سریال Roseanne به دنبال توئیت نژادپرستانه بازیگر سریال کنسل شد

شبکه ABC سریال کمدی پربیننده «روزان» (Roseanne) را به دنبال توئیت‌های جنجالی و نژادپرسانه «روزان بار» بلافاصله کنسل اعلام کرد.

این خبر چند ساعت پس از آنکه بار در حساب توئیتر خود «والری جارت» مشاور سیاهپوست سابق باراک اوباما را حاصل ازدواج «مسلمانان با سیاره میمون‌ها» خوانده بود منتشر می‌شود. وی پنج دقیقه بعد به توئیتر بازگشت و از جارت عذرخواهی کرد، «از والری جارت و همه آمریکاییان عذرخواهی می‌کنم. واقعاً متأسفم که در مورد سیاست‌ها و ظاهر او شوخی نابجایی کردم. باید بیشتر دقت می‌کردم. مرا ببخشید… شوخی‌ گستاخانه و مبتذلی بود.» وی پس از آنکه اعلام کرد توئیتر را ترک می‌کند در توئیت فعالیتی نکرده است.

بار توئیت ابتدایی خود را در پاسخ به ادعای ویکی‌لیکس منتشر کرده بود که طبق آن سازمان CIA در دوران ریاست جمهوری ترامپ به جاسوسی علیه نامزدان ریاست جمهوری فرانسه متهم شده بود. بار در توئیت‌های بعدی اعلام کرد که «شوخی» کرده و اینکه مسلمانان به نژاد خاصی تعلق ندارند. جارت سیاهپوست در یک خانواده آمریکایی و در ایران به دنیا آمده است.

بار صبح روز گذشته در توئیت‌های دیگری در واکنش به ازدواج «چلسی کلینتون» و برادرزاده «جورج سوروس» سرمایه‌گذار، سوروس را یک نازی لقب داده بود که با قتل دوستان یهودی‌اش در کمپ آلمانی‌ها ثروت هنگفتی به دست آورده است. این اولین باری نیست که بار یک زن سیاهپوست را میمون خطاب می‌کند. وی در سال ۲۰۱۳ «سوزان رایس» مشاور امنیت ملی اوباما را مردی میمون صفت خوانده بود.

جارت به این اظهار نظرات واکنشی نشان نداده و به اعتقاد CNN تصمیم درستی اتخاذ کرده است. «چنینگ دانگی» مدیر بخش سرگرمی شبکه اظهارات بار در توئیتر را زشت، زننده و مغیایر با ارزش‌ها دانسته است.

شبکه ABC وعده تولید فصل دوم سیت‌کام «روزان» که پربیننده‌ترین سریال فصل تلویزیونی ۲۰۱۷-۱۸ بود را پس از پخش اپیزود اول از فصل اول صادر کرده بود. این سریال با مجموع ۱۷.۸۲ میلیون بیننده تا هفت روز پس از پخش هر اپیزود در میان تمامی برنامه‌های حوزه سرگرمی در رتبه دوم قرار گرفت و در بین بینندگان ۱۸ تا ۴۹ ساله ریتینگ ۵.۰ را به ثبت رساند.

شب گذشته «واندا سایکس» یکی از نویسندگان و تهیه‌کنندگان «روزان» نیز در توئیتی اعلام کرد که از سریال کناره‌گیری می‌کند.

شبکه‌های کابلی Viacom و سرویس استریمینگ هولو نیز پس از خبر کنسل شدن سریال اعلام کرده‌اند که «روزان» را از جدول زمانی برنامه‌های خود بیرون خواهند کشید.

تانی کال

30nama

  • Roseanne

    تمدید سریال Roseanne برای فصل یازدهم

    تمدید سریال Roseanne برای فصل یازدهم شبکه ABC در اخباری جالب توجه اعلام کرد که قصد دارد سر…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *