راهنمای خرید بهترین دوربین‌های عکاسی جیبی

اگرچه دوربین گوشی‌های هوشمند به شدت پیشرفت کرده و افراد زیادی عکس‌برداری با گوشی را به عکس‌برداری با یک دوربین عکاسی ترجیح می‌دهند، اما با این حال نمی‌توان منکر این مسئله شد که دوربین‌های عکاسی حتی در مقایسه با دوربین بهترین گوشی‌‌های هوشمند هم اغلب کیفیت ضبط عکس بهتری دارند.

دوربین‌های عکاسی را می‌توان با توجه به عوامل مختلفی مثل بودجه، کیفیت و غیره دسته‌بندی کرد، اما یکی از محبوب‌ترین عواملی که در دسته‌بندی دوربین‌های عکاسی بکار می‌رود مربوط به ابعاد و اندازه این محصولات است. افراد زیادی به دنبال دوربین‌های کامپکت یا اصطلاحا جمع و جور هستند که به راحتی قابل حمل باشند.

اگر شما هم به دنبال یک دوربین کامپکت هستید که ابعادی جمع و جور داشته و در عین حال کیفیت عکس‌برداری عالی را ارائه کند، این راهنمای خرید را از دست ندهید. در این مقاله لیستی از بهترین دوربین‌های عکاسی جیبی (کامپکت) را خدمت شما عزیزان ارائه می‌کنیم

بهترین دوربین عکاسی جیبی (کامپکت): دوربین Cyber-shot DSC-RX100 Vسونی

دوربین Cyber-shot DSC-RX100 V شرکت سونی به نظر ما می‌تواند بهترین دوربین کامپکت یا جیبی باشد که در حال حاضر قادر به خرید آن خواهید بود. این دوربین قیمت بسیار گرانی دارد و از یک سنسور CMOM نوع 1 اینچی با وضوح 20 مگاپیکسلی بهره می‌برد. منظره‌یاب دوربین کیفیت عالی ارائه کرده و با استفاده از آن قادر به ضبط ویدئوهای با وضوح 4K هم خواهید بود. اگر از نظر بودجه با محدودیت مواجه نیستید و به دنبال یک دوربین عکاسی جیبی (کامپکت) با کیفیت می‌گردید، شک نداشته باشید که Cyber-shot DSC-RX100 V سونی یکی از بهترین گزینه‌های پیش رویتان خواهد بود.

بهترین دوربین عکاسی جیبی (کامپکت): دوربین PowerShot G9 X Mark IIکانن

دوربین PowerShot G9 X Mark II شرکت شناخته شده کانن (Cannon) هم یکی دیگر از بهترین‌های موجود به شمار می‌رود. این دوربین از لنزی 20 مگاپیکسلی و نوع CMOS بهره‌مند بوده و به پردازنده قدرتمند و مدرن Digit 7 هم مجهز است. وجود این پردازنده سبب شده تا بتوان با دوربین PowerShot G9 X Mark II بورست ریت (Burst Rate) سریع و بافر (Buffer) بزرگ را به بهترین شکل ممکن تجربه کرد. ضمنا این دوربین هم از نظر قیمت یک محصول گران است.

بهترین دوربین عکاسی جیبی (کامپکت): دوربین PowerShot G1 X III کانن

دوربین PowerShot G1 X III شرکت کانن از یک سنسور 24 مگاپیکسلی APS-C CMOS بهره می‌برد. قابلیت فوکوس دوآل پیکسل (Dual Pixel) این دوربین عکاسی بدون تردید یکی از اصل‌ترین نقاط قوت آن محسوب می‌شود، اما متاسفانه این دوربین قابلیت ضبط ویدئوهای 4K را ندارد. همچنین قیمت دوربین مذکور هم چندان ارزان نیست. با این حال Cannon PowerShot G1 X III  در لیست بهترین دوربین‌های عکاسی کامپکت ما جای دارد.

بهترین دوربین عکاسی جیبی (کامپکت): دوربین PowerShot G5 X کانن

چهارمین دوربینی که به شما معرفی می‌کنیم هم محصول دیگری از شرکت کانن با نام PowerShot G5 X است. این دوربین از سنسوری 20 مگاپیکسلی و 1 اینچی نوع BSI CMOS بهره می‌برد. کیفیت ساخت بدنه این گوشی بسیار بالاست و ابعاد کامپکت آن حس دلپذیری را به کاربر منتقل می‌کند. متاسفانه این دوربین از قابلیت‌هایی مثل ردیابی سوژه و عمق مطلوبی بهره نمی‌برد.

بهترین دوربین عکاسی جیبی (کامپکت): دوربین PowerShot G7 X Mark IIکانن

دوربین زیبا و قدرتمند PowerShot G7 X Mark II از سنسوری 20 مگاپیکسلی و 1 اینچی نوع BSI CMOS بهره‌مند بوده و بدنه آن از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردار است. عکس‌هایی که توسط این دوربین ضبط می‌شوند به واقع باکیفیت و زیبا هستند و این امر سبب شده تا دوربین مذکور در لیست بهترین‌های ما جا بگیرد. متاسفانه دوربین PowerShot G7 X Mark II از قابلیت ضبط ویدئوهای 4K پشتیبانی نمی‌کند.

بهترین دوربین عکاسی جیبی (کامپکت): دوربین (Lumix DMC-LX10 (LX15 پاناسونیک

نوبت به شرکت پاناسونیک و دوربین (Lumix DMC-LX10 (LX15 می‌رسد. این دوربین عکاسی جیبی (کامپکت) از سنسوری 20 مگاپیکسلی و 1 اینچی بهره‌مند است و قابلیت ضبط ویدئوهای 4K استیبل شده را دارد. صفحه نمایش لمسی آن عملکرد بسیار مطلوب را ارائه می‌کند و فوکوس خودکار دوربین سرعت عمل بالایی دارد. پس دوربین (Lumix DMC-LX10 (LX15 را هم به عنوان یکی از بهترین دوربین‌های جیبی موجود فعلی به خاطر داشته باشید.

بهترین دوربین عکاسی جیبی (کامپکت): دوربین Lumix DMC-LX100پاناسونیک

دوربین Lumix DMC-LX100 از یک سنسور چهار سوم 13 مگاپیکسلی بهره‌مند بوده و از ضبط ویدئوهای 4K هم پشتیبانی می‌کند. یکی از ویژگی‌های خوب این دوربین مربوط به ضبط تصاویر پشت سر هم با کیفیت به همراه فوکوس خودکار می‌شود. همچنین دوربین Lumix DMC-LX100 پاناسونیک در مقایسه با سایر رقبا قیمت نسبتا مقرون به صرفه‌تری دارد.

بهترین دوربین عکاسی جیبی (کامپکت): دوربین (Lumix DMC-ZS100 (TZ100 پاناسونیک

دوربین عکاسی کامپکت یا جیبی (Lumix DMC-ZS100 (TZ100 از سنسوری 20 مگاپیکسلی و 1 اینچی نوع BSI CMOS بهره‌مند بوده و از فیلم‌برداری 4K هم پشتیبانی می‌کند. اگر به دنبال یک دوربین جمع و جور و جیبی با کیفیت هستید، مطمئن باشید دوربین پاناسونیک (Lumix DMC-ZS100 (TZ100 می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های پیش رویتان باشد.

بهترین دوربین عکاسی جیبی (کامپکت): دوربین Cyber-shot DSC-RX100 IVسونی

آخرین دوربینی که معرفی می‌شود هم محصولی از شرکت ژاپنی سونی است. این دوربین Cyber-shot DSC-RX100 IV نام دارد و از یک سنسور 20.1 مگاپیکسلی 1 اینچی CMOS بهره‌مند است. دوربین مذکور قابلیت ضبط ویدئوهای 4K را دارد و از فیلم‌برداری اولترا اسلوموشن هم پشتیبانی به عمل می‌آورد. لازم به اشاره است که قیمت دوربین Cyber-shot DSC-RX100 IV سونی چندان ارزان نخواهد بود.

نتیجه‌گیری

بنابراین با 9 دوربین عکاسی جیبی (کامپکت) برتری که هم اکنون قادر به خریدشان هستید آشنا شدید. امیدوار هستیم که از این راهنمای خرید اختصاصی لذت برده باشید.

تانی کال

شبکه

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *