بهتر است که ایستگاه F را به عنوان بزرگترین دانشگاه کسب و کار جدید در سراسر جهان بدانیم. دانشگاه مستقر در پاریس، بنای تاریخی بزرگی که قرار است ۳۰۰۰ میز برای انواع شرکت های فناوری داشته باشد. معاون مدیرعامل فیسبوک، شرلی سندبرگ امروز صبح به پاریس آمده است تا اعلام کند که قرار است فیسبوک یکی از شرکای راه اندازی ایستگاه F باشد.

“ما در مورد این اکوسیستم بسیار صحبت کردیم و تعداد زیادی از این شرکت ها تصمیم گرفتند که به ما کمک کنند،” میلیاردر فرانسوی، خاویر نیل می گوید. “فیسبوک اولین نهادی بود که می خواست بخشی از این ایده بکر باشد.”

نیل شرکت مخابراتی رایگان را تأسیس کرده بود و دسته ای از پروژه های مرتبط با راه اندازی را نیز در اختیار داشت که از جمله آنها Kima Ventures، یک شرکت سرمایه گذاری تازه کار و مدرسه برنامه نویسی رایگان ۴۲ است. او ایستگاه F را با پول شخصی خود و همراه با روکسانا وارزا که هدایت پروژه را برعهده دارد، برپا کرده است.

“ما از شراکت در ساخت و شروع گاراژ کسب و کارنوپای فیسبوک در اینجا هیجان زده هستیم،” سندبرگ می گوید. “حدس من این است که ما از کار کردن با شما بیشتر یادخواهیم گرفت، تا شما از کار کردن با ما”.

با شروع در ماه آپریل فیسبوک ۸۰ میز در اشکوب کوتاه در نزدیکی ورودی خواهد داشت. آرم فیسبوک در حال حاضر آنجاست و در انتظار افتتاح ساختمان بزرگ است.

هر شش ماه، فیسبوک با ۱۰ تا ۱۵ کسب و کار نوپا کار می کند و تا جایی که بتواند به آنها کمک خواهد کرد. مهندسین فیسبوک و کارگاه های هفتگی در آنجا وجود خواهند داشت تا صاحبان کسب و کارهای جدید بتوانند از فیسبوک آموزش ببینند. و من مطمئنم فیسبوک خیلی زود با این برنامه اندوخته های بالقوه ای را کشف خواهد کرد.

برخی از اولین کسب و کارهای نوپا Chekk، Mapstr، The Fabulous، Onecub و Karos هستند. با ۳۲ میلیون کاربر فعال ماهانه فیسبوک در فرانسه، فیسبوک می تواند به طور کامل چند کسب و کار نوپا را جذب کند.

سندبرگ می گوید ” ما به زودی اولین آزمایشگاه سیاسی مان را با همکاری Sciences Po، Ecole 42 و SupInternet برگزار می کنیم.”

این پروژه با ایستگاه F ارتباطی ندارد. ۳۰ دانش آموز هر هفته با فسیبوک دیدار خواهند کرد تا جهان را به مکانی بهتر تبدیل کنند (یا این چیزی است که من در مورد این پروژه فکر می کنم).

“مدرک پویایی ما، رتبه جهانی ماست،” Anne Hidalgo، شهردار پاریس که به برگزاری پروژه نیز رسیدگی می کرد می گوید. “شهر پاریس زمانی که تصمیم به سرمایه گذاری در کسب و کارهای نوپا گرفت، تبدیل به رقیب اصلی لندن شد.” کاملا واضح است که Brexit پاریس را حتی بیشتر از آنچه همیشه بوده، جذاب کرده است.

فیسبوک تنها یکی از شرکای متعددی است که تصمیم دارند با ایستگاه F کار کنند. وارزا از برخی شرکای راه اندازی در TechCrunch Disrupt لندن در ماه دسامبر پرده برداشته بود. اگر می خواهید نجاری یا ماشین آلات CNC را بیاموزید، Techshop اولین فروشگاه خارج از آمریکای شان را افتتاح خواهند کرد. Vente-privee یک برنامه کسب و کار جدید را افتتاح خواهد کرد و ماشین جوجه کشی HEC پاریس به آنجا منتقل خواهد شد. شرکت های VC فرانسه مانند Daphni، Ventech و Kima Ventures تصمیم دارند که در آنجا دفتری داشته باشند.

هرکسی می تواند فضای دفترگونه ای را با قیمت ۱۹۵ یورو به ازای هر میز در ماه در آن ساختمان بزرگ ۳۶۶,۰۰۰ ft2 (34,000 m2) اجاره نماید. ایستگاه F به خوبی شکل می گیرد و در حالی که تعهد فیس بوک دقیقا پیشگامانه نمی باشد، به دست آوردن توجه چنین شرکت فن آوری پیشرویی، نشانه خوبی است.

ایران استارت آپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *