راه اندازی اینترنت کودکان با کمک یک شرکت دانش بنیان

یک شرکت دانش بنیان برای کمک به تحقق طرح وزارت ارتباطات مبنی بر راه اندازی اینترنت کودکان ، اعلام آمادگی نمود.

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان درباره اظهارات اخیر وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد تحقق طرح این وزارتخانه برای راه اندازی اینترنت کودکان در آینده، اعلام آمادگی نموده است.

تلاش وزارت ارتباطات برای راه اندازی اینترنت کودکان

پیش از این وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام کرده بود که وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای حضور کودکان در فضای مجازی برنامه‌هایی دارد. این وزارتخانه طرح راه اندازی اینترنت کودکان را در دستور کار خود قرار داده است و به نظر می‌رسد که قرار است این طرح به زودی محقق شود. همچنین نقش اپراتورهای مجازی در تمام مراحل این طرح نیز مشخص شده است.

محمد جواد آذری جهرمی نیز به طرح وزارت ارتباطات مبنی بر راه اندازی اینترنت کودکان اشاره کرد و اعلام نمود که طرح راه اندازی اینترنت کودکان تهیه و نهایی شده است و مجری این طرح نیز منصوب گردیده است.

راه اندازی اینترنت کودکان امری ضروری است!

عباس محمدخانی به سند چشم‌انداز طرح وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد اجرایی کردن طرح راه اندازی اینترنت کودکان در آینده اشاره کرد و اعلام نمود که راه اندازی اینترنت کودکان یک موضوع بسیار مهم مخصوصا در شرایط کنونی است. وی بیان کرد که در شرایط امروز جامعه که معمولا بیشتر کودکان و نوجوانان لازم است تا فعالیت‌های خود را در این فضا انجام دهند، راه اندازی اینترنت کودکان ، امری بسیار قابل توجه است.

وی در ادامه اعلام نمود که زیست‌بوم آنها در این چند سال نیز، با هدف تولید محتوای پاک و ایمن، فعالیت خود را در کشور آغاز کرده است. وی تاکید نمود که آنها نقطه عطف خود را گروه سنی کودک و نوجوان قرار داده‌اند و هدف آنها از این امر این بوده است که با ایجاد اینترنت پاک، پیشگام این برنامه در کشور باشند.

محمدخانی در ادامه در مورد سایر فعالیت‌های این زیست بوم سخن گفت و اعلام نمود که اینترنتی که توسط این زیست‌بوم تهیه می‌شود، یک اینترنت مخصوص کودک و نوجوان است و چون این گروه سنی حساس هستند، برای حفظ سلامت و نشاط آنها، راه اندازی اینترنت کودکان باید در دستور کار قرار گیرد و اینترنت آنها محتوای نامناسب یا آلوده نداشته باشد. وی در ادامه اشاره کرد که منظور از سایت‌هایی نامناسب سایت‌هایی است که محتوای آنها مخصوص بزرگسالان است و مناسب سن کودک و نوجوان نیست.

منظور از اینترنت پاک چیست؟

محمد خوانی اعلام نمود که برای کودکان باید اینترنت پاک در نظر گرفته شود زیرا ممکن است که کودکان و نوجوانان در معرض محتوای آلوده‌ قرار گیرند که اصلا مناسب آنها نیست. وی تاکید نمود که با استفاده از اینترنت پاک شرایطی فراهم می‌شود که هرگونه محتوای آسیب‌زا، از دسترس کودک و نوجوان خارج شود و آسیبی برای آنها نداشته باشد.

محمدخانی علاوه بر پرداختن به موضوع راه اندازی اینترنت کودکان و اینترنت پاک، در مورد سایر اقدامات این شرکت سخن گفت و ادامه داد که این مجموعه برنامک‌هایی را تولید می‌کند که با استفاده از آنها والدین می‌توانند بر حضور کودکان و نوجوانان خود در فضای مجازی، کنترل و نظارت داشته باشند. بنابراین به گفته وی کل هدف این مجموعه ایجاد فضای پاک و ایمن در قالب برنامک‌هایی است که برای کودکان و نوجوانان مفید باشد.

تانی کال

تکراتو

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *