4 روش برای افزایش تمرکز

به پایان  رساندن کارها در محل کار امری دشوار است. نادیده گرفتن پچ پچ افراد، تماس‌های تلفنی و زنگ موبایل‌ها  در دفاتر بسیار سخت است. شما همچنین با ایمیل‌ها و پیام‌های خود مشغول هستید. حواس شما در همه جا است ولی در اصل هیچ جا نیست. در ادامه به روش‌هایی برای تمرکز در محل کار می‌پردازیم.

میلیون‌ها کارمند به راه‌هایی برای افزایش تمرکز نیاز دارند، بنابراین در ادامه روش‌هایی را برای بالا بردن تمرکز معرفی خواهیم کرد:

۱. یک محل آرام برای کار پیدا کنید

هنگامی که در مکانی آرام و بدون هیچ مزاحمتی قرار بگیرید، از کار با کیفیتی که در زماه کوتاه قادر به انجام آن می‌شوید شگفت زده خواهید شد. برای انجام این کار نیاز به فرار از دفتر شلوغ دارید.

این کار را حتی در دفتری با فضای محدود نیز می‌توانید انجام دهید. بعضی از پیشنهادات برای انجام این کار شامل موارد زیر می‌شوند:

  • صبح زود و یا دیر وقت زمانی که کسی در آن نیست به اتاق کنفرانس مراجعه کنید.
  • یک دفتر خالی پیدا کنید.
  • به لابی دفتر که معمولاً فقط توسط مسئول پذیرش استفاده می‌شود‌ بروید.

 پیدا کردن مکانی ساکت ارزش‌ تلاش کردن را دارد. با یک ساعت کار در‌ مکانی خلوت دو یا سه ساعت بیشتر نسبت به مکانی‌ شلوغ کار خواهید کرد.

۲.‌ از زمان خود محافظت کنید.

بهترین زمان برای کار با کیفیت را در روز شناسایی کنید و سپس از آن زمان مانند طلا محافظت کنید. از این زمان برای تکمیل کارهای دشوار مانند نوشتن یا برنامه ریزی کردن استفاده کرده و کارهای کم اهمیت‌تر مانند چک کردن ایمیل و حضور در جلسات را برای ساعت‌های دیگر بگذارید.

یک راه برای حفاظت از ساعات اوج کار این است که تقویم خود را بسته نگه دارید، بنابراین همکاران این ساعات را با جلسات پر نخواهند کرد. یکی دیگر از راه‌های محافظت این است که از همه‌ی حواس پرتی‌ها جلوگیری کنید: مقاومت در برابر نگاه کردن پیام‌ها، برقراری تماس تلفنی و چک کردن رسانه‌های اجتماعی.

“زمان چیزی است که بیشتر از همه آن را می‌خواهیم، ​​اما بدتر از همه از آن استفاده می‌کنیم.” – ویلیام پن

۳. واکنش نشان ندهید.

ما احساس می‌کنیم که دائماً مجبور به بررسی و پاسخ به ایمیل‌ها، پیام‌ها و پست‌های رسانه‌های اجتماعی هستیم. این وسواس به زندگی کاری ما نیز وارد شده است. دیدن کارکنانی که در یک مانیتور کامپیوتر کار می‌کنند و از در دیگری به پیام‌های خود پاسخ می‌دهند زیاد است.

با این حال، واکنش به محرک‌های دیجیتال اغلب غیر ضروری هستند. تنها اندکی از این پیام‌ها نیاز به پاسخ سریع دارند. علاوه بر این، تحقیقات نشان می‌دهد که با انجام این کار تا 40٪ بهره وری خود را از دست می‌دهید. بنابراین یا گزارشتان را بنویسید یا به پیام‌ها پاسخ دهید – سعی نکنید هر دو را هم‌زمان انجام دهید.

یک جایگزین این است که فعال باشید. روز خود را با برنامه‌ای تنظیم کنید که زمان‌های کاری و زمان‌های ارتباط را تعیین می‌کند. به عنوان مثال، 9 تا 11 پیش‌نویس گزارش و 11 تا 11:30 ایمیل‌ها را چک کنید و به پیام‌ها پاسخ دهید. هنگامی که واکنش خود را کمتر کنید، می‌توانید تمرکز کنید و کارهای بیشتری را به انجام برسانید.

4. از خانه کار کنید.

 کار از راه دور در شرکت‌ها امروزه معمول‌تر شده است.  آن را امتحان کنید، در این صورت می‌توانید بدون حواس پرتی که بر شما اعمال می‌شود، کار کنید.

اگر شرکت شما فرصت کار از راه دور ارائه نمی‌کند، می‌توانید از رئیس خود بخواهید که یک روز را از خانه کار کنید و ببینید چگونه پیش ‌می‌رود. به فرض اینکه رئیستان با این امر موافقت می‌کند، دستاوردهای خود را پیگیری کنید. کار در یک محیط خلوت و ساکت، بهره وری شما را افزایش خواهد داد. این اطلاعات را با رئیس خود به اشتراک بگذارید تا بتوانید برنامه‌ی منظم کار در خانه را تنظیم‌ کنید.

از بین بردن نامرتبی‌های دیجیتال و فیزیکی یکی از بهترین راه‌های بازگرداندن تمرکز در کار است. تنها مواد ضروری را روی میز و صفحه نمایش کامپیوتر خود نگه دارید، بنابراین حواس پرتی‌ها شما را وسوسه نخواهند کرد. گوشی‌های هوشمند خود را دور نگه دارید و آن را روی سایلنت قرار دهید. تمام ابزارهای ارتباط دیجیتالی را مانند ایمیل و پیامرسان فوری را ببندید، بنابراین می‌توانید روی وظیفه‌ای که در دست دارید تمرکز کنید.

“به حواس پرتی خود گرسنگی‌ بدهید، تمرکز خود را تغذیه کنید.”

بدون شک، امروزه حواس پرتی‌های بسیاری در محل کار وجود دارند. با این حال، برخی از عوامل در کنترل شما هستند. چند تغییر کوچک می‌تواند تمرکز شما در کار را افزایش دهد، در نتیجه کیفیت کار و بهره وری کلی شما بهبود پیدا خواهد کرد.

تانی کال

برگرفته از Addicted2success

یوکن

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *