سرعت بخشیدن به پهنای باند

«ساعت شلوغی» اینترنت ( زمان پیک ) وقتی است که سرعت داده ها تا ۳۰٪ کاهش پیدا کند و می تواند تاریخچه سخت افزار جدیدی باشد که توسط محققان UCL نشان داده شده است که سرعت بخشیدن به پهنای باند را فراهم می کند. تکنولوژی رسیور جدید، سرعت ارسال اختصاص داده شده را به بیش از ۱۰،۰۰۰ مگابایت در ثانیه ( Mbps/s ) برای یک اتصال به پهنای باند واقعاً سریع و با هزینه کم برای هر خانه بریتانیا فراهم می نماید.

سرعت پهنای باند بریتانیا در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر بسیار کم است، اما این محدودیت فنی نیست. اگر چه ۳۰۰ مگابایت بر ثانیه برای برخی از آنها در دسترس است، سرعت متوسط بریتانیا در حال حاضر ۳۶ مگابایت بر ثانیه است. به گفته دکتر سزار ارکیلینس پژوهشگر معروف، پیش بینی می شود تا سال ۲۰۲۵ سرعت متوسط پهنای باند ، ۱۰۰ برابر سریعتر خواهد شد تا نیازهای تقاضای برنامه هایی مانند ویدیوهای فوق العاده با کیفیت بالا، بازی های آنلاین و اینترنت را برآورده کند.

رشد آینده در تعداد دستگاه های همراه، با وعده ۵G برای فعال کردن سرویس های جدید از طریق دستگاه های هوشمند، به این معنی است که احتمالاً محدودیت های پهنای باند را تجربه خواهیم کرد؛ تکنولوژی جدید گیرنده نوری، به این مشکل کمک خواهد کرد.

دانشمندان گروه شبکه نوری UCL و دانشگاه کمبریج با مطالعه و استفاده از برنامه EPSRC UNLOC و تکنولوژی هواوی ، یک گیرنده جدید و ساده را برای دسترسی به شبکه ها توسعه داده اند. برای سرعت بخشیدن به پهنای باند و به حداکثر رساندن ظرفیت فیبرهای نوری، داده ها با استفاده از طول موج های مختلف یا رنگ های نور انتقال داده می شود. در حالت ایده آل، طول موج برای هر مشترک اختصاص داده شده است تا از اشتراک پهنای باند بین کاربران جلوگیری شود.

رسیور های جدید و ساده، بسیاری از مزایای رسیورهای یکپارچه را حفظ می کند، اما ساده تر، ارزان تر و کوچکتر است و فقط یک چهارم از آشکارسازهای مورد استفاده در رسیورهای معمولی را در اختیار دارد.

سرعت بخشیدن به پهنای باند

ساده تر شدن با اتخاذ یک تکنیک برنامه نویسی برای شبکه های فیبر دستی که در ابتدا طراحی شده بود برای جلوگیری از محو شدن سیگنال در ارتباطات بی سیم به دست آمد. این رویکرد دارای مزایای صرفه جویی در هزینه استفاده از فیبر نوری مشابه برای داده های بالادست و پایین دست است. این گیرنده ساده به کاربران اجازه می دهد طول موج اختصاصی داشته باشند، به طوری که سرعت های کاربر ثابت بدون توجه به تعداد کاربران آنلاین باشد.

این گیرنده بر روی یک شبکه بین شرق لندن، مرکز لندن و غرب لندن آزمایش شده است. که موفق شده است دیتا را ۳۷.۶ کیلومتر و ۱۰۸ کیلومتر به هشت کاربر بفرستد که این کاربران توانستند با سرعت حداقل ۱۰ گیگابایت بر ثانیه قادر به دانلود / آپلود باشند. این سرعت امروز بیش از ۳۰ برابر سریعتر از سریعترین پهنای باند موجود در انگلیس است.

تانی کال

آی تک

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *