ساخت سریال Watergate توسط جورج کلونی برای شبکه نتفلیکس

جورج کلونی (George Clooney) بازیگر و کارگردان و مت چارمن (Matt Charman) نویسنده‌ی Bridge Of Spies مجموعه‌ی کوتاه Watergate را برای شبکه نتفلیکس می‌سازند‌. این باعث افزایش همکاری کلونی با شبکه نتفلیکس می‌شود، وی قبلا در سریال Catch-22 که برگرفته از رمان ژوزف هلر (Joseph Heller) بود، کارگردان و بازیگر بوده، نقشی که باعث برگشت او به تلوزیون بعد از اجرای افسانه‌ای در ER شبکه NBC شد.

بخاطر فیلم The Post ساخته‌ی اسپیلبرگ که مشکلات مربوط به اوراق پنتاگن در دوره حضور نیکسون را به تصویر کشید، Watergate مکانی است که بعد از The Post باید آنجا رفت. این رسوایی سال ۱۹۷۲ بعد از اینکه ۵ مرد بخاطر ورود غیرمجاز به DNC HQ در هتل Watergate گرفته شدند، شروع شد. Watergate مدت‌ها در صدر اخبار قرار داشت درحالی‌که کنگره به بدنبال تلاش‌های کاخ سفید برای پوشش نقش آن‌ها در این ورود بود. این سوال که رئیس جمهور چی می‌داند و چه موقع ار این موضوع با خبر شده؟ سوال همه بود. ریچارد نیکسون سرانجام استعفا داد و به قول جرالد فورد به کابوس ملی طولانی ما پایان داد.

سایت خبری ددلاین اعلام داشته که جورج کلونی و نتفلیکس برای ساخت مجموعه محدودی با هم همکاری خواهند داشت که این رسوایی Watergate را پوشش می‌دهد. این سریال تنها ۸ قسمت دارد. فرمت این سریال بدین گونه است که هر قسمت به یک شخصیت متفاوت Watergate اختصاص داده شده و ابعاد دشواری از فیلم کلاسیک Rashomon را به تصویر می‌کشد.

مت چارمن، نامزد اسکار فیلم Bridge Of Spies، دوباره در تاریخ آمریکا به دنبال داستانی برای Watergate خواهد بود. علاوه بر این، چارمن نقش والتر کرونکایت را برای استیون اسپیلبرگ در پوشش جنگ ویتنام نوشته است. سیث روگان (Seth Rogen) نقش کرونکایت را بازی کرد که فیلم مجزایی درباره قتل جان اف. کندی بود.

فیلم‌های دیگری قبلا به موضوع Watergate پرداخته‌اند. اولین فیلم بزرگ درباره این رسوایی با نام All The President’s Men در سال ۱۹۷۶ ساخته شد.‌این فیلم که با محوریت دو گزارشگر با نام‌های وودوارد و برنستین بود، برای فیلم برنده اسکار ۲۰۱۵، Spotlight، الهام بخش بود. بعدا ران هاوارد (Ron Howard) نگاهش را متوجه ریچارد نیکسون در فیلم Frist/Nixon سال ۲۰۰۸ کرد که درباره‌ی مصاحبه‌های افسانه‌ای با رئیس جمهور لست. در سال ۲۰۱۷ شاهد اکران فیلم Mark Felt: The Man Who Brought Down The White House بودیم که درباره‌ی فردی است که به وودوارد و برنستین خبر می‌رساند. سقوط نیکسون باعث کنایه بکار رفته در فیلم Dick شد که میشل ویلیامز و کریستین دانست در نقش همراهان نیکسون با دروغ‌های او از خواب غفلت بیدار شدند.

علاقه‌ی جورج کلونی به تاریخ در تلاش او برای کارگردانی Good Night و Good Luck درباره خبرنگاری با نام ادوارد آر. مورو کاملا مشخص است. متاسفانه کلونی با فیلم‌‌های تاریخی اخیرش، Leatherheads و The Monuments Men به مشکل برخورد.

تانی کال

برگرفته از Screenrant

سینماگیمفا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *