زنان موسس جدیدترین استارتاپ های آمریکایی – بخش اول

این گروه از کارآفرینان نشان می‌دهند اگر زنان دنیا را اداره می‌کردند، دنیا چگونه بود. این زنان موسس که جزو خلاق‌ترین زنان در شرکت‌ها هستند، تلاش می‌کنند در هر کسب و کاری، از ساختن یک ویتامین مفیدتر تا از بین بردن تعصبات ناخودآگاه در استخدام، پیش‌قدم باشند.

 

پدیدآورنده: مایکل مولی

ویتنی ولف، برنامه بامبل

شهر آستن، فناوری اجتماعی

پس از شراکت در برنامه‌ی تیندر، جدا شدنی تلخ و شکایت از این برنامه به دلیل تبعیض جنسیتی، آخرین چیزی که ولف انتظار داشت، این بود که وارد برنامه‌ی دوستیابی دیگری شود. ولف گفت: «به این نتیجه رسیدم که می‌توانم از همه‌ی اتفاقات بد‌ ‌به‌عنوان نیرویی برای خلق چیزهای خوب استفاده کنم.» ولف در تلاش است امپراطوری کوچکی از زنان در حوزه‌ی کسب و کار فناوری بسازد: بامبل، یک برنامه‌‌ی دوستیابی که زن-محور است، حدود ۲۰ میلیون کاربر دارد.‌ در پاییز امسال، ولف بامبل‌بیز را افتتاح کرد که پلت‌فرمی شبکه‌ای مختص زنان است.

پدیدآورنده: مایکل مولی

ایمی جِین و دنیلا یاکوبوفسکی، بابل‌بار

شهر نیویورک، مد

پس از ملاقات دو تحلیل‌گر در دانشگاه بریتیش کلمبیا و اخذ مدرک ام‌بی‌ای شان، این دو دوست در سال ۲۰۱۱ بابل‌بار را ایجاد کردند، این شرکت زیرکانه ساخته شده‌است و تجارتی الکترونیک بر مبنای رساندن محصول مستقیما به مصرف کننده است که تخصص آن در لوازم جانبی مد است. این صنعت سودمند و با حاشیه سود ۸۵ درصد است. در حال حاضر، تقریبا نصف درآمد بابل‌بار از طریق سایت آن ایجاد می‌شود و نصف دیگر از طریق خرده‌فروشانی مانند بلومینگ‌دیلز، که محصولات بابل‌بار را می فروشد، و تارگت، که بابل‌بار به صورت خصوصی برایش زیورآلات تولید می‌کند. جِین، مدیرعامل بابل‌بار، گفت: «برعکس واربی پارکر، ما نمی خواهیم برای شرکت لوکزاتیکا مشکلی ایجاد کنیم، ما میخواهیم لوکزاتیکای بعدی باشیم.»

 

پدیدآورنده: مایکل مولی

جین براون‌هیل، سویتِن

شهر نیویورک، طراح

شرکت سویتِن جایی بین لیست انجی و هَوز قرار دارد که جریان همه‌گیر و خسته‌کننده‌ی پیداکردن یک پیمان‌کار خوب را مورد هدف قرار می‌دهد. براون‌هیل می‌گوید: «من در این صنعت هستم و فهمیده‌ام پیدا کردن یک پیمان‌کار خوب، سخت است، باید برای افرادی که در این صنعت نیستند هم سخت باشد.» براون‌هیل که به عنوان معمار از مدرسه‌ی طراحی هاروارد فرق‌التحصیل شده است، شش سال پیش شرکت سویتِن را تاسیس کرد. شبکه‌ی سرویس این شرکت در حال حاضر در نیویورک و فیلادلفیا است و قصد دارد طی دوسال آینده در هشت شهر دیگر گسترش یابد. سویتِن طراحان خانه را با پیمانکاران عمومی ارزیابی‌شده پیوند می‌دهد و سپس پیشرفت پروژه‌های آنان را پیگیری می‌کند.

تانی کال

برگرفته از Inc

ایران استارت آپ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *