در همه شهرهای جهان معماری ساختمان‌ها به خصوص برج‌ها بسیار مورد توجه و قانونمند است. در حقیقت نحوه ساخت آسمان‌خراش‌ها و به طور کلی همه بناها باید به شکلی باشد که باعث از بین رفتن اصالت و نمای شهر نشده و به بافت کلی شهر آسیب نرساند. اخیرا طرحی عجیب و نه چندان جالب برای ایجاد یک آسمان‌خراش در منهتن ارایه شده است، با ما در آی‌تی‌رسان همراه باشید.

ساخت آسمان‌خراش در بسیاری از شهر‌های مشهور جهان رو به افزایش است. این ساختمان علاوه بر بیشترین استفاده از فضای موجود، باعث جذب گردشگران بسیار از همه نقاط جهان خواهد شد. حتی در برخی از آنها یک برج نماد آن شهر یا کشور و باعث جذابیت بیشتر خواهد شد. منهتن یکی از بخش‌های پنج‌گانه شهر نیویورک است که به صورت شبه جزیره‌ای زیبا در این شهر قرار داد. این بخش علاوه بر داشتن جنبه‌های توریستی، به عنوان یکی از مهمترین مراکز تبادلات تجاری و اقتصادی ایالات متحده آمریکا نیز شناخته شده است. همچنین منهتن به عنوان یکی از متراکم‌ترین و پرجمعیت‌ترین نقاط ایالات متحده است، بنابراین ساخت آسمان‌خراش‌هایی بلند در این بخش چندان دور از انتظار نیست.

زمانی که شما در شهر نیویورک زندگی می‌کنید، یکی از جالب‌ترین و سرگرم کننده‌ترین بخش‌های زندگی روزمره شما ایده‌ها و پیشنهادات مضحک یا جالبی است که درباره طراحی آسمان‌خراش‌های جدید این شهر مطرح می‌شود. اخیرا یکی از استودیوهای معماری در منهتن به نام Oiio، پیشنهادی بسیار عجیب برای ساخت یک آسمان‌خراش جدید در این بخش ارایه کرده است. همچنین این پیشنهاد با برخورد شدید بسیاری از کاربران اینترنتی در شبکه اجتماعی توییتر همراه شده است. آنها ساخت این برج را نتیجه اعمال نظام سرمایه‌داری و فشار بر قشر ضعیف جامعه می‌دانند. بسیاری نیز ساخت چنین برجی را مانند ایده استفاده از دستیار Clippy در نرم‌افزار مایکروسافت آفیس (Microsoft Office) قلمداد می‌کنند. در صورتی که شما از هیچکدام از نسخه‌های نرم‌افزار آفیس در اواخر سالهای دهه 1990 تا اوایل سال 2003 استفاده نکرده باشید، مطمئنا چیزی درباره دستیار کمکی Clippy نمی‌دانید.

در واقع Clippy، دستیاری گاها مفید و در اکثر موارد مزاحم و نامفید برای نرم‌افزار مایکروسافت آفیس بود که برای بهره‌وری بیشتر و آموزش قسمت‌های مختلف این برنامه معرفی شده و در اختیار کاربران قرار گرفت. به عنوان مثال، Clippy دایما پیشنهاداتی درباره چگونگی تغییر فرمت حروف را به شما نمایش می‌داد. همان‌طور گفته شد این ابزار به دلیل غیرکاربردی بودن به بخش منفور بسیاری از کاربران تبدیل شد، به طوری که حتی مایکروسافت نیز از توسعه این دستیار منصرف شد و Clippy را به طور کامل از این نرم‌افزار حذف کرد و به عنوان یکی از پروژه‌های شکست خورده در تاریخچه این کمپانی قرار گرفت. در حال حاضر نیز، پس از سرنوشتی که برای Clippy اتفاق افتاد، بسیاری از افراد ساخت چنین آسمان‌خراشی را دقیقا مانند Clippy یک ایده نامناسب و منفور می‌دانند.

منهتن

استودیوی معماری Oiio ادعا می‌کند که این آسمان‌خراش U شکل در منهتن می‌تواند به عنوان بلند‌ترین برج ساخته شده در جهان شناخته شود. هرچند ارتفاع حقیقی این برج به مراتب بیشتر از ابرسازه‌های موجود در دنیا مثل برج خلیفه در دبی یا برج شانگهای است. اجازه بدهید که واقع گرایانه به این موضوع نگاه کنیم، لاف زدن و گمانه زنی درباره اینکه این سازه بلند‌ترین آسمان‌خراش جهان خواهد شد یک ادعای پوچ مثل این است که بگوییم یک غذافروشی در شهر منهتن بهترین قهوه موجود در دنیا را عرضه می‌کند! به نظر می‌رسد که استودیوی Oiio ساخت چنین برجی را فقط برای ثبت یک رکورد جهانی و مشهور شدن پیشنهاد کرده است.

آی تی رسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *