خانه ورزش اخبار ورزش ریبری: قهرمانی بوندس لیگا را در دست داریم؛ آنچلوتی شبیه هاینکس است

ریبری: قهرمانی بوندس لیگا را در دست داریم؛ آنچلوتی شبیه هاینکس است

0

فرانک ریبری دوباره آماده بازی شده و در روزهای اخیر در صحبت هایی عنوان کرده بود دوباره حس سال ۲۰۱۳ را دارد. ریبری در اول هفته جاری موفق شد بازگشتش به میادین را با یک گل زیبا جشن بگیرد. هافبک ۳۳ بایرن مونیخ در مصاحبه ای اختصاصی با سایت رسمی بوندس لیگا شرکت کرد و به سئوالات مختلف جواب داد.

داوید آلابا هم تیمی ات تو را ماشین خطاب می کند، هر زمانی که شما از مصدومیت برگشته اید خیلی زود به بهترین فرم رسیده ای. شما در بازی مقابل کلن یک گل هم به ثمر رساندید، آن گل چگونه زده شد؟

زمانی که شما از نظر ذهنی و فکری قوی باشید و هم تیمی هایت از حضور مجددت در زمین و کنار آن ها بودن خوشحال باشند، آن وقت شما هم خوب خواهید بود. این وضعیت واقعا فوق العاده ست.

درباره دو گلزن دیگر بایرن مونیخ در بازی مقابل کلن (خاوی مارتینز و خوان برنات) چه چیزی می توانید به ما بگویید؟

آن ها اثبات کردند تیم در حال حاضر خوب کار می کند. من همیشه گفته ام برای کسب عناوین بیشتر به همه بازیکن ها احتیاج داریم و در حال حاضر فقط دو بازیکن را در اختیار نداریم، سانچز مصدومیتی جزئی دارد و بواتنگ برای بازگشت به شدت در حال تمرین است و به زودی استفاده از او برای مربی ممکن می شود. تعداد زیادی بازیکن روی نمیکت داریم که به صورت معمول انتظار می رود که بازی کنند، و زمانی که فرصت به آن ها داده شود عالی بازی می کنند.

در آغاز فصل تعدادی زیادی از بازی ها سخت به نظر می رسیدند و بردهای بسیار نزدیکی کسب می کردید. آیا دوباره به مرحله ای رسیده اید که به راحتی بازی ها را با برد پشت سر بگذارید؟

این راهی است که ما می خواهیم ادامه دهیم. بردن بازی های اینگونه (کلن) بسیار خوب است، اما نمی توان در تمامی بازی ها ۳-۰ و ۴-۰ برنده شد. در حال حاضر همه چیز به خوبی پیش می رود، اما ما داریم وارد ۳ ماهه پایانی و مهم فصل می شویم، جایی که ما به تمامی بازیکن ها نیاز داریم.

در هفته گذشته شما عنوان کرده بودید که حس سال ۲۰۱۳ را دارید، سالی که سه گانه را فتح کردید. می توانید بگویید چه چیزی باعث شده که این حس را داشته باشید؟

هنگامی که شما به شیوه ما بازی می کنید و می بینید که همه چیز به خوبی پیش می رود آن وقت می توانید حسی واقعی داشته باشید. ما می خواهیم که با هم قهرمان شویم و حتی کسانی که روی نیمکت هستند هم به صورت کامل روی این تمرکز کرده اند، همانند من که برای نیم ساعت یا ۲۰ دقیقه بازی کردن آماده ام.

هفته گذشته همچنین گفته بودید که هنوز احساس می کنید به آمادگی کامل نرسیده ای. اکنون چه حسی داری؟

هنوز قدرت حضور ۹۰ دقیقه ای در میدان را ندارم. بازی با کلن برای من بسیار مهم بود تا دوباره به ریتم خود برگردم. تمام زمان حضورم در زمین حس خوبی داشتم.

از کار کردن با آنچلوتی تا چه اندازه لذت می بری، کسی که به نظر می رسد تمام وقت خونسرد است؟

او شیوه خوبی برای تعامل با بازیکناش و صحبت های طولانی با آن ها دارد. به بازیکنان اعتماد بنفس بالایی می دهد.  آرام و خونسرد است. آنچلوتی مربی بزرگی است و من برای مدت زمان زیادی بازیکن بوده ام و برای چنین رابطه ای با مربی ام ارزش قائلم. آنچلوتی خیلی زیاد نظر ما را می خواهد اما در نهایت ما طبق خواسته او عمل می کنیم. او از لحاظ ذهنیت خیلی شبیه یوپ هاینکس است.

بایرن مونیخ هم اکنون ۷ امتیاز با لایپزیگ فاصله دارد. آیا این بدان معناست که بایرن مونیخ قهرمانی بوندس لیگا را در جیب دارد؟

ما گامی بزرگ برای به سمت قهرمانی برداشته ایم، اما قطعا هنوز چیزی نبرده ایم.

 آنتونی مودسته مهاجم کلن می تواند یکی از نامزدهای پوشیدن پیراهن تیم ملی فرانسه باشد؟

بله. او کیفیت خوبی دارد و این فصل بازی های خوبی انجام داده است. او بازیکن خوبی است چرا که نه؟

بازی برگشت مقابل آرسنال را چگونه دسته بندی می کنید؟ آیا پس از برد ۵-۱ در بازی رفت این دیدار شبیه یک بازی دوستانه نخواهد بود؟

نه، این بازی قطعا یک بازی دوستانه نخواهد بود. ما در یک استادیوم عالی، مقابل تیمی خوب و در لیگ قهرمانان بازی می کنیم. می خواهیم در این بازی پیروز شویم چون برای اعتماد بنفس تیم مهم است.

این بازی آخرین بازی آرسن ونگر در لیگ قهرمانان خواهد بود؟ درباره دوران مربیگری او چه نظری دارید؟

چند سال اخیر شاید برای او کمی دشوار بوده باشد، اما جدا از این او در آرسنال فوق العاده کار کرده است. او عناوین متعددی کسب کرده و یک مربی عالی و شخصیتی بزرگ دارد.

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *