20 راه برای آسان تر کردن زندگی که حتما باید بدانید

بیایید با آن رو به رو شویم، زندگی گاهی اوقات خیلی بغرج و پیچیده میشود. در بین تمام کارها مثل صرف کردن مدت زمان زیادی سر کار بودن، پرداختن مالیات، مطمئن شدن از اینکه همه چیز در خانه مرتب و سر جایش است، مطمئن شدن از اینکه بچه ها خوب هستند، کارکردن برای آینده‌ی آنها و پاسخگویی به نیاز هایشان ومسائل دیگر، گاهش اوقات فقط حس میکنیم که دوست داریم داد بزنیم «بسه، ولم کنید!»

اما خب زندگی خودش خودش را‌ آسان نمیکند و بخاطر همین اگر هدفتان این کار یعنی آسان تر کردن زندگی باشد لازم نیست حتما بروید حومه‌ی شهر و مزرعه داری کنید تا به آرامش برسید! با رعایت چند مورد پایین هم به احتمال زیاد میتوانید به خواسته تان برسید، پس با ما همراه باشید!

۱ـ ۲۰ دقیقه زودتر بیدار شوید: اگر فکر میکنید صبح ها برای کارهایتان وقت کم دارید، سعی کنید کمی زودتر به رخت خواب بروید و صبح ۲۰ تا ۳۰ دقیقه زودتر از همیشه بیدار شوید. پس از مدتی متوجه خواهید شد که چطور این زمان اضافه میتواند باعث شود که روز خود را بهتر شروع کنید.

۲ـ ۱۰ دقیقه زودتر سر قرار ها و جلسات حاضر شوید: سخت است که سر قراری دیر برسید وقتی تصمیم گرفته بودید زودتر آنجا حاضر شوید و این مسئله بالتبع باعث ایجاد استرس و فشار روی شما خواهد شد. اگر ۱۰۰ دقیقه زودتر سر قرارها حاضر شوید زمان کافی دارید که ذهن خود را آزاد کنید و به چیزهایی که میخواهید بگویید فکر کنید.

۳ـ در یک لحظه فقط یک کار انجام دهید: گول کسانی که میگویند مشکلی نیست و میتوانند چند کار را همزمان انجام دهند نخورید. اگر این کار را بکنید ذهنتان درگیر میشود و مجبورید روی همه ی وظایف همزمان تمرکز کنید و یا وقتی دارید یک کار را انجام میدهید به کار دیگری فکر کنید. سعی کنید از اول کل تمرکزتان را روی مهم ترین موضوع بگذارید و آن را تمام کنید و بعد از آن به سراغ مسائل دیگر بروید. با انجام این کار خواهید دید که وقتی در یک لحظه فقط به انجام یک کار فکر میکنید، چقدر سریع تر و موثر تر مشکل هایتان حل میشود.

۴ـ بعضی وقت ها از خودتان سوال بپرسید: گاهی وقت ها خودتان را متوقف کنید و بپرسید « آیا من دارم همه چیز را پیچیده تر میکنم؟» و یا اینکه « چطور میتوانم مسائل را ساده تر کنم». گاهی اوقات راه حل های ساده را فقط بخاطر این از دست میدهیم چون لحظه ای صبر نمیکنیم و شرایط را بالاپایین نمیکنیم.

۵ـ این سوالات را از خودتان بپرسید: آیا این مسئله ۵ سال دیگر برای من اهمیت دارد؟ اکثر اوقات آن مسئله حتی ۵ ماه یا ۵ هفته ی دیگر هم مهم نیست و اهمیت ندارد.اگر بعضی وقت ها حس کردید با یک کوه طرف هستید بد نیست نگاهی بیندازید، شاید فقط یک تپه ی کوچک باشد.

۶ـ همه چیز را یادداشت کنید: هیچ ذهنی نیست که کامل باشد و هیچ مسئله ای را فراموش نکند. آن چن دقیقه ای که صرف میکنید و مسائل مهم را برای خودتان یادداشت میکنید به بعدا فراموش کردن آنها می ارزد و همینطور باعث میشود تحت فشار و استرس کمتری قرار بگیرید.

۷ـ همیشه یادتان باشد که چیزهای مهم تر از شما هم وجود دارند: ما همه چیز را نمیدانیم و همیشه هم حق با ما نیست. همیشه چیزهایی هستند که مهم تر از ما باشند، بخاط همین همیشه همه چیز را پیش داوری نکنید و به مسائل زمان بدهید.

۸ـ از چیزهای پیش پا افتاده لذت ببرید: گاهی اوقات نیاز داریم که صبر کنیم، چشم هایمان را ببندیم و دوباره باز کنیم و عمیقا لحظه ای که در آن هستیم را حس کنیم. این معنای در لحظه زیستن و لذت بردن از چیزهای خیلی معمولی که اغلب به آنها توجه نمیکنیم است.

۹ـ یک لیوان آب بنوشید: آب مایه ی حیات است، گاهی اوقات ممکن است نوشیدن یک لیوان آب بهتر از خوردن فست فودهایی باشد که فقط میزان استرش و اضطراب شما را بالا میبرند.

۱۰- مهربانی لطفی است که باز میگردد: بادیگران مهربان باشید. یک روز شما پیر و بیمار خواهید شد و نیزا به محبت خواهید داشت. اینکه بدانید با دیگران مهربان بوده اید و دیگران هم آنچه بهترین است را برای شما میخواهند موجب دلگرمی خواهد بود و ترس شما از آینده را کاهش خواهد داد.

۱۱ـ با ساده تر کردن خانه تان زندگی تان را ساده تر کنید: برخی میگویند یک خانه ی بهم ریخته یک ذهن بهم ریخته را در پی دارد.سعی کنید بک جای مخصوص برای همه چیز پیدا کنید و آن را تمیز و مرتب نگه دارید . ممکن است نامربوط بنظر بیاید، اما یک خانه ی تمیز باعث میشود حس خوبی درباره ی خودتان داشته باشید و شما را بر روی مسائل مهم متمرکز نگه میدارد.

۱۲ـ صبر کنید و به خودتان فرصت بدهید: بجای پریدن از این شاخه به آن شاخه، یک مقدار شمان اضافی به وظایف خاص، روابط، کار و پروژه های شخصی تان اختصاص بدهید. این مقدار زمان اضافی به شما اعتماد بنفس میدهد و کمک میکند چیزهایی را متوجه شوید که وقتی عجله میکنید آنها را از قلم می اندازید.

۱۳ـ زمانی را با افراد ساده زیست بگذرانید: وقت گذراندن با کسانی که زندگی ساده ای دارند به شما در ساده تر کردن زندگی خودتان کمک خواهد کرد.سرعت آرام تر آنها وآرامششان به زندگی شما نفوذ خواهد کرد و شما ترفندهای آنها برای داشتن زندگی آرام تر و ساده تر را فراخواهید گرفت.

۱۴ـ از کسانی که قبلا شرایط مشابه شرایط شما داشته اند مشاوره بخواهید: بیاد داشته باشید که وقتی با مشکلی رو به رو میشوید خیلی چیز جدید نیست و این مشکل قبلا دیگران را هم به چالش کشیده است.از کسانی که قبلا جای شما بوده اند مشاوره بخواهید، گاهی اوقات فقط ۴۴ قدم با مقصدی که به دنبالش هستید فاصله دارید.

۱۵ـ کامل بودن را فراموش کنید: سعی نکنید همه جیز را عالی انجام دهید که احتمالا موفق نخواهید شد. توهم عالی بودن را رها کنید و روی واقعیات و آنچه در چنته دارید تمرکز دارید.

۱۶ـ چند دقیقه در روز در هوای آزاد تنفس کنید: مثل یک فرد سیگاری که بین سیگار کشیدن فاصله می اندازد، لحظاتی بیرون بروید و هوای تازه استشمام کنید. از اینکه چقدر افکار اضطراب آورتان از بین خواهد رفت شگفت زده خواهید شد.

۱۷ـ آخر هفته ۳۰ دقیقه زمان صرف کنید و برای هفته ی بعد برنامه ریزی کنید: آخر هفته ها زمان خوبی برای ریلکس کردن و صرف کمی زمان برای برنامه ریزی کارهایی  که هفته ی بعد قرار است انجام دهید میباشد.یک لیست تهیه کنید. این کار باعث میشود مسائل را بخاطر داشته باشد و در هنگام رویارویی با چالش های هفته ی آینده آرامش بیشتری داشته باشد.

۱۸ـ از آدم های دور و برتان بیشتر سوال بپرسید: گاهی اوقات مسائلی که باعث آزار ما میشوند فقط با یک سوال ساده حل شدنی هستند. از شنیدن جواب هایی که دوست ندارید بشنوید نترسید. در دراز مدت این کار به شما کمک بسیاری خواهد کرد و ارزش آن را متوجه خواهید شد.

۱۹ـ گاهی اوقات تنبلی کنید: اگر میتوانید زندگی تان را ساده تر کنید، احتمالا مقداری اوقات فراغت هم پیدا خواهید کرد. از آن برای ریلکس گردن استفاده کنید، شما لایق کمی تنبلی هستید!

۲۰ـ به یاد داشته باشید که زندگی طولانی تر از آن است که فکر میکنید: ممکن است در طول زندگی چندبار عقده تان را ارجع به چیزی عوض کنید، ممکن است هرچه سنتان بلاتر میرود چیزهای متفاوت تری بخواهید و آدم های متفاوتی را دوست بدارید.این حقیقت را قبول کنید و خواهید دید که دیگر مسائل  آنقدرها هم اذیتتان نمیکنند، پس خیلی سخت نگیرید!

تانی کال

digiro

برچسب‌ها
insta-tanikal
  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *