معمولا «فومیتو اودا» (Fumito Ueda) زمان زیادی را صرف ساخت بازی‌های خود می‌کند، به عنوان مثال ساخت The Last Guardian حدود ده سال طول کشید. موضوع ناراحت کننده این است که بعد از انتشار بازی‌هایش، تعداد زیادی از بازیکنان توانایی درک آن‌ها را ندارند. بازی‌های فومیتو اودا ممکن است پر از گلیچ و حتی از لحاظ گرافیکی ضعیف باشند و یا مکانیزم‌هایی غیر عادی داشته باشند؛ اما وقتی که با آن‌ها ارتباط برقرار کنید هیچ کدام از این موضوعات مهم نخواهد بود، چون متوجه خواهید شد که این بازی‌ها به راحتی به یکی از بهترین تجربه‌‍‌های شما در زندگی تبدیل شده‌اند.

سال قبل، فومیتو اودا با بازی The Last Guardian طرفداران خود را یک بار دیگر خوشحال کرد. فومیتو اودا در حال ساخت بازی بعدی خود است و در کنفرانس «نوردیک گیم» (Nordic Game) به بعضی از ایده‌هایش برای این بازی اشاره کرد.

من نمی‌توانم درباره جزئیاتِ بازی بعدی خود صحبت کنم. من با تجربه حاصل از ساخت ICO، تصمیم گرفتم Shadow of the Colossus را بسازم که یک بازی جهان باز بود. بعد از سال 2005 که Shadow of the Colossus منتشر شد، همیشه در فکر ساخت یک بازی جهان بار دیگر بودم، ولی تصمیم گرفتم که به سراغ یک محیط بسته بروم و این نقطه شروع کار بر روی The Last Guardian بود.

حالا که کار خود را The Last Guardian به پایان رسانده‌ام و زمان زیادی هم صرف پرداختن به آن جهانِ بسته کردم، شاید این بار به سراغ یک بازی نزدیک به Shadow of the Colossus بروم.

Shadow of the Colossus بدون شک بهترین کار فومیتو اودا محسوب می‌شود و بزرگترین دستاورد او در صنعت بازی سازی است. ساخته شدن یک بازی دیگر که فضایی نزدیک به Shadow of the Colossus داشته باشد؛ عالی خواهد بود.

گیم شات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *