4 روغن برای کاهش وزن

راه خود را برای لاغر تر و سالم تر بودن هموار کنید. ممکن است تا کنون فهمیده باشید که روغن های ضروری می توانند همه چیز از سر دردها، جمع شدن خون یا ناراحتی معده را برطرف کنند.
اما آیا می دانستید که آنها می توانند سلاحی برای کاهش وزن محسوب شوند؟ برخی از روغن های ضروری می توانند تاثیر بسیار مهمی بر خلق و خوی شما داشته باشند و دیگر چیزهایی که می توانند اثر داشته باشند مانند قند خون و چربی سوزی دو عاملی هستند که تاثیر مستقیمی بر وزن دارند. بنابراین کدامیک موثرند؟ در اینجا نگاهی به پنج بررسی صورت گرفته به علاوه ی اینکه چگونه باید از آنها جهت کسب بهترین نتیجه استفاده کنید می اندازیم. آنها را به برنامه ی روزانه ی خود اضافه کنید آنگاه مشاهده خواهید کرد که چگونه سریع تر لاغر می شوید.

1. روغن نعناع

پوشیده نیست که ما در معرض مواد غذایی بی خاصیت قرار داریم. کدام است که در آن از روغن نعناع استفاده می شود؟ خستگی، ورم مغزی، و یا استرس از جمله مشکلاتی هستند که منشاء آنها عادت های غذایی نادرست ما می باشند. طبق بررسی منتشر شده در مجله ی پزشکی جایگزین و مکمل، بوی خنک و تازه می تواند خستگی ذهنی را کاهش دهد. در عوض می تواند عزم شما را برای رفع کوفتگی تقویت کند. باید با ریختن مقداری روغن نعناع این ترفند انجام شود.

2 گریپ فروت

عطر مرکبات ممکن است نقش مهمی در افزایش متابولیسم شما داشته باشد. یک مطالعه نشان داد که استنشاق عطر گریپ فروت موجب فروپاشیدن بافت چربی در موش صحرایی با تحریک سیستم عصبی سمپاتیک شده است. کارشناسان با آگاهی بیشتری در خصوص اینکه چگونه روغن اسانس گریپ فروت ممکن است وزن را کاهش دهد، به افراد بسیاری کمک کرده اند، اما ترکیب شیمیایی موجود در بسیاری از میوه های مرکبات، مزایای زیادی به ارمغان می آورد. عصاره گریپ فروت، آنزیم‌های بدن را فعال کرده و به بدن‌تان کمک می‌کند تا چربی‌های آن را آب کنید.

ما می‌دانیم که گریپ‌فروت می‌تواند برای کاهش وزن مفید باشد و اینکه عصاره‌ی گریپ‌فروت که از پوست آن گرفته می‌شود، حاوی مقادیر بسیار زیادی از ترکیبات خاصی مانند دی لیمونین (D-limonene) است و به متابولیسم بدن کمک کرده و غدد لنفاوی را پاکسازی و عملکردشان را تقویت می‌کند. اگر مقدار کمی از عصاره‌ی گریپ‌فروت را روی پوست استفاده کنید، ادرارآور و محرک خوبی برای سیستم لنفاوی است، به همین دلیل است که از این عصاره در بسیاری از کرم‌های برطرف‌کننده‌ی سلولیت و ترکیباتی که برای برس کشیدن خشک هستند، استفاده می‌شود.

عصاره‌ی گریپ‌فروت، بهترین عصاره‌ای است که به بدن در چربی سوزی و کاهش وزن کمک می‌کند زیرا آنزیم‌های بزاق دهان را فعال کرده و در نتیجه چربی‌های بدن بهتر تجزیه می‌شوند. اگر عصاره‌ی گریپ‌فروت را با نعناع هندی یا پچولی ترکیب کنید می‌تواند اشتها و گرسنگی‌تان را کم کند و برای همین وسیله‌ی خوبی برای کاهش وزن به شیوه‌ای سالم است. چند قطره از این ترکیب را در آب آشامیدنی‌‌تان بریزید، یا در فضای خانه و محل‌ کارتان پراکنده کنید و یا وقتی میل به خوردن داشتید، کمی از آن را روی سینه یا مچ دست‌ها ماساژ دهید.

3. لیمو

روغن لیمو به سرکوب اشتها و کاهش وزن کمک می کند. مانند گریپ فروت، به نظر می رسد این میوه از بزرگترین مزایا برخوردار باشد، سعی کنید 5 تا 6 قطره اسانس لیمو را کمی قبل از غذا مصرف کنید یا 12 قطره روغن را با یک اونس روغن حامل (مانند بادام یا جوجوبا) به پشت گردن یا شکم بمالید ،این روغن طی چند دقیقه به جریان خون نفوذ می کند و به نظر می رسد در جلوگیری از گرسنگی نقش دارد. مصرف روغن لیموترش به میزان کافی، نه خیلی زیاد، می تواند به عادتی ساده تبدیل شود. روغن لیمو ترش به تحریک عملکردهای متابولیک بدن کمک می کند، به خصوص اگر این روغن صبح ها مصرف شود. میزان آنتی اکسیدان، اسید چرب و اسیدهای آمینه این روغن موجب افزایش میزان انرژی بدن می شود و سوخت و ساز را بالا می برد. از طرف دیگر، روغن لیموترش به بهبود هضم غذا کمک می کند و میل به خوردن غذاهای پر کالری را کاهش می دهد.

4. اسطوخدوس

روغن گل با خواص مقاومتی آرامش بخشی و برطرف کننده ی تنش شناخته شده است. اگر شما هنگام آشفتگی در معرض مصرف تنقلات هستید، ممکن است از خوردن خودداری نمائید. ( و این به شما کمک می کند که کالری های خود را بسوزانید) زمانی که ما در وضعیت آرامی باشیم، به سراغ پر خوری که برایمان خوب نیست نمی رویم. فقط عطر اسطوخدوس کافی است که به شما احساس دلپذیری ببخشد. جهت دریافت نتیجه عطر این گیاه را ببویید.

تانی کال

دکترسلام

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *