سریال «بازی تاج‌وتخت» رکورددار بیشترین دانلود غیرقانونی در سال 2017

«بازی تاج‌وتخت» برای ششمین سال متوالی بیشترین دانلود غیرقانونی سریال‌ها در اینترنت را به خود اختصاص داد. سریال «مرده متحرک» (The Walking Dead) در رتبه دوم باقی ماند و انیمیشن «ریک و مورتی» (Rick and Morty) برای اولین بار در رده سوم ایستاد.

فصل هفتم «بازی تاج‌وتخت» که در حال حاضر پربیننده‌ترین فصل سریال است، تابستان گذشته موفق شد رکوردهای جدیدی به نام خود ثبت کند. اما از سوی دیگر، شبکه HBO با تهدیدات مختلفی از جمله هک و درز سهوی چند اپیزود و دانلود غیرقانونی هم دست به گریبان بود.

«بازی تاج‌وتخت» امسال فراز و نشیب‌های زیادی را تجربه کرد، ولی برای ششمین سال پیاپی، رکورد بیشترین دانلود غیرقانونی سریال از طریق بیت‌تورنت را ثبت کرد. بلافاصله پس از پخش قسمت آخر فصل هفتم، و در زمان اوج تقاضا، حدود 400 هزار کاربر آن را با تورنت‌های مختلف به اشتراک گذاشتند.

باوجود آنکه رکورد دانلود تورنت جابجا نشد، اما این بدان معنا نیست که دانلودهای غیرقانونی نسبت به گذشته افزایش پیدا نکرده است. ترافیک بیت‌تورنت درصد اندکی از دانلودهای غیرمجاز را به خود اختصاص داده است و بیشتر افراد امروزه از سایت‌ها و سرویس‌های استریمینگ مانند IPTV بهره می‌گیرند، و کار محاسبه و آمارگیری را دشوار می‌سازند.

گرچه رتبه‌های بالای فهرست امسال را سریال‌های نام آشنا اشغال کردند، ولی چند عنوان جدید نیز مثل «فرار از زندان» که از دید طرفداران تورنت دور نماند، انیمیشن «ریک و مورتی»، و «شرلوک»، در آن به چشم می‌خورد.

در ادامه فهرست سریال‌هایی را می‌بینید که طبق اعلام «تورنت‌فریک» در سال 2017 در سراسر دنیا دارای بیشترین دانلود غیرقانونی (تک اپیزود) بوده‌اند. این رتبه‌بندی از منابع مختلفی از جمله آمار و ارقام گزارش شده توسط ترکرهای عمومی بیت‌تورنت بدست آمده است.

 

1     رتبه سال گذشته: (1)       Game of Thrones

2     رتبه سال گذشته: (2)       The Walking Dead

3     رتبه سال گذشته: (4)       The Flash

4     رتبه سال گذشته: (6)       The Big Bang Theory

5     رتبه سال گذشته: (…)      Rick and Morty

6     رتبه سال گذشته: (…)      Prison Break

7     رتبه سال گذشته: (…)      Sherlock

8     رتبه سال گذشته: (7)       Vikings

9     رتبه سال گذشته: (9)       Suits

10   رتبه سال گذشته: (5)       Arrow

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *