رونمایی هواوی از تبلت مدیاپد ام 5‌

هواوی در جریان برگزاری کنگره‌ی جهانی موبایل بارسلونا (MWC 2018) نسل جدید تبلت خود را با نام مدیاپد ام 5‌ رونمایی کرد. تبلت‌های جدید هواوی در دو نسخه با بهره‌گیری از نمایشگرهای ۸.۴ و ۱۰.۸ اینچی راهی بازار خواهند شد. هواوی اعلام کرده است که این تبلت را با استفاده از بدنه‌ی یکپارچه‌ی فلزی طراحی کرده تا در دست گرفتن آن حس خوبی در کاربران القا کند. لبه‌های فلزی از طریق شیشه‌ی 2.5D به نمایشگر متصل شده است.

هر دو نسخه‌ی ۸.۴ و ۱۰.۸ اینچی دارای رزولوشن ۲۵۶۰ در ۱۶۰۰ پیکسل هستند. هواوی نسخه‌ی کوچک‌تر تبلت خود را از نظر مساحت نمایشگر به مساحت بدنه با آیپد مینی مقایسه کرده است. بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط هواوی، نسبت نمایشگر به بدنه‌ی نسخه‌ی ۸.۴ اینچی MediaPad M5 نزدیک به ۸۲ درصد است؛ این عدد در مورد آیپد مینی ۴ اپل با نمایشگر ۷.۹ اینچی، ۷۰ درصد است. هواوی اعلام کرده که برای محافظت از چشم کاربران در برابر نمایشگر تبلت، فناوری Eye Care را مورد استفاده قرار داده است.

از جمله‌ی مشخصات فنی این تبلت‌ها باید به بهره‌گیری از تراشه‌ی هشت هسته‌ای کرین ۹۶۰ در کنار ۴ گیگابایت حافظه‌ی رم، ۶۴ تا ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با قابلیت افزایش از طریق درگاه میکرو اس‌دی اشاره کرد. دوربین اصلی مورد استفاده در مدیاپد ام 5‌ رزولوشنی ۱۳۳ مگاپیکسلی دارد و دوربین سلفی ۸ مگاپیکسلی اشاره کرد.

مدیاپد ام 5‌ هواوی از وجود اسپیکر چهارگانه بهره می‌برد که علاوه بر آن یک تراشه‌ی اختصاصی نیز برای پردازش صدا روی آن تعبیه شده است. فناوری صدای مورد استفاده در این تبلت با کمک هارمن/کاردن توسعه یافته است.

هواوی اعلام کرده که باتری ۷۵۰۰ میلی آمپر ساعتی مورد استفاده در این تبلت قادر است  در زمان پخش ممتد ویدیو، موسیقی و همچنین مطالعه‌ی کتاب، به ترتیب ۱۲، ۵۶ و ۱۶ ساعت انرژی مورد نیاز را تأمین کند. نسخه‌ی ۸.۴ اینچی از وجود یک باتری ۵۱۰۰ میلی آمپر ساعتی بهره می‌برد.

دو نسخه‌ی ۸.۴ اینچی و ۱۰.۸ اینچی مدیاپد ام 5‌ به ترتیب با قیمت ۳۴۹ و ۳۹۹ یورو در بازار به فروش خواهد رسید.

تانی کال

زومیت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *