خانه ورزش اخبار ورزش سایت فدراسیون خبر محرومیت جپاروف را تغییر داد

سایت فدراسیون خبر محرومیت جپاروف را تغییر داد

0

سایت فدراسیون خبر محرومیت جپاروف را تغییر داد

روز گذشته سایت فدراسیون فوتبال در خبری به نقل از کمیته انضباطی اعلام کرد طبق دستور موقت کمیته انضباطی سرور جپاروف، هافبک ازبکستانی استقلال به دلیل تخلف به مدت ۳۰ روز از همراهی تیمش محروم است.

این خبر با واکنش های زیادی روبرو شد و نکته عجیب در این بود که در آئین نامه انضباطی جدید فدراسیون فوتبال (اخیرا این آئین نامه در مجمع عمومی فدراسیون به تصویب اعضای مجمع رسیده است)، چنین قانونی وجود ندارد. دستور موقت در موارد بحرانی و امنیتی(اغتشاش در زمین بازی و نیمه تمام ماندن آن و تخلفات امنیتی از سوی تماشاگران، بازیکنان و مربیان تیمها در زمین) کاربرد دارد و در مواردی شبیه به خطای شدید جپاروف دستور موقت کاربردی ندارد چرا که مجازات خطای جپاروف در آئین نامه پیش بینی شده است.

پس از آنکه اعضای کمیته انضباطی متوجه اشتباهشان در اعلام رای دستور موقت شدند اول به روابط عمومی فدراسیون اعلام کردند خبر دیروز را ویرایش کند و سپس حسین عبداللهی عضو کمیته انضباطی در گفت و گویی عجیب با فارس اعلام کرد منظور کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال دستور موقت ۳۰ روزه نبوده است!

وی در خصوص اینکه به چه دلیل متن محرومیت ۳۰ روزه جپاروف بازیکن تیم استقلال از سایت فدراسیون فوتبال ایران تغییر کرد، گفت: عزیزان فکر کردند این مدت ۳۰ روزه در واقع زمان محرومیت بازیکن استقلال است. در واقع باید بگویم این مدت ۳۰ روزه طبق قانون اعتبار دستور موقت است.باید در ظرف مدت یک ماه جلسه‌ای برگزار شود و تصمیم‌گیری در خصوص اتفاقی که افتاده، صورت بگیرد.

وی در ادامه افزود: با توجه به اینکه قرار است فردا جلسه‌ای در کمیته انضباطی برگزار شود دیگر دستور موقت اعتبار ۳۰ روزه اعتباری ندارد و تصمیم‌گیری فردا صورت می‌گیرد.

عبداللهی در خصوص اینکه بعضی‌ها معتقدند به خاطر اعتراض برانکو و باشگاه پرسپولیس و محرومیت بعضی از بازیکنان این تیم کمیته انضباطی مجبور شد جپاروف را به شدت مجازات کند، گفت: زمانی که ما برای پرسپولیس رای را اعلام کردیم و این تیم بدون تماشاگر بازی خود را مقابل نفت تهران برگزار کرد معتقد بودند که اعتراض باشگاه استقلال باعث شد این اتفاق بیفتد در حال حاضر با توجه به اینکه قرار است در خصوص بازیکن باشگاه استقلال کمیته انضباطی جلسه‌ای برگزار شود می‌گویند اعتراض برانکو باعث این اتفاق شده است. ما طبق آئین‌نامه فدراسیون فوتبال رای را اعلام می‌کنیم. همچنین با توجه به گزارش مسئولان مسابقه و همچنین فیلم مسابقه را هم بازبینی می‌کنیم و بعد نظرمان را می‌دهیم. گوشمان از این حر‌ف‌ها پر است. ان‌شاالله فردا جلسه‌ای در خصوص جپاروف برگزار می‌شود و باید دید که باشگاه استقلال چه توضیحاتی را ارائه می‌دهد، بعد کمیته انضباطی رای را اعلام می‌کند.

گفتنی است؛ خبر سایت فدراسیون فوتبال به شرح زیر تغییر کرده است:

«دیدار دو تیم استقلال خوزستان و استقلال تهران از هفته هفدهم لیگ برتر در حالی روز پنجشنبه هفتم دی ماه در اهواز برگزار شد که از سوی سرور جپاروف، بازیکن استقلال تخلفاتی رخ داد. وی به استناد ماده ۱۰۰ آیین‌نامه انضباطی و با صدور قرار دستور موقت از همراهی تیم مربوطه محروم است. لازم به توضیح است نامبرده فردا (دوشنبه) ۱۸ دی ماه باید در کمیته انضباطی حضور یابد و در خصوص تخلفات خود توضیحاتی را ارائه کند. در پایان این جلسه نیز حکم قطعی هافبک ازبکستانی استقلال تهران صادر خواهد شد».

تانی کال

برنامه نود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *