این روزها کاربران با هر موضوع و مساله ای که روبرو می شوند، برای آشنایی بیشتر با آن و کسب اطلاعات بیشتر، سریعا به صفحه گوگل سرچ رفته و مطلب مورد نظر را جستجو می کنند. در این میان بسیاری از کاربران از نحوه ی درست سرچ کردن و روش جستجو در گوگل اطلاعات دقیقی ندارند و ممکن است به نتایج مطلوب و مورد انتظار خود دسترسی پیدا نکنند. در این مقاله قصد داریم ۱۰ روش جستجو در گوگل را بیان کنیم که در هنگام سرچ کردن مطالب بسیار مفید خواهد بود.

از نشانه ی “|” یا عبارت OR استفاده نمایید

بسیاری از مواقع وجود دارد که از جزئیات موضوع و یا مطلب مورد سرچ خود اطلاع کافی ندارید. در این گونه مواقع توصیه می شود که تعدادی از عباراتی که در ذهن دارید را با علامت “|” یا همان OR از همدیگر جدا نمایید. با این روش نتایج جستجو به آنچه در ذهن دارید بسیار نزدیکتر خواهد بود.

10 روش جستجو در گوگل

10 روش جستجو در گوگل

با استفاده از مترادف ها جستجو نمایید

جستجو با مترادف ها نتایج خوبی به دنبال دارد. به طور مثال اگر به زبان انگلیسی جستجو می کنید باید بدانید که در این زبان کلمات مترادف زیادی وجود دارد پس امر جستجو آسان تر خواهد بود. شما می توانید برای یافتن اغلب وب ‌سایت‌ هایی که در زمینه‌ مورد نظرتان فعالیت می‌کنند، از نشانه “~” استفاده کنید. تا تمام مطالب مربوطه جستجو شود. به طور مثال با وارد کردن عبارت “healthy ~food” در نوار جستجو، آنچه به شما نشان داده می شود محتواهایی مربوط به تغذیه سالم و دستورالعمل‌ های تهیه غذا خواهد بود.

10 روش جستجو در گوگل

10 روش جستجو در گوگل

در داخل وب سایت ها جستجو کنید

شاید بارها برایتان اتفاق افتاده است که در یک وبسایت، مقاله جالبی را خوانده اید و می خواهید مطلبی مشابه با آن را نیز بخوانید. در این صورت بهتر است در درون همان وبسایت جستجوی خود را انجام دهید. کافیست آدرس سایت مورد نظر را تایپ نموده و کلمه کلیدی از مطلبی که می خواهید را نیز بعد از آدرس سایت بنویسید.

10 روش جستجو در گوگل

10 روش جستجو در گوگل

از نشانه “*” استفاده نمایید

بسیاری از مواقع شما کلمه کلیدی یا عدد موضوع سرچ خود را فراموش کرده اید. در این گونه شرایط کافیست در کنار مطلب یا کلمه ناقص از نشانه “*” استفاده کرده تا محتوای مد نظرتان را بیابید.

10 روش جستجو در گوگل

10 روش جستجو در گوگل

از کلمه AROUND استفاده کنید

در زمان هایی که یک عبارت یا جمله را می خواهید سرچ کنید و تعداد زیادی از کلمات آن را نمی دانید کافیست ابتدا و انتهای آن را تایپ نموده و در میان آن از عبارت ()AROUND استفاده کنید. سپس تعداد کلماتی را که از آن حذف شده را در داخل پرانتز قرار دهید.

10 روش جستجو در گوگل

10 روش جستجو در گوگل

از بازه های زمانی استفاده نمایید

برخی مواقع ممکن است عبارت یا کلمه مورد جستجوی شما متعلق به دوره ای خاص باشد. برای یافتن اطلاعات دقیق تر کافیست بازه زمانی آن را هم در کنار عبارت تایپ کرده و بین آنها علامت سه نقطه را درج نمایید.

10 روش جستجو در گوگل

10 روش جستجو در گوگل

برای جستجوی تیتر و یا url اینگونه عمل کنید

برای یافتن نام یک مقاله یا واژه‌ های کلیدی کافیست عبارت “:intitle” را قبل از وارد کردن واژه‌ های مورد نظر بنویسید. همچنین شما می توانید برای یافتن کلمات به کار رفته در یک URL نیز از عبارت “:inurl” استفاده کنید.

10 روش جستجو در گوگل

10 روش جستجو در گوگل

برای یافتن وب‌ سایت‌ های مشابه این گونه عمل کنید

فرض کنید وب سایتی مورد دلخواه شما وجود دارد که قصد دارید تمامی وب ‌سایت ‌های دیگرِ مرتبط با آن را نیز پیدا کنید. برای این کار کافیست ابتدا عبارت “:related” را تایپ نموده و سپس در قسمت جلوی آن آدرس سایت مدنظر را وارد کنید.

10 روش جستجو در گوگل

10 روش جستجو در گوگل

برای جستجوی یک عبارات خاص و کامل اینگونه عمل کنید

زمان هایی وجود دارد که می خواهید مطالبی را دقیقا مطابق با آنچه نوشته اید بیابید. اگر عبارت خود را بدون استفاده از نقل ‌قول جستجو کنید، نتایجی نمایش داده می شوند که عبارت مورد نظر شما به ‌صورت نامرتب در آن دیده می شود.

پس به منظور نمایش نتایج دقیق و عینا شبیه به عبارت خود از نقل قول استفاده کنید.

10 روش جستجو در گوگل

10 روش جستجو در گوگل

برای حذف کلمات غیرضروری که نمی خواهید در نتایج جستجو ظاهر شود، اینگونه عمل کنید

مثلا اگر می خواهید مطالب و یا وب سایت هایی مرتبط با یک کتاب را بیابید اما قصد خرید آن را ندارید می توانید با وارد کردن یک علامت – کلمه خرید را از نتایج جستجو حذف کنید.

10 روش جستجو در گوگل

10 روش جستجو در گوگل

 

ویترینو

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *