همانطور که می دانید بدن ما انسان ها در برخی از ساعات شبانه روز دارای بازدهی بیشتری است. بر همین اساس محققان توصیه می کنند که انجام کارهای مهم و کاربردی که نیاز به تمرکز بیشتری دارند، در همین ساعات انجام شود.

ساعات پر بازده روز

ساعات پر بازده روز

یکی از نویسندگان و کارآفرینان موفق با نام «Ben Angel» این چنین می گوید: « بر اساس تحقیقات انجام شده مشخص شده است که  بیشتر مردم در 2 ساعت اول بعد از بیدار شدن دارای بازدهی بیشتری هستند که این ساعات معمولا بین تایم 9 تا 11 می باشد.

چه ساعاتی از روز پربازده تر هستند؟

بر اساس تحقیقاتی که در دانشگاه میشیگان کشور آمریکا صورت گرفته، نشان داده شده است که در ساعات اولیه صبح بلافاصله بعد از بیدار شدن و تا حدود ساعت 11 بهترین زمان برای انجام کارهای مهم و نیازمند تمرکز است. دلیل این موضوع میزان هورمون کورتیزول (هورمون استرس) است که در این ساعات در بالاترین سطح خود قرار می گیرد. هورمون کورتیزول موجب هوشیار شدن مغز انسان شده و باعث می شود این بخش از بدن به طور دقیق و منظم کار کند. در واقع افزایش این هورمون نتیجه مثبتی بر روی بدن انسان و کارکرد آن خواهد داشت. به همین دلیل است که در ساعات اولیه صبح، میزان بهره وری از مغز بیشتر بوده و این بخش آمادگی بیشتری برای تمرکز و یادگیری دارد.

چگونه بیشترین استفاده را از این زمان داشته باشیم؟

کارآفرین موفق Ben Angel معتقد است که در این ساعات نباید کارهای غیر ضروری که نیازی به تمرکز دارند انجام شود، کارهایی همانند چک کردن ایمیل ها یا کار با شبکه های اجتماعی باید در این ساعات کنار گذاشته شوند. بسیاری از کارکنان در همان ساعات اولیه به سراغ صندوق ایمیل هایشان رفته و یا اخبار موجود در شبکه های اجتماعی را چک می کنند. این کارها علاوه بر این که نیاز به تمرکز زیادی ندارند و می توانند در ساعات دیگری انجام شوند، باعث می شوند گاهی اوقات تاثیر منفی در کل روز شما داشته باشند. درواقع افرادی که هر چند دقیقه یک بار ایمیل‌ ها یا شبکه‌ های اجتماعی خود را چک می کنند ممکن است با اخباری روبرو شوند که باعث شود تمرکز کل روز آنها را بگیرد.

بنابراین توصیه می شود در این ساعات مفید، ایمیل ها و شبکه های اجتماعی را نادیده بگیرید و آنها را به ساعاتی دیگر موکول کنید. مگر اینکه منتظر ایمیل مهمی باشید. در ساعات اولیه صبح سعی کنید پروژه های مهم کار خود را به انجام برسانید. این کار شاید در ابتدا کمی سخت باشد اما به مرور زمان عادت بسیار خوبی در شما شکل می گیرد و بازدهی تان روز بروز بیشتر خواهد شد. البته نکته ای که در این میان مطرح است، این است که برخی از افراد ممکن است سیستم بدنی متفاوتی داشته باشند. در هر صورت هر فردی باید ساعات بهره وری بهتر مغز خود را بشناسد و با یک برنامه ریزی دقیق کارهای مهم خود را به آن زمان ها موکول نماید.

ویترینو

برچسب‌ها
insta-tanikal
  • هوش هیجانی

    طرز فکر افراد موفق

    طرز فکر افراد موفق خیلی از افراد همیشه به دنبال راهی برای دست یابی به موفقیت هستند. گاهی ب…
  • social

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی

    آموزش افزایش مهارت‌های اجتماعی شاید بارها پیش آمده باشد که از خودتان بپرسید چگونه می‌توان …
  • Man success

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم

    با درست بودن 80 درصد از کارهایمان، موفق می‌شویم فیونا گرینوالد، مشاور متخصص اجتماعی ، سخنر…
  • چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟

    چگونه اراده خود را تقویت کنیم؟ خیلی از ما ها خوب میدانیم بعضی صحبت ها در در جهت استتار ضعف…
  • استرس

    درمان استرس

    درمان استرس استرس اصولا مانع عملکرد صحیح بسیاری از فعالیت های فیزیکی و روحی افراد میشود. ا…
  • عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی

    عوامل موثر بر داشتن انرژی روحی و جسمی تا کنون حتما برایتان پیش آمده که موبایل خود را بر رو…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *