نویسندگان و تهیه‌کنندگان سریال پربیننده‌ی بریتانیایی شبکه‌ی BBC برای اقتباس تلویزیونی تازه‌ای از رمان مشهور «دراکولا» نوشته‌ی «برام استوکر» نویسنده ایرلندی، بار دیگر با هم همکاری می‌کنند. «دراکولا» را «استیون موفات» و «مارک گیتیس» خواهند نوشت، اما از آنجا که هنوز فیلمنامه‌ای در کار نیست، انتخاب بازیگر برای این سریال صورت نپذیرفته است. سریال «دراکولا» به مانند «شرلوک» در قالب مینی‌سریال با اپیزودهای بلند ساخته ‌می‌شود.

فروش سریال «شرلوک» به کشورهای مختلف، که موجب شد نام «بندیکت کامبربچ» به خاطر ایفای نقش هلمز در سطح بین‌المللی مطرح شود، برای BBC سودآوری هنگفتی کرد، بنابراین علاوه بر استودیوی بریتانیایی هارتسوود، انتظار می‌رود شرکای بین‌المللی دیگری نیز در ساخت این پروژه سهیم شوند. «دراکولا» پس از آخرین اپیزود پخش شده‌ی «شرلوک» در ژانویه‌ی گذشته، اولین همکاری موفات و گیتیس به شمار می‌رود. این دو در حال حاضر برنامه‌ای برای «شرلوک» ندارند، اما بازگشت خود را نیز برای نوشتن ادامه‌ای بر آن سریال رد نکرده‌اند.

موفات نویسندگی شش اپیزود از سریال عملی-تخیلی «دکتر هو» را نیز در کارنامه دارد. گیتیس نیز علاوه بر نویسندگی، سابقه‌ی حضور در سریال «بازی تاج‌وتخت»، و چندین سریال بریتانیایی دیگر از جمله «شرلوک» و ایفای نقش مایکرافت، برادر هلمز را داشته است.

سریال جدید «دراکولا» اولین اقتباس تلویزیونی از داستان گاتیک استوکر نیست. تهیه‌کنندگان سریال «Downton Abbey» یک بار در سال 2013 سریالی با همین نام برای شبکه‌ی NBC تولید کرده بودند که تنها یک فصل در این شبکه دوام داشت.

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *