خانه تکنولوژی اخبار زیان اقتصادی کشور با فیلترینگ شبکه های اجتماعی

زیان اقتصادی کشور با فیلترینگ شبکه های اجتماعی

0

زیان اقتصادی کشور با فیلترینگ شبکه های اجتماعی

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور خواهان رفع فیلتر شبکه های اجتماعی شده است و معتقد است که فیلترینگ شبکه های اجتماعی به اقتصاد کشور ضرر می‌زند و کسب و کارهای مختلف را دچار مشکل می‌کند.

فیلترینگ فضای مجازی و بهره‌گیری از پیام رسان‌های داخلی

ناصر علی سعادت در این مورد اعلام نمود که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور، به عنوان مجموعه‌ای متشکل از صاحبان کسب و کارها، قطعا از اینکه مردم برای فعالیت و کسب و کار خود از پیام رسان‌های داخلی استفاده کنند خوشحال خواهیم شد و تاکید نمود که آنها تحت هیچ شرایطی از برنامه‌های خارجی طرفداری نخواهند کرد. وی تاکید نمود که فیلترینگ فضای مجازی در این چند وقت خسارت‌های زیادی را متوجه اقتصاد کشور نموده است؛ چه خسارت‌های مستقیم و چه غیر مستقیمی.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور اعلام نمود که اکنون چیزی حدود ۴۰ میلیون ایرانی عضو تلگرام هستند و ادامه داد که این مسئله باعث شده تا تولیدکنندگان بسیاری از طریق شبکه‌های اجتماعی با توزیع کنندگان در ارتباط باشند.

وی تاکید نمود که این شبکه‌ها در واقع ابزاری برای  برقراری ارتباط بین کسب و کارها نیز به شمار می‌روند. وی ادامه داد که شبکه‌های اجتماعی اکنون مانند گذشته تنها برای تفریح و سرگرمی استفاده نمی‌شوند و توانسته‌اند تا در فرآیندهای اقتصادی نیز تاثیرگذار باشند.

شعار سال مخالف با فیلترینگ فضای مجازی است!

سعادت در ادامه به شعار سال که اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است اشاره نمود و ادامه داد که اکنون که شاهد فیلترینگ فضای مجازی هستیم، بستر ارتباطی بخش بزرگی از تولید کنندگان و عرضه کنندگان از بین رفته است.

وی ادامه داد که این مسئله باعث شده در فرآیند توزیع بسیاری از محصولات و خدمات مشکلاتی ایجاد شود. وی تاکید نمود که صاحبان صدها هزار کسب و کار اینترنتی و مجازی بیکار شده‌اند و این امر برخلاف شعار اشتغالزایی سال است.

سعادت در مورد تصمیم شورای عالی امنیت ملی در خصوص فیلترینگ فضای مجازی به صورت موقت اعلام نمود که برای حفظ امنیت بوده است و با توجه به اینکه خسارت‌هایی بسیار برای کسب و کارهای مجازی داشته است، قابل پذیرش بود.

اما وی در ادامه اعلام نمود که اکنون این انتظار وجود دارد که بعد از گذشت چند روز و برگشتن شرایط به حالت عادی، محدودیت‌ها نیز برداشته شود و فیلترینگ پایان یابد.

رئیس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور در ادامه اعلام نمود که اگر نسبت به جوانب اقتصادی این مسئله ساده انگاری شود، دیگر جایی برای جبران آن وجود نخواهد داشت و در این حالت به بخش خصوصی لطمه وارد خواهد شد.

به گفته سعات فعالان اقتصادی بیش از همه نگران امنیت کشور هستند زیرا در سایه ناامنی امکان جذب سرمایه وجود نخواهد داشت و در صورتی که خسارت‌ها افزایش یابد و تداوم و تکرار داشته باشد، بخش خصوصی بیشتر متضرر می‌شوند و توان جبران را نیز نخواهد داشت.

به گفته وی در این حالت دیگر امیدی به اثرگذاری فناوری اطلاعات و ارتباطات بر رشد و توسعه اقتصاد کشور نیز  نمی‌توان داشت در حالی که لازم به ذکر است که صنعت فاوا قادر خواهد بود تا جایگزینی بر درآمدهای نفتی کشور باشد.

تعطیلی یکباره شبکه‌های اجتماعی صحیح نیست!

سعادت در ادامه تاکید نمود که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور برای همکاری با دولت راهکارهایی دارد و ادامه داد  اکنون ‌که شبکه‌های اجتماعی در کشور متداول شده‌اند و مردم نیز به آنها وابسته شده‌اند، تعطیلی یک‌باره آن‌ها کار صحیحی نیست. وی درخواست نمود تا شبکه‌های اجتماعی که فیلتر شده‌اند، بازگشایی شوند و در ادامه برای پیشگیری از وقوع موارد مشابه را چاره‌ای پیدا شود.

وی تاکید نمود که اکنون باید با کارشناسی و ارائه خدمات ویژه مانند تبلیغات رایگان در صدا و سیما یا ارائه خدمات پرداخت بانکی یا طرح‌های حمایتی و همچنین تشویقی به فکر راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی بومی بود تا آنها نیز توان رقابت با نمونه‌های خارجی را داشته باشند. وی در پایان اعلام نمود که سازمان نظام صنفی رایانه‌ای کشور نیز به‌عنوان حامی بخش خصوصی و تولیدات داخلی با تمام توان خود آماده هرگونه همکاری در این زمینه‌ است.

تانی کال

تکراتو

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *