خانه تکنولوژی اخبار رفع موانع اشتغال کسب وکارهای اینترنتی – 96 مانع شناسایی شد

رفع موانع اشتغال کسب وکارهای اینترنتی – 96 مانع شناسایی شد

0

معاون مرکز ملی فضای مجازی از بررسی عوامل موثر در ایجاد اشتغال و تولید محتوا در فضای مجازی با هدف رفع موانع اشتغال کسب و کارهای این حوزه، خبر داد.

امیر خوراکیان با اشاره به بررسی عوامل و موانع اشتغال در حوزه محتوا و خدمات در فضای مجازی به منظور بهره مندی از ظرفیت این حوزه برای ایجاد کسب وکار فضای مجازی گفت: با توجه به ظرفیتهایی که در حوزه اشتغال در فضای مجازی کشور وجود دارد، برای ایجاد کار، فعالیت و توسعه خدمات به خصوص در حوزه محتوا کارگروه تشکیل دادیم.

۹۶ مانع فعالیت کسب و کارهای اینترنتی شناسایی شد

وی گفت: با تشکیل این کارگروه و هم اندیشی با فعالان بخش خصوصی، فرهیختگان و صاحب نظران این حوزه، ۹۶ عنوان ازعوامل و موانع اشتغال در حوزه محتوا و خدمات در فضای مجازی را شناسایی کردیم. طبق مدل عمومی در اقتصاد کلان کشور و با در نظر گرفتن ۴ بازار اصلی و مهم در اقتصاد، حوزه «شفافیت قوانین» از مهم ترین مشکلاتی است که در این ۹۶ عنوان وجود دارد.

وجود مشکل در ارتباط با بازاریابی خارجی

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با تاکید بر ضرورت ساماندهی در تعدد و زمان ارائه مجوزها برای تقویت اشتغال در حوزه فضای مجازی ادامه داد: تنظیم روابط با اپراتورها در حوزه های مختلف باید رسیدگی و برای رفع موانع آن تصمیم گیری شود. همچنین در ارتباط با بازاریابی خارجی بخشی از مشکلات بررسی و احصا شده است.

خوراکیان با بیان اینکه نوآوری و برنامه ریزی در این حوزه، مالکیت معنوی و مسائل مرتبط با بانکداری در فضای مجازی از جمله عواملی است که به آن پرداخته شده است، افزود: درباره روابط میان صنفی و متولیان این حوزه نیز، اقدامات لازم صورت گرفته تا تقسیم کار دقیق تری صورت گیرد تا علاوه بر شفافیت فعالیت ها در صورت نیاز قوانین و مقررات برای فعال سازی و ایجاد روابط بهینه دراین حوزه مصوب شود.

تدوین طرح پیشنهادی رفع موانع کسب و کارهای فضای مجازی

وی تصریح کرد: مرکز ملی فضای مجازی کشور با اعتبار نقش قرارگاهی خود با اولویت بندی صورت گرفته، مشغول تدوین پیشنهادها در این حوزه است و در صورت نیاز به مصوبه شورای عالی فضای مجازی در حوزه اشتغال، آمادگی لازم را برای ارائه این طرح در شورا دارد. این درحالی است که با همکاری و مشارکت مجلس شورای اسلامی نیز قوانین و مقررات لازم در این حوزه را پیگیری خواهد کرد.

معاون محتوای مرکز ملی فضای مجازی با اعلام این که رفع موانع اشتغال در حوزه محتوا و خدمات فضای مجازی در سالی که با تدبیر مقام معظم رهبری سال اشتغال نامگذاری شده است از اولویت ها است، گفت: در صورتی که دستگاههای مربوطه برای همکاری و حل این موانع، اهتمام داشته باشند ما شاهد افزایش ظرفیت و رشد اشتغال در این حوزه خواهیم بود و علاوه بر این ظرفیتهای بیشتری برای آینده نیز فراهم خواهد شد.

خبرگزاری مهر

  • اشتغال در عصر جدید فناوری اطلاعات

    امروزه ما در یک بزنگاه تاریخی ایستاده‌ایم. از یک سو تجربه دو قرن صنعتی‌سازی را اندوخته‌ و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *