گزارش جالب جدیدی از کره جنوبی انتشار یافته که طبق آن ال جی در حال برنامه ریزی برای معرفی قابلیت تشخیص چهره ۳D با جدیدترین پرچمدار خود، G6 است. به گزارش خبرگزاری The Investor، این تولیدکننده کره ای، همکاری جدیدی با کمپانی Oez آغاز کرده، شرکتی که تولید کننده نرم افزارهای تشخیص چهره است.

طبق این گزارش، از این ویژگی تا ماه ژوئن و همراه با پلتفرم جدید پرداخت موبایلی ال جی یعنی LG Pay، برای اولین بار رونمایی خواهد شد. ظاهرا که دلیل انتخاب Oez توسط این غول تکنولوژی کره ای، نرم افزار OezFR این کمپانی است که احتمالا به سادگی قابلیت سازگاری با سایر گوشی های رده-بالای ال جی مانند G5 و V20 را نیز داراست. همچنین سنجه های امنیتی OezFR با هدف جلوگیری از امکان دور زدن روش های احراز هویتی تشخیص چهره از روی عکس طراحی شده اند و حجم آنها نیز بسیار کم می باشد (۳٫۵ تا ۵ مگابایت).

چنین اسکنر چهره سه بعدی ای با وجود تمام جذابیت هایی که دارد، مسئولیت های سنگینی را نیز عهده دار است. سامسونگ به تازگی با معرفی گوشی های گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس خود که مجهز به چنین قابلیتی هستند، نشان داده که استفاده از این روش بسیار سریع و راحت است، اما نگرانی های امنیتی مربوط به آن نیز خیلی سریع پس از اتمام رویداد معرفی این اسمارت فون ها ظهور پیدا کرد.

ال جی G6 به زودی قابلیت های تشخیص چهره سه بعدی را دریافت خواهد کرد

ال جی G6 به زودی قابلیت های تشخیص چهره سه بعدی را دریافت خواهد کرد

هنوز هم پیشرفت های تکنولوژیک در این حوزه، می توانند خیلی سریع منجر به ایمن تر ساختن اسکنر چهره در مقایسه با اسکنر اثر انگشت شود. این حقیقت که پیشگامان جهانی گوشی های هوشمند همچون سامسونگ، اپل و ال جی، همگی بر روی این روش احراز هویت بیومتریک جدید تمرکز کرده اند، خود نشان دهنده پتانسیل بالای سیستم های احراز هویت غیر لمسی است.

vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *