

در دنیای بازی سه Pod مختلف قرار دارد که می‌بایست آن‌ها را پیدا کرده و در اختیار بگیرید.

·      A (Gatling Gun): اولین پاد که به صورت پیش‌فرض آن را در اختیار دارید

·      B (Homing Missiles): در منطقه صحرا و زمانی که با شخصیت 2B در حال بازی کردن هستید، نقطه‌ای قرمز رنگ در صحرا ظاهر شده که با دنبال کردن آن می‌توانید دومین پاد بازی را به دست بیاورید.

·      C (Laser Beam): در منطقه شهر آب گرفته شده زمانی که به آب‌های آزاد می‌رسید، باید از طریق ماهیگیری، این پاد را به دست بیاورید. از آن‌جایی که محل پاد تصادفی است، باید زمان بیشتری را صرف پیدا کردن پاد C بکنید.

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: ۱۰۰ هزار G در اختیار بگیرید

در دنیای NieR: Automata واحد پول بازی G است و برای دریافت تروفی مورد نظر، باید ۱۰۰ هزار G در حساب خود داشته باشید. با اتمام تمام مراحل بخش داستانی و مراحل فرعی به راحتی می‌توانید این تروفی را دریافت کنید.

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: پنج کیلومتر را با یکی از حیوان‌های داخل بازی طی کنید

برای دریافت تروفی مورد نظر کافی است خوراک مخصوص حیوان‌ها را از فروشنده‌های داخل بازی خریداری کرده و زمانی که نزدیک یکی از حیوان‌ها می‌شوید، یکی از آن‌ها را استفاده کرده و سوارشان شوید. حال می‌بایست پنج کیلومتر را طی کنید که از نظر زمانی پنج الی ۱۰ دقیقه وقت شما را خواهد گرفت.

Trophy Guide / Nier: Automata

توضیح تروفی: ۲۰ ماهی مختلف را به دست بیاورید

یکی از قابلیت‌های جالبی که برای بازی تعبیه شده، این است که از طریق پاد خود می‌توانید به ماهیگیری مشغول شوید. حال در دنیای بازی ۴۱ گونه مختلف ماهی وجود دارد که با در اختیار گرفتن ۲۰ تای آن‌ها، این تروفی را دریافت خواهید کرد. تنها کافی است به محل‌های ماهیگیری رفته دکمه دایره را فشار داده و زمانی که مشاهده کردید پاد شما کامل داخل آب فرو رفت، دکمه X را فشار داده تا ماهی مورد نظر را به دست بیاورید.

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: ۱۰ ربات غیر دشمن را بکشید

در طول بازی ربات‌هایی را می‌بینید که دشمن نبوده و به رنگ سفید در نقشه بازی قابل مشاهده هستند. برای مثال ربات‌های منطقه پارک تفریحی یا دهکده پاسکال که می‌توانید آزادانه در کنار آن‌ها حرکت کنید. حال اگر ۱۰ عدد از این ربات‌ها را بکشید، تروفی مورد نظر را دریافت می‌کنید.

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: برای اولین بار از فروشگاه امیل استفاده کنید

برای دریافت این تروفی باید با شخصیت امیل که یکی از شخصیت‌های فرعی خط داستانی بازی است صحبت کرده و از فروشگاه وی استفاده کنید. زمانی که مرحله مربوط به قلعه داخل جنگ را به اتمام رساندید، وی در منطقه شهر مخروبه قابل رویت است. برای پیدا کردن‌اش تنها کافی است نقشه بازی را باز کرده و دنبال علامت صورت وی بگردید. زمانی که امیل را پیدا کردید، به وی ضربه وارد کنید و سپس به صحبت کردن بپردازید.

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: امیل را نابود کنید

در طول دور دوم یا سوم از بازی کردن خود باید به سراغ باس فایت مخفی امیل بروید و برای این مبارزه حتما باید کنترل شخصیت 9S را در اختیار داشته باشید. قبل از مبارزه کردن با امیل باید به نکات زیر توجه داشته باشید.

  • اولین مورد: شخصیت امیل لول ۹۹ است و حداقل لول شما باید ۸۰ باشد. وی از سیستم مبارزه‌ای برخوردار است که به راحتی می‌تواند با یک الی دو ضربه شما را بکشد. از این‌رو بودن در سطح ۸۰ می‌تواند به زنده ماندن شما کمک کند. از طرفی اگر لول شما پایین‌تر از عدد مورد نظر باشد، میزان آسیب رسانی شما به امیل شدیدا کم بوده و ساعت‌ها باید به مبارزه کردن بپردازید. برای لول‌آپ شدن سریع می‌توانید از آیتم‌ها و چیپ‌های مربوط به دریافت XP استفاده کرده و خود را به لول ۸۰ برسانید.
  • دومین مورد: حال در طول بازی باید حداقل یک بار با امیل صحبت کرده باشید که همانطور که در تروفی قبل گفته شد، از طریق نقشه بازی می‌توانید محل وی را پیدا کنید.
  • سومین مورد: زمانی که وی اطلاعاتی از محل زندگی خود داد، به سراغش بروید (امیل در لوله فاصلاب‌های یکی از مناطق واقع شده در وسط شهر مخروبه زندگی می‌‌کند که در آن‌جا یک آسانسور قرار داشته و شما را به منطقه زندگی وی می‌برد). یادتان باشد که برای دسترسی به آسانسور باید مراحل فرعی مربوط به امیل را انجام داده باشید. حال آسانسور شما را به یک تونل بزرگ می‌رساند که در انتهای تونل محل اقامت امیل قرار دارد. در اینجا لازم است که شما ماسک روی زمین را سریعا بدزدید. در ادامه به سطح شهر برگردید. یک بار دیگر امیل را پیدا کرده و سپس با وی صحبت کنید. در آخر وارد لیست آیتم‌های فروشی وی شده و خارج شوید.
  • چهارمین مورد: حال یک بار دیگر به محل زندگی وی رفته و یک صندوق را مشاهده می‌کنید که از طریق شخصیت 9S می‌توانید آن‌ را هک کنید. پس از هک کردن محتویات داخل صندوق را برداشته و آماده مبارزه با امیل شوید.
  • پنجمین مورد: در آخر در زمان خارج شدن از تونل، امیل سر راه شما سبز خواهد شد و شما را به مبارزه کردن دعوت می‌کند. حواس‌تان باشد سطح وی ۹۹ بوده و یک اشتباه، باعث می‌شود شما از بین بروید.

راهنمای تروفی

توضیح تروفی: به تمامی پایان‌های بازی دست پیدا کنید

بازی NieR: Automata دارای ۲۶ پایان مختلف است (۲۶ حرف انگلیسی). در این میان پایان A تا E جز پایان‌های اصلی بازی به حساب می‌آیند که باید از طریق سه دور پایان که همان دور‌هایی هستند که با شخصیت‌های بازی انجام داده‌اید، به آن‌ها دست پیدا کرده و در نهایت آن‌ها را مشاهده کنید. اگر در پایان هر بار تمام کردن بازی دقت کرده باشید، زیر فایل ذخیره‌ای شما یک سری حروف انگلیسی نوشته شده است که در واقع این نوشته به شما می‌گوید که کدام یک از پایان‌ها را در اختیار خواهید گرفت. حال با پاکسازی تمام و کمال بازی می‌توانید همه‌ی پایان‌ها را در اختیار بگیرید و تنها پایانی که امکان دارد آن را از دست بدهید، حرف Y است. پس مطمئن شوید که تمامی حروف را در اختیار دارید.

Trophy Guide / Nier: Automata

توضیح تروفی: مکان خاطره‌ها دیده شد

برای دریافت این تروفی تنها کافی است مرحله فرعی خاطره‌های امیل را به صورت کامل انجام دهید.

zoomg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *