کمپانی اسکای‌دنس به عنوان تولیدکننده‌ی جدیدترین اثر کارگردان آمریکایی-تایوانی تبار سینما، انگ لی، تحت عنوان Gemini Man، زمان آغاز اکران این فیلم را چهارم اکتبر ۲۰۱۹ (۱۲ مهر ۱۳۹۸)، همزمان با فصل جوایز اعلام کرد. در این اثر که فضایی هیجان‌انگیز دارد، ویل اسمیت به عنوان بازیگر اصلی به ایفای نقش خواهد پرداخت.

داستان فیلم Gemini Man درباره‌ی یکی از ماموران پا به سن گذاشته‌ی آژانس امنیت ملی است که در آستانه‌ی بازنشستگی از طرف سازمان هدف مرگ قرار می‌گیرد. او در ادامه درمی‌یابد کسی که برای کشتن وی آمده، یک نسخه‌ی جوان‌شده و تکامل‌یافته از خودش است که قرار است جایگزین وی شود. همان‌طور که از داستان فیلم برمی‌آید، اسمیت در این اثر در دو نقش حضور خواهد یافت.

دو دهه قبل بود که کمپانی دیزنی برای نخستین بار بحث ساخت Gemini Man را مطرح کرد و حتی صحبت‌هایی نیز با تونی اسکات برای کارگردانی این اثر بر اساس فیلمنامه‌ای از برایان هلگلند و اندرو نیکول صورت گرفت. با این حال به دلیل اینکه در آن زمان جلوه‌های ویژه به حدی نرسیده بود که بتوان در یک صحنه برای دو شخصیت از یک بازیگر واحد استفاده کرد، کار تولید پروژه منتفی شد. در ادامه، فیلمنامه‌ی Gemini Man توسط دیوید بنیاف بازنویسی شد و برای ساخت در اختیار کرتیس هنسن قرار گرفت؛ اما این بار نیز کار تولید پروژه بی‌سرانجام باقی ماند. در نهایت در سال ۲۰۱۶ اسکای‌دنس حقوق فیلم را خریداری کرد و جری بروکهایمر به عنوان تهیه‌کننده و دن مورفی به عنوان مدیر اجرایی در راس کار قرار گرفتند.

انگ لی که با دریافت تعداد زیادی از جوایز معتبر سینمایی از جمله اسکار، شیر طلایی ونیز و خرس طلایی برلین، به عنوان یکی از پرافتخارترین کارگردانان سینمای معاصر به حساب می‌آید، در طول فعالیت حرفه‌ای خود گونه‌های مختلفی از فیلمسازی را تجربه کرده و در این مسیر، اغلب آثارش با استقبال خوب منتقدان روبه‌رو شده است. لی در آخرین اثر خود تحت عنوان Billy Lynn’s Long Halftime Walk در کاری بی‌سابقه، فیلمش را به صورت ۱۲۰ فریم در ثانیه، یعنی تقریبا ۵ برابر سریع‌تر از تصاویر معمولی (۲۴ فریم در ثانیه) تصویربرداری کرد. لی در اثر پیشینش Life of Pi نیز دست به نوآوری‌هایی زده بود که از میان آن‌ها می‌توان به تغییر نسبت تصویر برای افزایش عمق بصری اشاره کرد.

ang lee

انگ لی علاوه بر Gemini Man، فیلم Thrilla in Manila را نیز در مراحل پیش‌تولید دارد که داستان آن درباره‌ی مبارزه‌ی تاریخی محمد علی کلی و جو فریزر در شهر مانیل فیلیپین است و لی آن را به صورت سه‌بعدی و با بهره‌گیری از تکنولوژی‌های جدید خواهد ساخت.

ویل اسمیت ۴۸ ساله که سال گذشته در فیلم Suicide Squad نقش شخصیت ددشات را ایفا کرده بود، امسال طی همکاری مجددش با دیوید آیر در فیلم Bright در نقش افسر پلیسی ظاهر شده که در دنیایی پر از موجودات ماورایی همچون ارک‌ها و الف‌ها باید از سلاحی جادویی محافظت کند. از دیگر پروژه‌های پیش روی اسمیت می‌توان به قسمت سوم فیلم پسران بد با نام Bad Boys for Life اشاره کرد که نوامبر ۲۰۱۸ به سینماها خواهد آمد.

zoomg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *