هم اکنون سامسونگ در هر دو حوزه مطرح در تکنولوژی های موبایلی دنیا یعنی اندروید و ios، بهترین محسوب می شود. این کمپانی در زمینه اندروید، جدیدترین گوشی های پرچمدار خود، گلکسی اس ۸ و اس ۸ پلاس را به تازگی عرضه کرده است و در خصوص سیستم عامل ioss نیز این تولید کننده جزو اصلی ترین و عمده ترین عرضه کننده قطعات آیفون های اپل به حساب  می آید. طبق گزارشی که امروز منتشر شده، این شرکت در حال برنامه ریزی برای بسط و گسترش تولید پنل OLED در سال جاری و با اختصاص بودجه ای ۸٫۹ میلیارد دلاری است. یکی از دلایل این تصمیمی و در نظر گرفتن چنین مبلغ قابل توجهی به این پروژه را می توان پیش بینیِ گرایش اپل به سمت این پنل ها در طراحی آیفون های آینده اش است.

طبق پیش بینی های صورت گرفته، مدل آیفونی که در دهمین سالگرد تولید این نوع اسمارت فون ها معرفی خواهد شد و لقب آیفون ۸ به آن اختصاص یافته، اولین آیفونی خواهد بود که در تولید آن به جای نمایشگرهای LCD مرسوم، از نمایشگرهای OLED استفاده خواهد شد. گفته می شود که این گوشی به همراه دو مدل آیفون دیگر با نام های  Apple iPhone 7s و Apple iPhone 7s Plus که مجهز به پنل های LCD  هستند، احتمالا در ماه سپتامبر (شهریور) به طور رسمی معرفی خواهند شد. اما مدل های سال ۲۰۱۸ آیفون، احتمال زیاد همگی دربردارنده نمایشگرهای OLED خواهند بود و می توان این پیش بینی را دلیل این سرمایه گذاری هنگفت سامسونگ در این مقطع زمانی دانست.

پنل های OLED سامسونگ با داشتن ۹۵ درصد از سهم بازار، با تقاضای بالایی مواجه هستند. در حقیقت، طبق آخرین آمارهای گزارش شده، ۷۰% از گوشی های سامسونگ، به جای LCD از OLED بهره می برند. ضمن اینکه به غیر از کمپانی اپل، کمپانی های گوشی سازی چینی نیز در حال گرایش پیدا کردن به استفاده از چنین پنل هایی در گوشی های رده-بالا خود هستند. بنابراین سامسونگ مسلما برای پوشش دادن چنین تقاضای افزایش یافته ای و برآورده کردن تمامی آنها و در اصل به منظور حفظ سهم بالای خود در این بازار، باید تولید این پنل ها را گسترش دهد.

اپل و سامسونگ، ظاهرا هر دو قراردادهایی در خصوص فروش پنل OLED به تولید کننده آیفون ها امضا کرده اند. گفته می شود که این طبق این دو قرارداد، تامین پنل های ۱۶۰ میلیون دستگاه آیفون تضمین شده است. به ازای ۶۰ میلیون پنلی که سامسونگ تولید می کند، اپل مبلغ ۴٫۳ میلیارد دلار به این کمپانی پرداخت می کند که به این ترتیب، دلیل تصمیم سامسونگ، روشن تر می شود.

Vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *