راه اندازی تلگرام کودکان تا فروردین ماه 97

عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات در مورد راه اندازی تلگرام کودکان خبر داد. به گفته وی قرار است تلگرام کودک تا فروردین ماه سال ۹۷ پیاده سازی شود.

وی در ادامه صحبت های خود به سازوکارهای عملیاتی اپراتورهای اینترنت کودکان اشاره کرد و ادامه داد که کودکان به دلیل آسیب پذیر بدون به فضای اختصاصی نیاز دارند. استفاده از اینترنت و فضای مجازی دیگر صنف و طبقه نمی شناسد، بلکه با داشتن یک اکانت، افراد حق اظهار نظر دارند. بنابراین بهتر است حضور کودکان در این فضا به دلیل عدم بلوغ ذهنی و شخصیتی کافی، کنترل شده باشد یا از مجرایی مستقل برای ورود به این فضا استفاده کنند.

اقدامات انجام شده در راستای راه اندازی تلگرام کودکان

خسرو سلجوقی، عضو هیئت عامل سازمان فناوری اطلاعات علاوه بر پرداختن به موضوع پیاده سازی تلگرام کودکان ، در مورد اقداماتی که تاکنون در راستای تحقق اینترنت کودکان صورت گرفته است، سخن گفت. به گفته وی پیش‌ از این، طی ابلاغی که از سوی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به پژوهشگاه این وزارت ارسال شده است، قرار بر این بوده تا سند توسعه خدمات فضای مجازی برای کودکان ایجاد گردد.


وی ادامه داد که تدوین این سند در دو لایه انجام خواهد شد. در لایه اول کمیسیونی متشکل از نمایندگان وزارتخانه‌های فرهنگ و ارشاد اسلامی، آموزش‌وپرورش، کشور، نیروی انتظامی و نماینده شورای عالی فضای مجازی و وزارت ارتباطات حضور دارند و در لایه دوم کارگروه کارشناسی متشکل از نمایندگان وزارتخانه‌ها و بخش خصوصی وجود دارند که آنها برای تدوین سند اقدام خواهند نمود.

وی در مورد برعهده گرفتن مسئولیت اجرای سند اینترنت کودکان، اظهار کرد که فارغ از وجود این سند، در بخش خصوصی تلاش‌هایی برای ارائه خدمات در حیطه کودکان انجام شده است، مانند سیم‌کارت کودک یا دیگر اقدامات این حیطه. به گفته وی آنها قصد دارند به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که همه این فعالیت‌ها همسو انجام و اجرا شوند.


پیاده سازی تلگرام کودکان و طریقه کار کردن با آن

سلجوقی با اشاره به راه اندازی تلگرام کودکان در آینده نزدیک بیان کرد که این سامانه در واقع در بستر تلگرام پیاده‌سازی خواهد شد. بخشی از تلگرام که مناسب کودکان است جداسازی می‌شود و در اختیار این قشر قرار می‌گیرد. کودکان به همه ویژگی‌های منحصربه‌فرد تلگرام دسترسی دارند منتهی در مسیری که برای آنها طراحی شده است. طریقه کارکرد خاص این اپراتورهای اینترنت کودکان به این شکل است که در سیم‌کارت‌های این اپراتورها یک اپلیکیشنی وجود دارد که کودک با استفاده از آن می‌تواند به فضای مناسبی برای خود وارد شود.

نهایی شدن طرح اینترنت  کودکان در کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اعلام نمود که طرح این وزارتخانه برای راه‌اندازی اینترنت کودکان به زودی محقق می‌شود. وی تاکید کرد که نقش اپراتورهای مجازی در تمام مراحل این طرح قابل رویت است. او پیش از این نیز درباره برنامه‌های انجام گرفته در این وزارتخانه در راستای تحقق منشور حقوق شهروندی، حمایت از توسعه سرویس‌های بومی و توجه به توسعه سواد رسانه‌ای سخن گفته بود.

تانی کال

تکراتو

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *