«ریچارد مدن» ستاره Game of Thrones در «دنیای سینمایی مارول» با «انجلینا جولی» همبازی می‌شود

با رکوردشکنی‌های مدام «انتقام‌جویان: آخر بازی» (Avengers: Endgame) و تبدیل شدنش به دومین فیلم پرفروش تاریخ پس از «آواتار»، یکی از سؤالاتی که متوجه دیزنی می‌شود این است که «دنیای سینمایی مارول» تا چه زمانی برای استودیو پولسازی خواهد کرد؟ دنباله‌هایی که قهرمانان محبوب در آن حاضرند نباید در گیشه با مشکل مواجه شوند – عناوینی مانند «مرد عنکبوتی: دور از خانه»، فیلم «بیوه‌ی سیاه»، و «پلنگ سیاه ۲») – اما آیا فاز چهارم دنیای سینمایی مارول می‌تواند موفقیت‌های یک دهه‌ی گذشته را بدون فیلم‌هایی مثل «مرد آهنی» یا «کاپیتان آمریکا» تکرار کند و به بلیت فروشی ادامه دهد؟

«کوین فایگی» مدیر استودیوی مارول از حالا اقداماتی انجام می‌دهد تا پاسخ این پرسش مثبت باشد. این تهیه‌کننده اعلام کرده است که فاز چهارم «دنیای سینمایی مارول» شامل شخصیت‌هایی از جمله «شانگ-چی» اولین ابرقهرمان آسیایی تبار به کارگردانی «دنیل دیستین کرتان» و اولین ابرقهرمان علناً هم‌جنسگرا (احتمالاً در فیلم «جاودانان») می‌شود. «پلنگ سیاه» و «کاپیتان مارول» هر دو از فروش جهانی ۱ میلیارد دلاری عبور کرده‌اند. علاوه بر این،  به نظر می‌رسد که فایگی طبق سنت همیشگی هالیوود، برای «دنیای سینمایی مارول» به جذب ستارگان روی آورده باشد. مذاکره با «ریچارد مدن» برای بازی در فیلم «جاودانان» (The Eternals) گواه این مدعاست.

ورایتی گزارش می‌دهد که مدن در حال انجام مذاکرات نهایی برای بازی در نقش «ایکاریس» در «جاودانان» است. مدین در این فیلم باید در کنار «انجلینا جولی» و «کمیل نانجیانی» نقش‌آفرینی کند. همین سه نام «جاودانان» را به یکی از جذاب‌ترین فیلم‌های در حال توسعه چه در «دنیای سینمایی مارول» و چه خارج از آن تبدیل می‌کند. جولی فوق‌ستاره‌ای جهانی است که نقش‌هایش را به دقت انتخاب می‌کند. مدن محبوبیت و شهرت خود را مدیون سریال «بازی تاج‌وتخت» است، اما سریال پربیننده‌ی دیگری به نام «بادیگارد» (Bodyguard) را نیز در تلویزیون داشت. نانجیانی از سوی دیگر یکی از محبوب‌ترین کمدین‌های حال حاضر دنیا است. این سه بازیگر در کنار هم توان جذب گروه‌های مختلف مخاطبین سینمارو را دارند و فروش اقتباس از کامیک ناشناخته‌ای مانند «جاودانان» را برای تضمین می‌کنند.

اولین فیلم‌های مارول به ندرت پرستاره بودند، اما مخاطبین از ابرقهرمانان به اندازه‌ی کافی شناخت داشتند. «کریس همسورث» بازیگری تازه وارد بود و «رابرت داونی جونیور» وقتی نقش «مرد آهنی» را بر عهده گرفت تا این حد در نزد هواداران شهرت نداشت. برند مارول موجب شد فیلم‌های ابتدایی استودیو پرفروش شوند، اما همچنانکه مارول وارد فاز چهارم می‌شود و مسیر متفاوتی را در پیش می‌گیرد چاره‌ای جز این ندارد که روی شهرت بازیگران حساب باز کند و موفقیت تجاری خود را ادامه دهد. نام «ریچارد مدن» و «انجلینا جولی» بر روی پوستر فیلم کافی است تا طرفداران بی آنکه از داستان چیزی بدانند به سمت سالن‌ها کشیده شوند.

«جاودانان» اثری شبیه به «محافظین کهکشان» (Guardians of the Galaxy) خواهد بود از این جهت که اکثر سینماروها احتمالاً در مورد شخصیت‌هایش چیزی نمی‌دانند. هرچند «زوئی سالدانا» و «کریس پرت» بازیگران شناخته شده‌ای برای «محافظین کهکشان» بودند، اما با «انجلینا جولی» قابل قیاس نیستند.

مارول هنوز تاریخ اکران «جاودانان» را مشخص نکرده اما کارگردانی آن را به «کلوئی ژائو» سپرده است که فیلم «سوارکار» (The Rider) را در کارنامه دارد. اطلاعات بیشتر در مورد فاز چهارم «دنیای سینمایی مارول» پس از اکران «مرد عنکبوتی: دور از خانه» در اوایل جولای آینده منتشر خواهد شد.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *