به زودی طرح رجیستری گوشی های سامسونگ و هواوی آغاز می‌شود

به گفته رئیس انجمن واردکنندگان گوشی‌های تلفن همراه، رجیستری گوشی های سامسونگ و هواوی نیز تا پایان اسفند ماه سال جاری آغاز می‌گردد.

رئیس انجمن واردکنندگان گوشی‌های تلفن همراه، به موضوع احتکارناپذیر بودن گوشی‌های موبایل اشاره نموده و اعلام کرده است که براساس تصمصم گیری‌های انجام شده قرار است تا پایان اسفند ماه امسال، گوشی‌های سامسونگ و هواوی نیز مشمول طرح رجیستری گردند.

محمود صفار، رئیس انجمن واردکنندگان گوشی‌های تلفن همراه در ادامه صحبت‌های خود در مورد رجیستری گوشی های سامسونگ و هواوی اعلام نمود که این برندها توانسته‌اند تا چیزی حدود ۷۰ درصد از سهم بازار را به خود اختصاص دهند.

وی همچنین تاکید نمود که چون دو برند هواوی و سامسونگ  ۷۰ درصد از سهم بازار را دارند تا وقتی که این دو برند مشمول طرح رجیستری نگردند، عملا ۷۰ درصد از طرح بزرگ رجیستری نیز بلاتکلیف خواهد بود.

علت تاخیر در رجیستری گوشی های سامسونگ و هواوی

صفار همچنین در مورد دلایل تاخیر در رجیستری گوشی های سامسونگ و هواوی سخن گفت و اعلام نمود که مسائل و مشکلات فنی باعث شده است تا رجیستری این دو برند با تاخیر همراه شود. وی ادامه داد که البته براساس اقدامات انجام شده، رجیستری گوشی های سامسونگ و هواوی تا پایان اسفند ماه سال جاری انجام خواهد شد و این دو برند هم مشمول طرح رجیستری خواهند  شد. انجمن واردکنندگان تلفن همراه اعلام نمود که بیش از دو سال است که پیگیر اجرای طرح رجیستری هستند.

مزایای اجرای طرح رجیستری تلفن همراه

رییس انجمن واردکنندگان گوشی‌های تلفن همراه همچنین علاوه بر پرداختن به موضوع رجیستری گوشی های سامسونگ و هواوی ، درباره مزایای این طرح سخن گفت و اعلام نمود که یکی از مزیت‌های مهم اجرای طرح رجیستری، منافع آن برای مصرف کنندگان است؛ زیرا به گفته وی بعد از ثبت و شناسه دارد شدن گوشی‌های همراه، خدمات پس از فروش آنها نیز تقویت خواهد شد. به گفته رییس انجمن واردکنندگان گوشی‌های تلفن همراه، گوشی‌های تلفن همراهی که به صورت قاچاق وارد کشور می‌شوند، بر سلامت مردم اثر منفی دارند زیرا تست‌های لازم بر روی این گوشی‌ها انجام نمی‌شود، اما اکنون با اجرای طرح رجیستری این مشکل نیز حل خواهد شد.


تاثیر واردات قاچاق بر منابع کشور

صفار در ادامه همچنین در مورد تاثیر واردات قاچاق بر منابع کشور سخن گفت و اعلام نمود که قاچاق کالا بیش از ۳۰۰۰ میلیارد تومان به منابع کشور آسیب می‌رساند. به گفته وی درآمدی که از این طریق نصیب دولت خواهد شد شاید در طول سال به اندازه بودجه کامل یک وزارتخانه باشد و در این حالت دولت می‌تواند با آن برای امور مختلف خود برنامه‌ریزی‌های لازم را انجام دهد.

علت افزایش قیمت گوشی‌های تلفن همراه بعد از رجیستری

صفار همچنین علاوه بر پرداختن به موضوع رجیستری گوشی های سامسونگ و هواوی ، در مورد علت افزایش قیمت گوشی‌های موبایل بعد از رجیستری نیز سخن گفت. به گفته وی این افزایش قیمت هیچ ربطی به اجرای طرح رجیستری ندارد بلکه قیمت گوشی‌های تلفن همراه به نرخ ارز مربوط است و آنها از نرخ ارز تاثیر می‌گیرند. وی ادامه داد که چون قیمت دلار در این چند وقت افزایش یافته است، قیمت گوشی‌های تلفن نیز افزایش پیدا کرده است.


رییس انجمن واردکنندگان گوشی‌های تلفن همراه همچنین اعلام نمود که شرکت‌هایی که عضو انجمن واردکنندگان گوشی‌های تلفن همراه هستند، نباید قیمت‌ گوشی‌ها را افزایش دهند. وی در ادامه اعلام نمود که البته آنها خود کنترل‌های لازم را در این زمینه انجام خواهند داد تا طرح رجیستری دلیلی برای افزایش قیمت تلفن همراه نباشد.

وی در پایان در مورد عدم احتکار گوشی‌های موبایل سخن گفت و اعلام نمود که اساسا گوشی‌های تلفن همراه قابل احتکار نیستند. به گفته وی ماهیت تکنولوژی و به تبع آن گوشی‌های تلفن همراه به گونه‌ای است که به طور مداوم در حال ارتقاء و به‌روزرسانی هستند و همچنین روز به روز نیز مدل‌هایی جدیدتر از هر برند وارد بازار می‌شود که همین امر باعث می‌شود تا نتوان برای مدت طولانی موبایل‌ها را در انبارها نگهداری کرد.

تانی کال

تکراتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *