«روزی روزگاری در هالیوود» تارانتینو به کن 2019 رسید

ساعاتی پیش اعلام شد که «روزی روزگاری در هالیوود» (Once Upon A Time In Hollywood) نهمین فیلم بلند «کوئنتین تارانتینو» در بخش مسابقه جشنواره کن ۲۰۱۹ رقابت می‌کند. فیلم «اینترمتسو» (Intermezzo) ساخته‌ی «عبداللطیف کشیش» کارگردان تونسی فرانسوی برنده نخل طلا با «آبی گرمترین رنگ است» نیز به بخش مسابقه اضافه شده است.

فیلم پرستاره‌ی تارانتینو روز ۱۸ آپریل در فهرست اولیه‌ی کن غایب بود اما «تیری فرمو» دبیر هنری جشنواره در آن روز چندین مرتبه تأکید کرد که امیدوار است مراحل پس از تولید «روزی روزگاری در هالیوود» تا زمان برگزاری جشنواره به پایان برسد. فرمو می‌گوید تارانتینو برای بازگشت به کن بسیار علاقه نشان می‌داده و برای رساندن فیم به جشنواره سخت تلاش کرده است. فیلمبرداری با دوربین ۳۵ میلی‌متری مراحل تدوین این اثر را طولانی‌تر از فرم دیجیتال می‌کند.

جشنواره می‌گوید: «ما نگران بودیم که فیلم آماده‌ی نمایش نشود چرا که تا اواخر جولای در آمریکا روی پرده نخواهد رفت. اما کوئنتین تارانتینو که چهار ماه گذشته را در اتاق تدوین گذرانده، فرزند راستین، وفادار و خوش قول کن است! مثل «حرامزاده‌های بی‌شرف» او ۲۵ سال پس از کسب نخل طلا با «داستان عامه‌پسند»، با نسخه‌ی کامل فیلم که با دوربین ۳۵ میلی‌متری فیلمبرداری شده و بازیگران آن (لئوناردو دی‌کاپریو، مارگو رابی، برد پیت) در جشنواره حاضر خواهد بود.» و می‌افزاید فیلم «نامه‌ای است عاشقانه به هالیوود دوران کودکی فیلمساز، تور موسیقی راکی در سال ۱۹۶۸، و در کل غزلی برای سینما.»

انتظار می‌رود «روزی روزگاری در هالیوود» به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد نمایش «داستان عامه‌پسند» در تاریخ ۲۱ در کن اکران شود.

داستان فیلم در اواخر دهه ۱۹۶۰ هالیوود روی می‌دهد و سرگذشت «ریک دالتون» (دی‌کاپریو) بازیگر سریال‌های وسترن و «کلیف بوث» (پیت) بدلکار همیشگی او را روایت می‌کند. این دو در نزدیکی «شارون تیت» (مارگو رابی) زندگی می‌کنند، بازیگری که در سال ۱۹۶۹ به دست پیروان «چارلز منسون» به قتل رسید. «امیل هرش»، «تیموتی اولیفانت»، «کرت راسل»، «بروس درن»، «دیمین لوئیس»، «داکوتا فنینگ»، «لوک پری» و بسیاری دیگر در این فیلم نقش‌هایی برعهده دارند. نویسندگی و کارگردانی این فیلم برعهده تارانتینو بوده و سونی پیکچرز آن را پشتیبانی مالی می‌کند.

در بخش مسابقه‌ی کن ۲۰۱۹ آثار دیگری چون «زندگی مخفی» فیلم آلمانی زبان «ترنس مالیک»، «مُرده نمی‌میرد» به کارگردانی «جیم جارموش»، «رنج و افتخار» ساخته‌ی «پدرو آلمودوار» و «پاراسایت» اثر «بونگ جون هو» نیز رقابت می‌کنند.

«دیوید هیمن» تهیه‌کننده «روزی روزگاری در هالیوود» اخیراً در مصاحبه با «اینترتینمنت ویکلی» تصریح کرده است که فیلم لزوماً در مورد قتل‌های خانواده‌ی منسون نیست: «فیلم در مورد معصومیت از دست رفته‌ای است که در سال ۱۹۶۹ با خانواده‌ی منسون اتفاق افتاد. سه طبقه‌ی هالیوود در اثر وجود دارد. طبقه‌ی بالا و «شارون تیت»، ستاره‌ی رو به افول «ریک»، و «کلیف» که فروتن‌تر است.»

تارانتینو نیز در مصاحبه با «یواس‌ای تودی» در مورد شخصیت‌های فیلم می‌گوید: «دالتون مردی پر از پریشانی‌های درونی است و از اینکه در موقعیت شغلی بهتری قرار ندارد به حال خود تأسف می‌خورد. اما ریک همه کس غیر از خودش را مقصر می‌داند.» فیلمساز در توصیف شخصیت «برد پیت» در فیلم می‌گوید: «او می‌تواند با یک قاشق، یک تکه کاغذ و یا کارت بیزینس آدم بکشد. در نتیجه، مردی است که در لحظه زندگی می‌کند و با کوچک‌ترین مسائل به هم می‌ریزد.»

کارگردان «هشت نفرت‌انگیز» در مصاحبه‌ی دیگری با «اسلش‌فیلم» در مورد نسخه‌ی مینی‌سریال این فیلم که به تازگی از طریق نت‌فلیکس منتشر شده در مورد پروژه‌ی «پیشتازان فضا» (Star Trek) خود هم می‌گوید: «احتمال تولیدش بسیار بالاست. در مورد داستان و فیلمنامه با استودیو مذاکره کرده‌ایم. فیلمنامه به نگارش درآمده و وقتی که کارم با «روزی روزگاری در هالیوود» تمام شد مانند مارموت سرم را بیرون می‌آورم و دوباره به گفتگو می‌نشینیم.»

«کارل اربان» یکی از بازیگران فیلم «پیشتازان فضا» سپتامبر ۲۰۱۸ فاش کرده بود که ایده‌های دیوانه‌وار تارانتینو برای فیلم را شنیده است. این فیلم طبق شنیده‌ها قرار است درجه‌ی سنی بزرگسال دریافت کند. «زکری کوئینتو» دیگر بازیگر چندگانه هم آپریل ۲۰۱۸ تأیید کرد که پارامونت به دنبال تولید سه قسمت دیگر از فیلم با همکاری تارانتینو، «سایمون پگ» و دست کم یک قسمت با «پاتریک مک‌کی» و «جی. دی. پین» است.

جشنواره‌ی کن ۲۰۱۹ از ۱۴ تا ۲۵ می برگزار می‌شود و «روزی روزگاری در هالیوود» ۲۶ جولای در آمریکا به نمایش درمی‌آید.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *