رونمایی رسمی سونی از «اکسپریا ایکس زد 2» و «ایکس زد 2 کامپکت»

بالاخره سونی از پرچمدارهای سال 2018 خود پرده برداشت؛ اکسپریا ایکس زد 2 و ایکس زد 2 کامپکت دو گوشی‌ای هستند که پا به دنیای رقابت گوشی‌های هوشمند گذاشته‌اند. طراحی خمیده، بدنه‌ی شیشه‌ای از نوع گوریلا گلس 5، سخت افزار قدرتمند و زبان طراحی جدید که سونی آن را “Ambient Flow” صدا می‌کند، از جمله ویژگی‌های Xperia XZ2 و XZ2 Compact هستند.

بدنه‌ی هر دو گوشی اکسپریا ایکس زد 2 و اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت را شیشه پوشانده و قاب فلزی ضد پیچشی برای آنها در نظر گرفته شده است. سونی سنسور اثر انگشت را در پشت گوشی قرار داده و جلوی گوشی همان زبان طراحی گذشته سونی را به تصویر می‌کشد. در حالی که بیشتر گوشی‌های جدید با کمترین حاشیه نمایشگر ساخته می‌شوند، متاسفانه سونی باز هم این مورد را در نظر نگرفته و تنها مقداری از حاشیه های کناری گوشی کاسته است و در بخش بالا و پایین نمایشگر، حاشیه‌های زیادی دیده می‌شود.

دوربین این گوشی‌ها همان مشخصات اسکپریا ایکس زد 1 را دارند؛ سنسور 19 مگاپیکسلی IMX400، فناوری موشن آی، دیافراگم f/2.0! اما سونی فناوری تثبت کننده تصویر 5 محوره، تشخیص فاز، حسگر IR و الگوریتم پیشرفته‌‌ای را نیز به آن اضافه کرده است.

هر دو گوشی توانایی ضبط ویدیوهای 4K HDR را دارند که به آنها لقب اولین در جهان می‌دهد. همچنین در اسلوشن نیز بهبودهایی حاصل شده به طوری که حالا امکان فیلم برداری 960 فریم بر ثانیه در رزولوشن 1080 پیکسل امکان پذیر شده است. در حالی که گوشی سامسونگ گلکسی اس 9 تنها در دقت 720 پیکسل توانایی ضبط اسلوموشن 960 فریم را دارد! اما با این حال مدت زمان ظبط ویدیوی اسلوموشن، 0.2 ثانیه باقی مانده است.

اکسپریا ایکس زد 2 و اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت به ترتیب دارای ابعاد 153*72*11.1 و 135*65*12.1 میلی‌متر هستند و به نمایشگرهای 5.7 و 5 اینچی HDR با دقت FullHD+ مجهز شده‌اند. متاسفانه سونی نیز راه دیگر کمپانی‌ها را در پیش گرفته و جک هدفون 3.5 میلی متری را از گوشی‌های خود حذف کرده است.

از نظر سخت افزاری، هر دو گوشی از تراشه‌ی اسنپدراگون 845 بهره می‌برند و برای آنها 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه‌ی داخلی از نوع UFS در نظر گرفته شده است. Xperia XZ2 و XZ2 Compact از حافظه خارجی میکروSD پشتیبانی می‌کنند و به نسل پنجم فناوری بلوتوث، شارژ وایرلس، پورت USB 3.1 Type-C مجهز شده‌اند.

در نهایت انرژی اکسپریا ایکس زد کامپیکت از یک باتری 2870 میلی آمپری تامین می شود، در حالی که برادر بزرگتر آن یک باتری 3180 میلی‌آمپری در خود جای داده است.

اکسپریا ایکس زد 2 و اکسپریا ایکس زد 2 کامپکت از اواخر ماه مارس یا اوایل آپریل در رنگ‌های نقره‌ای، سبز پر رنگ، صورتی و مشکی به بازار عرضه خواهند شد اما هنوز قیمت آنها اعلام نشده است.

تانی کال

دیجی رو

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *