سریال Luke Cage نت‌فلیکس کنسل شد

یک هفته پس از کنسل شدن سریال «مشت آهنین» (The Iron Fist) و همزمان با انتشار فصل سوم «دردویل» (Daredevil)، شبکه نت‌فلیکس اعلام کرد که فصل سوم سریال «لوک کیج» را تولید نمی‌کند.

در بیانیه مشترک مارول و نت‌فلیکس آمده است: «متأسفانه سریال لوک کیج مارول برای فصل سوم بازنخواهد گشت. نت‌فلیکس و مارول تله‌ویژن از زحمات شورانر، نویسندگان و سایر عواملی که در دو فصل گذشته در به تصویر کشیدن این سریال ابرقهرمانی سهیم بودند، و همچنین هوادارانی که از آن حمایت کردند کمال تشکر را دارد.»

خبر کنسل شدن تولید سریال «لوک کیج» غافلگیرکننده بود چرا که شورانر آن «چئو هوداری کوکر» حدوداً شش ماه گذشته را صرف نگارش فیلمنامه کرده و قرارداد «مایک کولتر» نیز هنوز به اتمام نرسیده بود.

منابع خبری ادعا می‌کنند که توقف تولید سریال «لوک کیج» به بهانه وجود اختلافات هنری بوده و این مسئله باعث شده طرفین به توافق نرسند. فصل دوم سریال در تاریخ ۲۲ ژوئن منتشر شد و پیش‌نویس فیلمنامه پنج قسمت ابتدایی از ۱۰ قسمت فصل سوم همین هفته گذشته به مارول و نت‌فلیکس تحویل داده شده‌اند. آخرین شنیده‌ها حاکی از آن است که برخی از تهیه‌کنندگان با فیلمنامه‌ها مشکلاتی داشته‌اند.

در ماه سپتامبر نیز به مدت یک هفته به نویسندگان سریال اعلام شد که موقتاً دست از کار بکشند تا نت‌فلیکس و مارول برای کاهش تعداد اپیزودها از ۱۳ قسمت به ۱۰ قسمت ساز و کاری بیابند. این مسائل طی دو روز اخیر به ایجاد تنش در میان عوامل پشت صحنه و درخواست تغییر شورانر از سوی آنان انجامید و با توجه به رقابت نت‌فلیکس و مارول به نظر می‌رسد که تنها راه حل موجود کنسل شدن سریال «لوک کیج» بوده باشد.

تغییرات مکرر شورانرها در سریال‌های مارول در شبکه نت‌فلیکس مسئله تازه‌ای نیست. در مورد سریال «دردویل» برای همه فصول شاهد تغییر شورانر بوده‌ایم، فصل دوم و آخر سریال «مشت آهنین» به «ریون متزنر» سپرده شد، و «ملیسا روزنبرگ» شورانر سریال «جسیکا جونز» پس از پایان فصل سوم از شبکه جدا شد و قرادادی با برادران وارنر به امضا رساند.

به عبارت دیگر، با بحرانی شدن شرایط در سطوح بالا، کنسل شدن سریال حتمی بود. تولید سریال‌های مارول در نت‌فلیکس حتی با مالیات‌های سخاوتمندانه نیویورک هزینه‌های زیادی می‌طلبد. در سال ۲۰۱۳ نت‌فلیکس برای این سریال‌هایی که حتی در مالکیت خود نداشت هزینه‌های هنگفتی پرداخت. از طرف دیگر از آنجا که سریال‌های مارول پرخرج بودند، نت‌فلیکس انتظار پربیننده شدن آن‌ها را داشت. جذب بیننده در اوایل کار چندان دشوار نبود اما این سریال‌ها اکنون باید با سریال‌های جنجالی پرتعدادی که از شبکه اینترنتی نت‌فلیکس پخش می‌شوند رقابت کنند.

درحال حاضر دیزنی برنامه‌ای برای احیای «لوک کیج» در سرویس استریمینگ جدید خود ندارد اما با توجه به اینکه اینکه سریال در اولین هفته انتشارش در سپتامبر ۲۰۱۶ چنان پربیننده شد که سرورهای نت‌فلیکس را با اخلال مواجه کرد و فصل دومش نیز با استقبال خوبی روبرو شد، این اتفاق به هیچ وجه دور از ذهن نیست.

به گفته «سیندی هالند» نائب رئیس نت‌فلیکس، تولید فصل دیگری برای مینی‌سریال «مدافعان» (The Defenders) هرگز در دستور کار شبکه نبوده، بنابراین اکنون پس از کنسل شدن «لوک کیج» و «مشت آهنین» تنها ۴۰ درصد از سریال‌های مارول در نت‌فلیکس باقی می‌مانند. سریال‌های «جسیکا جونز» و «پانیشر» به ترتیب برای فصل سوم و دوم تمدید شده‌اند و طبق برنامه باید عرضه شوند. هنوز خبری در مورد «دردویل»‌ و فصل چهارم آن منتشر نشده، اما درصورتی که تولید این سریال هم متوقف شود دوران رابطه گرم مارول و نت‌فلیکس به وضوح وارد عصر یخبندان می‌شود.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *