سدان G70 جنسیس، در اوایل سال ۲۰۱۸ با هدف پشت سر گذاشتن ژرمن‌ها در کلاس سدان کامپکت لوکس، در ایالات متحده آمریکا عرضه خواهد شد. برای شرکتی که در زمینه ساخت چنین خودروهایی چندان باسابقه نیست، رقابت با غول‌های آلمانی، جاه‌طلبانه به نظر می‌رسد.

در حدود ۳۰ سال پیش بود که سه غول خودروسازی ژاپن به بازار محصولات لوکس وارد شدند. با وجود تولید خودروهای جذاب، توسط لکسوس، آکورا و اینفینیتی، هنوز هم هیچ خودروی سدان ژاپنی نتوانسته است به حاکمیت سری 3 بی‌ام‌و در بخش فروش و کیفیت کلاس سدان کامپکت پایان دهد؛ اما با عرضه‌ی محصول جدید جنسیس، باید منتظر تأثیر این خودرو بر بازار و مشتریان این کلاس باشیم.

جنسیس موتورز با ساخت G70، قصد دارد حس لوکس بودن و هیجان را القا کند. کاملا مشخص به نظر می‌رسد که معیار عملکرد G70 بر اساس سری 3 و طراحی داخلی آن بر پایه‌ی مرسدس C کلاس و آئودی A4 بوده است.

لوک دانکلرولک، مدیر بخش طراحی هیوندای و جنسیس، می‌گوید:

مدل‌های زیادی از کوپه چهاردر برای الهام گرفتن وجود دارد. هدف ما طراحی یک سدان دینامیک و مهم‌ترین مورد برای ما، نسبت فاصله‌ی زیاد از داشبورد تا محور جلو بود.

رونمایی هیوندای جنسیس G70

در طراحی جلوی G70، زاویه‌های زیادی وجود دارند که انواع اشکال مثلث و ذوزنقه را تشکیل داده‌اند. در طراحی چراغ‌های جلو، از چهار لامپ خطی نازک استفاده شده است. شیار داخلی ستون‌های بدنه که به سمت سقف ادامه یافته، ضخیم است و به فضای سرِ سرنشین‌ها نیز وارد شده تا نیمرخ عضلانی را به G70 ببخشد. در طرح صندوق عقب، نشانه‌هایی از بی‌ام‌و و آئودی مشاهده می‌شود که از گلگیرهای عقب شروع شده است و تا انتهای بدنه ادامه دارد. برجستگی طویل پشت چرخ‌های عقب، فقط جنبه‌ی ظاهری ندارد و در عملکرد کلی خودرو تأثیرگذار است.

در کابین و طراحی داخلی، اعم از کنسول مرکزی و داشبورد، روکش‌های طرح چوب وجود ندارد و از تزئینات طرح فلزی استفاده شده است. از موارد دیگر می‌توان به تودورزی طرح الماس و نمایشگر ثابت اشاره کرد. با اینکه در ردیف عقب فضای کافی برای زانوها وجود دارد؛ ولی فضای کلی پاها مناسب و فضای سر به اندازه‌ی کافی جادار نیست؛ البته میدان دید سرنشینان عقب خوب است.

فاصله‌ی بین دو محور G70، به اندازه‌ی ۲.۵ سانتی متر و طول بدنه‌ی آن چهار سانتی‌متر از بی‌ام‌و سری ۳ بیشتر است. در واقع فاصله‌ی محورها و طول بدنه‌ی G70، تقریبا مشابه مرسدس‌بنز C کلاس است.

جنسیس G70

جنسیس، G70 در نسخه استاندارد، به یک پیشرانه‌ی چهار سیلندر دو لیتری توربو، با قدرت ۲۴۸ اسب بخار و گشتاور ۳۵۳ نیوتن‌متر مجهز شده است. پیشرانه‌ی ۶ سیلندر V شکل ۳.۳ لیتری با توان خروجی ۳۴۶ اسب بخار و گشتاور ۵۱۰ نیوتن‌متر، به‌صورت آپشن در دسترس خواهد بود. تیم مهندسی جنسیس موتورز ادعا می‌کند که G70 با پیشرانه‌ی V6 و با حداکثر سرعت ۲۷۰ کیلومتر بر ساعت، در زمان ۴.۷ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد که بسیار ایده‌آل است؛ البته جزئیات زیادی از عملکردی پیشرانه‌ی استاندارد اعلام نشده است.

هر دو پیشرانه با جعبه‌دنده‌ی اتوماتیک تورک کانورتر هشت سرعته همراه شده‌اند؛ در آمریکا، G70 به همراه پیشرانه‌ی استاندارد، آپشن جعبه‌دنده‌ی دستی و دیفرانسیل لغزش محدود نیز ارائه می‌دهد. البته انتظار می‌رود که این آپشن در اروپا نیز عرضه شود.

نسخه‌ی استاندارد با لاستیک‌های تمام فصل بریجستون و رینگ‌های ۱۸ اینچی قابل خرید است؛ اما نسخه‌ی V6 به همراه لاستیک‌های میشلن پایلوت اسپرت جدید، رینگ‌های ۱۹ اینچی و ترمزهای چهار پیستونی در جلو و دو پیستونی در عقب عرضه می‌شود. برای بازار کره نسخه‌ی دیزل و برای بازار آمریکا، نسخه‌ی ویژه‌ی دینامیک با پیشرانه‌ی V6 در سال ۲۰۱۹ عرضه خواهد شد. جنسیس موتورز برنامه‌ای برای عرضه‌ی نسخه‌ی هیبرید G70 ندارد. مدیران جنسیس اشاره کردند که سدان لوکس G70، به سیستم تمام چرخ متحرک با قابلیت تغییر زاویه‌ی محور عقب و تقسیم متغیر گشتاور مجهز خواهد بود.

آلبرت بیرمن، مدیر بخش تست و توسعه‌ی قوای فنی هیوندای، گفت:

خبری از کم‌فرمانی نیست. با تجربه‌ی سیستم تمام چرخ متحرک ما، هنوز هم به‌عنوان سیستم محور عقب آن را شناسایی خواهید کرد.

بیرمن با اشاره به حالت‌های رانندگی اسپرت و نرمال و تنظیمات فرمان، حساسیت پدال گاز و تعویض دنده، صدای فعال، تقسیم گشتاور سیستم تمام چرخ متحرک، تنظیمات سیستم تعلیق در نسخه‌ی ۳.۳ لیتری و وجود دمپرهای انطباقی در نسخه‌ی دو لیتری، G70 را با قابلیت شخصی‌سازی بالا توصیف کرد.

بیرمن که به مدت ۳۰ سال در شرکت بی‌ام‌و و بخصوص دپارتمان M، مشغول به کار بوده، متخصص این موارد است؛ ولی نمی‌توان تضمین کرد که دانش بیرمن و تبدیل جادوی بی‌ام‌و در جنسیس، حتما جوابگو خواهد بود.

جنسیس G70

در تست نسخه‌ی اولیه‌، مدل دو لیتری در مقایسه با مدل V6 متعادل‌تر بود؛ این موضوع بخصوص در هنگام بیش‌فرمانی با استفاده از انتقال وزن خودرو به جلو مشهود است. اما هر دو پیشرانه عملکرد قابل قبولی ارائه می‌دهند.

به گفته بیرمن، نسخه‌ی بازار آمریکا در مقایسه با بازار کره، فرمان‌دهی اسپرت‌تری ارائه می‌دهد. وی اضافه کرد:

با داشتن قابلیت‌هایی چون سواری راحت، صدای کم در کابین و طراحی داخلی لوکس، G70 توانایی رقابت با ژرمن‌ها را دارد؛ علاوه بر این، ما طراحی جذاب و آپشن‌های خوبی ارائه می‌دهیم.

پلتفرم G70 در مدل استینگر کیا نیز استفاده می‌شود. استینگر از قوای محرکه، سیستم تعلیق و لاستیک‌های مشابه G70 استفاده می‌کند؛ ولی تنظیمات سیستم تعلیق آن سخت‌تر خواهد بود. بیرمن می‌گوید فاصله‌ی محورهای مدل استینگر بیشتر است و از لحاظ ابعاد، بیشتر به مدل G80 شباهت دارد.

بیرمن در مورد وجود نسخه‌ای از G70 برای رقابت با نسخه‌های AMG مرسدس و M بی‌ام‌و پاسخ قطعی نداده است، ولی در صورت وجود چنین نسخه‌ای، بیشتر همرده‌ی مدل‌های 340i و C43 خواهد بود تا M3 و C63. البته هنوز تصمیم قطعی در این مورد گرفته نشده است.

منفرد فیتزگرالد، مدیرعامل جنسیس موتورز، می‌گوید:

G70 نشانگر معنای واقعی برند جنسیس و پتانسیل بالای آن است.

زومیت

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *