راهکارهایی برای موفقیت کسب و کارهای آزاد

امروزه آزادکاری در حال گسترش است و هر روز افراد بیشتری به این شغل جذب می شوند. اکنون راه‌های زیادی وجود دارد تا بدون حتی یک ریال خرج کردن بتوانید در کسب و کار آزاد خود به موفقیت برسید.
بازاریابی برای کسب و کار آزاد یک چالش اساسی به حساب می‌آید. حتماً تاکنون با راهکارهایی مؤثر در این باره آشنا شده‌اید؛ اما تمام استراتژی‌ها نیازمند سرمایه گذاری مالی برای شروع کار است. لازم به ذکر است، تمام سرمایه‌ی موردنیاز شما، وقت است و تنها باید خلاقیت خود را به کار بگیرید. در ادامه‌ی مقاله، 55 روش رایگان و کارآمد را برای پیشرفت آزادکاری عنوان می کنیم.

دریافت پیشنهاد دیگران

در بازاریابی اینترنتی، دریافت پیشنهادات دیگران از طریق فضای مجازی از قدرتمندترین ابزارها محسوب می شود. با این کار می توانید افرادی را پیدا کنید که به شما کمک می کنند و حاضر به سرمایه گذاری هستند. راهکارهای زیادی برای ارتباط برقرار کردن با دیگر کسب و کارها وجود دارد. بدین ترتیب شما و دیگر کسب و کارها خدماتی را به همدیگر ارائه می دهید که به سود دو طرف تمام می شود. پیشنهاد می کنیم در کسب و کار آزاد خود این استراتژی را به کار بگیرید تا بدون هیچ هزینه‌ای بتوانید زمینه‌های کاری بیشتری را به دست آورید.

از پایگاه داده استفاده کنید

پایگاه‌های داده‌ی زیادی در اینترنت وجود دارد که عناوین شرکت‌ها و اطلاعات آن‌ها را در اختیارتان می‌گذارد. با بررسی این پایگاه داده‌ها می توانید زمینه‌ی کاری بالقوه برای کسب و کارتان را پیدا کنید. پیشنهاد می کنیم برای شروع به سراغ سایت Data.com بروید

بازاریابی دهان به دهان

برای این که کسب و کار آزاد خود را به افراد بیشتری بشناسانید، نیاز نیست چندین هزار تبلیغ گران قیمت داشته باشید. به جای این کار به سراغ بازاریابی دهان به دهان بروید. پس به جای تبلیغات گران قیمت، اطرافیان خود (دوستان، خانواده، همکاران و مشتریان) را ترغیب کنید تا کسب و کار شما را به صورت آنلاین به دیگران پیشنهاد دهند و از مزایای آن صحبت کنند. مطمئناً این روش تأثیرگذاری بیشتری دارد و اخبار کسب و کار شما به سرعت به گوش افراد بیشتری می رسد.

از سرویس quora استفاده کنید

در سایت کورا سؤالاتی پرسیده می شود که هر کس با تکیه بر توانایی و مهارت‌های خود می تواند به این سؤالات پاسخ دهد. کورا مکانی مناسب برای پیدا کردن زمینه‌های کاری است. پیشنهاد می کنیم در quora یک پروفایل حرفه‌ای ایجاد کنید تا کسب و کار شما را معرفی کند. سپس به سؤالات پاسخ دهید تا با مشتریان بالقوه‌ای که می توانید به آن‌ها کمک کنید، ارتباط برقرار کنید. وقتی به یکی از اعضای اصلی سایت تبدیل شوید، به هدفتان نزدیک‌تر خواهید شد و کسب و کارتان بهتر در معرض چشم قرار می گیرد.

تماس‌های ناگهانی

به دنبال کسب و کارها و افرادی باشید که ممکن است از خدمات شما استفاده کنند. وب سایت‌های آن‌ها را بررسی کنید، اطلاعات تماسشان را داشته باشید و برای پیدا کردن کار، به طور غیرمترقبه با آن‌ها تماس بگیرید. به دلیل این که تعداد کمی از کسانی که در کسب و کار آزاد مشغول هستند از این استراتژی مستقیم استفاده می‌کنند، وقتی شما از آن استفاده کنید، قطعاً سبب شگفتی دیگران خواهید شد. این کار به شما کمک می کند تا در رقابت به پیشرفت برسید.

روابط عمومی

ورود شما و کسب و کارتان به رسانه راهی مؤثر برای موفقیت است. برای دست یابی به اهداف خود باید روابط عمومی‌تان را بالا ببرید. به دنبال فرصت‌هایی باشید تا کسب و کار شما به بخشی جذاب در اخبار و رسانه تبدیل شود. انتقال ایده‌هایتان به روزنامه نگاران و مؤسسات خبری ممکن است سبب ترغیب آن‌ها شود.

بازاریابی از طریق ایمیل

شما با بازاریابی از طریق ایمیل می توانید هم روابطتان را تقویت کنید و هم مشتریان را درباره سرویس‌ها و خدماتی که ارائه می دهید، متقاعد کنید. پس یک لیست ایمیل داشته باشید و محتوای مربوط به بازاریابی را برایشان بفرستید تا به آن‌ها در خرید کمک کنید.

بازاریابی از طریق افراد معروف

شما می توانید به عنوان مدیر کسب و کار آزاد با اشتراک گذاری پست‌های جذاب و دنبال کردن افراد جدید در شبکه‌های اجتماعی به موفقیت برسید. برای این کار نیاز به پروفایل افراد معروف دارید. این پروفایل‌ها تأثیرگذاری بالایی در شبکه‌های اجتماعی دارند و می توانند به شما در اشتراک گذاری محتوا، آن هم با تعداد مخاطب بالا کمک کنند. با پیدا کردن افراد تأثیرگذار آن‌ها را متقاعد کنید پست‌هایتان را به اشتراک بگذارند.

رویدادهای ویژه

در شبکه‌های اجتماعی میزبان یک رویداد خاص باشید تا بتوانید از این طریق مشتریان جدیدی را به کسب و کار خود جذب کنید. برای مثال می توانید با مخاطبان فعلی خود در رسانه‌ی اجتماعی یک نظرسنجی یا مسابقه‌ی عکس ترتیب دهید. علاوه بر آن، می توانید با تخفیفات و پیشنهادهای ویژه مشتریان بیشتری را جذب کنید.

برگزاری مسابقه یا نظرسنجی

در وب‌سایت یا شبکه اجتماعی خود یک مسابقه یا نظرسنجی تشکیل دهید. این کار سبب می شود مخاطبان با شما تعامل بیشتری داشته و محتوای کسب و کارتان بیشتر مورد توجه قرار گیرد. شبکه اجتماعی توییتر امکان نظرسنجی دارد. البته می توانید از ابزارهای رایگانی چون SurveyMonkey برای ساختن نظرسنجی دست ساز استفاده کنید.

شبکه سازی

شبکه سازی کمک زیادی به رونق کسب و کارتان می کند. شاید پیدا کردن مخاطبان جدید در مرحله‌ی نخست خیلی مفید به نظر نرسد؛ اما همین مخاطبان در آینده به کمک شما می آیند. باید برای شناخت افراد چه حضوری و چه آنلاین، کمی وقت بگذارید. مطمئناً آن‌ها درباره کسب و کار شما آگاهی کامل دارند. شاید آن‌ها در همان لحظه مشتری شما نشوند؛ اما در آینده به کمکتان خواهند آمد.

انتشار داستان‌های جدید

اگر در مطرح شدن در اخبار دچار مشکل می شوید، بهتر است داستان‌های خبری خود را بنویسید. این داستان‌ها سبب بهبود کسب و کارتان نمی‌شود؛ اما به شما کمک می‌کنند به عنوان نویسنده مطرح شوید و به موفقیت برسید. مجلات و سایت‌های خبری زیادی وجود دارد که به شما کمک می کند داستان‌های خبری خودتان را منتشر کنید.

خبرنامه‌ها

خبرنامه‌ها راهی مؤثر برای جذب مشتریان فعلی و همچنین مشتریان آینده هستند. برای این که کسب و کارتان معروف شود و در اذهان عمومی باقی بماند، باید به طور منظم برنامه منتشر کنید.

نمایشگاه‌های تجاری

نمایشگاه‌های خبری فرصت مناسبی برای ملاقات مردم و ایجاد جمعیت گسترده حول کسب و کار شماست. در بیشتر نمایشگاه‌های تجاری باید هزینه‌ای برای داشتن غرفه بپردازید؛ اما اگر برای شبکه سازی به آنجا بروید، نیازی به پرداخت پول نیست و می توانید با پخش بروشورها، افراد بیشتری را به سمت کسب و کار خود جذب کنید.

وبلاگ نویسی

با وبلاگ نویسی می‌توانید افراد بیشتری را به سمت وب سایت خود بکشانید. همیشه به دنبال انتشار محتوایی باشید که فکر می کنید دیگران به خواندن آن علاقه‌مند هستند. باید به سراغ موضوعاتی بروید که مخاطبان هدف شما را به خود جذب می کند. سپس می توانید این محتوا را در شبکه اجتماعی یا هر جای دیگری انتشار دهید. وبلاگ نویسی به شما کمک می کند تا صفحات بیشتری در سایت داشته باشید و در نتیجه رتبه شما در گوگل بالاتر رود.

فرم دعوت به همکاری بفرستید

بیشتر افراد در کسب و کار آزاد از دعوت به همکاری در سایت خود استفاده می کنند. این راهکار فوق‌العاده‌ای است؛ مگر این که هنوز مشتریان درباره خرید خدمات و محصولات شما اطمینان نداشته باشند. با گذاشتن فرم دعوت به همکاری در سایت، افراد می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر ثبت نام کنند. شما از طریق این فرم‌ها، اطلاعات آن‌ها را استخراج می کنید و می توانید در بازاریابی و ارائه‌ی سرویس به آن‌ها بهتر عمل کنید. با استفاده از پلاگین های رایگان در وردپرس، این فرم‌ها قابل ساختن است.

پیشنهادات ویژه

ساخت لیست ایمیل کار سختی است؛ مگر این که افراد به دنبال محتوای ایمیل شما باشند. می توانید با دادن محتوای ارزشمند به افراد، اطلاعات تماس آن‌ها را بگیرید. این کار با دادن راهنما، پی دی اف، قالب، کوپن یا مشاوره‌ی رایگان قابل انجام است؛ تنها باید مطمئن شوید چیزی که به مخاطب می دهید برای او ارزشمند است.

بازاریابی مقاله‌ای

در وبلاگ خود تنها پست‌های ساده نگذارید، بلکه چندین مقاله بزرگ و پرمحتوا درج کنید. باید مطمئن شوید اطلاعات شما معتبر و قابل اعتماد هستند. مقالات خود را در فضای مجازی پخش کنید تا لینک‌هایی در صفحه‌ی خود دریافت کنید. این کار سبب افزایش مشتریان و در نتیجه بهبود وضعیت بهینه سازی موتور جستجو یا همان سئو خواهد شد.

بازاریابی از طریق یوتیوب

یوتیوب مکان خوبی برای موفقیت کسب و کار شماست. شما می توانید با انتشار ویدئوهای مفید و آموزنده، مخاطبان هدف را به سمت خود جذب کنید.
به عنوان مثال خود را کارشناسی در حوزه‌ی رسانه‌ی اجتماعی می دانید. پس می توانید با آموزش و مشاوره دادن به دیگران یاد دهید چطور از ابزارهای مختلف رسانه‌های اجتماعی برای گسترش ارتباطات خود استفاده کنند. سپس از طریق دعوت به همکاری از آن‌ها بپرسید حاضر هستند شما را برای کمک استخدام کنند.

انتشار بروشور یا الحاقیه

شاید این روش خیلی قدیمی باشد؛ اما هنوز هم جواب می دهد. خیلی از افراد از بروشور یا الحاقیه برای تبلیغ کسب و کار خود در دنیای واقعی استفاده نمی کنند؛ اما می توانید از این استراتژی در رقابت موفق شوید.

پاپ آپ های وب سایت

پاپ آپ ها به بازدیدکنندگان سایت در دست یابی به هدفی خاص کمک می کنند. حتی اگر از استراتژی دعوت به همکاری هم استفاده کرده باشید، پاپ آپ ها به شما کمک خواهند کرد. برای شروع به دنبال پلاگین های پاپ آپ در وردپرس باشید.

تبادل تبلیغات

شاید در جایگاهی نباشید که برای تبلیغات هزینه کنید؛ اما این بدین معنا نیست که اصلا نمی توانید تبلیغ کنید. برای این منظور باید با یک کسب و کار به توافق برسید تا خدمات یکدیگر را به طور متقابل تبلیغ کنید. پس هر دو کسب و کار بدون هیچ هزینه‌ای تبلیغ می شود.

چاپ کردن کارت ویزیت

پخش کردن کارت ویزیت روشی قدیمی است، اما هنوز هم مفید است. امروزه بیشتر تبلیغات به تلفن، کامپیوتر و تلویزیون وابسته است؛ اما وقتی به کسی کارت بدهید، چون او در محیط اطرافش کارتی نمی بیند، قطعاً به کسب و کار شما جذب می شود.

نویسندگی مهمان

نویسندگی مهمان در دیگر سایت‌ها تعداد مخاطبانتان را افزایش می دهد. با چند خط توضیح و دادن لینک اصلی مطلب به بقیه این کار را انجام دهید. باید در گوگل به دنبال سایت‌های مهمان پذیر باشید و اطمینان حاصل کنید مخاطبان سایتی که انتخاب می کنید به موضوع شما علاقه‌مند هستند.

فیس‌بوک

در فیس‌بوک صفحه‌ای شخصی داشته باشید و نظرات را به سمت خود جلب کنید. ابتدا پست‌های جذاب و آموزنده را به اشتراک بگذارید و لینک پست‌ها را به سایت خود ارجاع دهید. شما می توانید با ایجاد فرم کسب و کار در فیس‌بوک افراد بیشتری را به سمت خود جذب کنید.

توییتر

توییتر کمک شایانی به بازاریابی می کند. همیشه محتوایی که موردعلاقه‌ی مخاطبانتان است به اشتراک بگذارید و از هشتگ استفاده کنید. افرادی را دنبال کنید که فکر می کنید در آینده برای کسب و کارتان مفید هستند و آن‌ها را ترغیب کنید تا شما را دنبال کنند. همیشه سایت خود را در توییتر تبلیغ کنید و لینک بگذارید.

گوگل پلاس

گوگل پلاس نسبت به دیگر شبکه‌های اجتماعی بی‌سر و صداتر است؛ اما مطمئناً نظرات شما در این رسانه هم شنیده می شود. در گروه‌های مربوط به موضوع کسب و کار خود عضو شوید و در آن به گفت و گو بپردازید. باید با به اشتراک گذاری محتوای آموزنده به یکی از اعضای اصلی این شبکه اجتماعی تبدیل شوید.

پینترست

باید قبل از شروع بازاریابی در پینترست مطالب و محتوا را به طور کامل بررسی کنید. در پینترست پروفایلی بسازید و محتوای خود را منتشر کنید. باید به گروه‌های مرتبط با کسب و کار خود ملحق شوید.

اینستاگرام

اینستاگرام بهترین فضا برای جذب افراد به کارهای خلاقانه است. از طریق اینستاگرام روند کاری خود را ثبت کنید و نتایج آن را به تصویر بکشید. شغلتان را به طور برجسته در اینستاگرام نشان دهید تا تمام مراجعه کنندگان متوجه شوند چه حرفه‌ای دارید. با این کار در ذهنشان باقی می‌مانید تا هر زمان به شما نیاز داشتند، به سراغتان بیایند.

لینکدین

لینکدین تأثیر به سزایی در بازاریابی کسب و کار دارد. در این رسانه‌ی اجتماعی یک پروفایل حرفه‌ای بسازید و مهارت‌ها و شغلتان را به خوبی معرفی کنید. با ملحق شدن به گروه‌های مرتبط به کارتان، پست‌های جدید بگذارید. در گروه‌ها به تبادل نظر بپردازید و کسب و کار خود را به دیگران معرفی کنید.

از دیگر پلتفرم‌های اجتماعی استفاده کنید

شما نباید تنها به سراغ شبکه‌های اجتماعی بزرگ بروید. پلتفرم‌های اجتماعی برای شما مناسب هستند که دارای مخاطبان کسب و کارتان باشند.

استفاده از موضوعات روز

در گوگل، توییتر و فیس‌بوک به دنبال موضوعات داغ روز باشید. با گنجاندن موضوعات داغ روز در پست‌های وبلاگ و صفحات اجتماعی، نظر افراد بیشتری را به خود جلب کنید.

انتشار مطالب در لینکدین

اگر در جذب مخاطب مشکل دارید مطالب خود را در لینکدین و دیگر رسانه‌های مشابه منتشر کنید. تمام پلتفرم‌ها، مخاطبان خاص خود را دارند. اگر محتوای شما در این پلتفرم‌ها قرار گیرد، رتبه‌ی بهتری در نتایج جستجو به دست خواهید آورد.

ثبت کامنت در وبلاگ‌ها

به دنبال وبلاگ‌هایی باشید که به کار شما مربوط هستند. مطالب وبلاگ‌ها را به دقت بخوانید و سعی کنید با گذاشتن کامنت خود را وارد گفت و گو با دیگر اعضا کنید. از سرویس گرآواتار استفاده کنید یا تمام اطلاعات خود اعم از نام، نام خانوادگی و عکس را در سایت وارد کنید. شاید این کار سبب بهبود کسب و کار شما نشود؛ اما باقی ماندن نام شما و شبکه سازی با دیگر افراد تأثیر چشمگیری در آینده کسب و کارتان خواهد داشت.

بهینه سازی وب‌سایت

محتوای وب سایت باید چیزی فراتر از نمونه کارها و اطلاعات تماس شما باشد. هر صفحه از وب سایت را به گونه‌ای بهینه سازی کنید که به کسب و کارتان کمک کند. بهترین کلمات را در سایتتان استفاده کنید و همیشه خدماتی که انجام می دهید را به بهترین نحو ممکن بیان کنید. با دعوت به همکاری، بازدیدکنندگان دیگر سایت‌ها را به سمت سایت خود بکشانید و به آن‌ها درباره کسب و کارتان مشورت دهید.

بهینه سازی فرم ثبت نام

فرم ثبت نام ایمیل باید طوری طراحی شود که افراد بیشتری را به سمت شما بکشاند. حتی وقتی خدمات خوبی ارائه دهید اما فرم ثبت نامتان سؤالات زیادی داشته باشد و یا خوانایی آن پایین باشد، بازدیدکنندگان از شما کناره خواهند گرفت. در این زمینه پلاگین های رایگان وردپرس وجود دارد که با استفاده از آن‌ها می توانید فرم‌های مختلفی بسازید و ببینید کدام یک از آن‌ها برای شما مناسب‌تر است.

از پلاگین های اشتراک گذاری اجتماعی بهره ببرید

باید امکانی فراهم کنید تا تمام افراد بتوانند پست‌های شما را به اشتراک بگذارند. این کار بیشتر از فعالیت‌های معمولی رسانه‌های اجتماعی به شما کمک می کند. برای این منظور می‌توانید از پلاگین های اشتراک گذاری اجتماعی استفاده کنید. بدین ترتیب، بازدیدکنندگان می توانند فقط با یک کلیک پست‌های شما را به اشتراک بگذارند.

نشانه گذاری اجتماعی

نشانه گذاری اجتماعی شامل تگ کردن و استفاده از ابزارهایی چون دلیشز، اورنوت یا پینترست است. محتوای خود را در سایت‌های نشانه گذاری اجتماعی قرار دهید تا توجه بیشتری را به خود جلب کنید. این کار باعث می شود تا رتبه‌ی جستجوی شما بالاتر رود.

میزبانی از سمینار تحت وب یا وبینار

وبینار می تواند میان شما و دیگران، رابطه‌ای شخصی به وجود آورد و افراد بیشتری را به سمت کسب و کار شما جذب کند. از موضوعاتی استفاده کنید که مورد علاقه مخاطبان هدف شماست و توصیه‌های مفید به آن‌ها بدهید. با ارتقاء وبینار می توانید افرادی که می خواهند از خدمات شما استفاده کنند، بیشتر به سمت خود جذب کنید.

استفاده از توصیه‌های افراد تأثیرگذار

وقتی از کسب و کار خود تعریف می کنید، دیگران به این موضوع با شک و تردید نگاه می کنند؛ زیرا آن‌ها می دانند شما می خواهید وضعیت کسب و کار خود را بهبود دهید. اگر از نظرات و توصیه‌های افراد با نفوذ استفاده کنید، شخص سومی وارد ماجرا می شود تا دیگران بهتر بتوانند گفته‌های شما را درباره کسب و کار باور کنند. این توصیه‌ها می تواند از جانب مشتری‌ها هم باشد، پس آن‌ها را در سایت یا شبکه‌ی اجتماعی خود منتشر کنید. اگر از مشتریان فعلی خود بخواهید یک توصیه نامه بنویسند، قطعاً در این راه به شما کمک می کنند.

از امضای ایمیل استفاده کنید

نشان و امضای ایمیل حرفه‌ای بسازید که دارای لینک‌هایی به وب سایت، پروفایل‌های اجتماعی و … است. این کار شما را فردی حرفه‌ای نشان می دهد و باعث جلب توجه بیشتری خواهد شد.

با افراد تأثیرگذار صحبت کنید

با افراد تأثیرگذار در زمینه‌ی کسب و کار خود صحبت کنید و آن را در سایت انتشار دهید. این کار خیلی سخت نیست، تنها کافی است از آن‌ها بخواهید درباره پست‌های شما نظر بدهند. اغلب افراد تأثیرگذار به دنبال این هستند که ببینند مهارت‌های آن‌ها مورد توجه قرار گرفته است؛ پس ممکن است مصاحبه را با مخاطبان خود به اشتراک بگذارند که این کار

افراد زیادی را به سمت شما جلب می کند.

اشتراک گذاری تصاویر نهان نگاری
اگر قبلاً گیفی ساخته‌اید یا حقوق یک تصویر متعلق به شماست، باید قبل از به اشتراک گذاری، آن را نهان نگاری کنید. این کار آسیبی به محتوا وارد نمی کند، بلکه به عنوان امضایی مطرح می شود که کسب و کار و محتوا را تنها منحصر به شما نشان می دهد.

عضویت در فروم ها و انجمن‌های گفتگو

در انجمن‌هایی عضو شوید که درباره کسب و کارهایی شبیه به شما سؤالاتی پرسیده می شود. برای مثال، اگر کسب و کار شما در زمینه ارائه خدمات بهینه سازی سایت فعالیت می کند، به دنبال انجمن‌هایی باشید که افراد در آنجا درباره این خدمات سؤال می پرسند. سعی کنید با معرفی کامل خود به این افراد پاسخ مناسب دهید.

سئوی سایتتان را ارتقاء دهید

اگر می خواهید مطالب سایت شما در نتایج جستجوها دیده شود باید به دنبال تقویت سئوی وب سایتتان باشید. این بهینه سازی‌ها شامل عنوان پست، تگ تصویر، توضیحات متا و دیگر عناصر است. باید تمام پست‌هایتان را از نظر جستجو بهینه کنید تا رتبه شما در گوگل بالاتر رود.

گوش دادن به رسانه اجتماعی

به صحبت‌های دیگران درباره کسب و کارتان گوش دهید. برای این منظور می توانید از Google Alerts استفاده کنید. یک هشدار در گوگل آلرت بگذارید تا هر وقت اسم کسب و کار شما به عنوان کلمه‌ی کلیدی آمد به شما اطلاع دهد. با گوش دادن به رسانه‌های اجتماعی به دنبال مشتریان جدید باشید.

پادکست بسازید

برخی افراد به جای خواندن به گوش دادن علاقه‌ی بیشتری دارند، پس با ساخت پادکست به مخاطبان خود بی افزایید.

ثبت نام در سرویس HARO

HARO سرویسی است که روزنامه نگاران در آن پرسش نامه‌هایی درزمینهٔ های مختلف مطرح می کنند. با ثبت نام در این سایت، به پرسش نامه‌ها پاسخ دهید. اگر پاسخ‌های شما جالب باشد، به بخشی از خبر تبدیل می شوید که این کار سبب رونق کسب و کارتان خواهد شد.

از جستجوی پیشرفته لینکدین استفاده کنید

از طریق جستجوی پیشرفته لینکدین پروفایل‌هایی پیدا کنید که برای کسب و کار شما مناسب هستند. می توانید این نوع جستجوها را در لینکدین ذخیره کنید یا هر زمان پروفایل جدیدی در زمینه کسب و کار شما ایجاد شد، لینکدین به شما از طریق ایمیل خبر بدهد.

اینفوگرافیک بسازید

اینفوگرافیک ها به نسبت پست‌های ساده، توجهات بیشتری به خود جلب می کنند. اینفوگرافیک ها در پینترست یا با استفاده از جستجوی تصاویر گوگل، پیدا می شوند. باید داده‌هایی جمع آوری کنید و از یک ابزار رایگان برای ساخت اینفوگرافیک بهره ببرید.

بازاریابی از طریق مشتریان فعلی

اگر می خواهید درآمدتان را افزایش دهید، بهتر است تنها روی مشتری‌های کنونی تمرکز کنید تا اینکه به دنبال مشتری‌های جدید باشید. باید کاری کنید که مشتری‌های فعلی به خریداران همیشگی تبدیل شوند و همیشه به دنبال استفاده از خدمات شما باشند. شما می توانید با ارائه خدمات بیشتر، درآمد بالاتری کسب کنید.

رویدادهای آنلاین

از طریق سرویس‌های مختلف، رویدادهای آنلاین به وجود آورید. این کار به شما کمک می کند تا از طریق مکالمات واقعی با افراد، اعتماد بیشتری به دست آورید.
مهمان رادیو شوید
اگر کسب و کار شما به صورت آفلاین فعالیت دارد، مهمان رادیو شوید و کسب و کار خود را به گوش آن‌ها برسانید.

کمک کردن به مشتریان فعلی

اگر به صورت آنلاین فعالیت دارید، احتمالاً مشتری‌های شما هم به همین صورت کار می کنند. می توانید با ترویج محصولات و خدمات آن‌ها در مقابل ترویج محصولات و خدمات خود توسط آن‌ها، به پیشرفت کسب و کارتان کمک کنید.

تانی کال

برگرفته از forbes

یوکن

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *