خودروهای سری M شرکت بی‌ام‌و به سبب ویژگی خاص طراحی قوای محرکه آن‌ها، به خودروهایی با عملکرد بالا شناخته می‌شود. حال این خودروساز آلمانی از آخرین مدل سری پنج خود در نمایشگاه نیویورک پرده‌برداری کرده است.

بخش M خودروهای شرکت بی‌ام‌و همچنان در پی ساخت مدل‎های به‎روز و بی‌نظیر است. آخرین دستاور این بخش خودروی BMW M550i xDrive است که در حقیقت فاصله میان خودروهای عادی بی‌ام‌و و سری M را پر کرده است. درست یک ماه پس از رونمایی از یک محصول دیگر از سری پنج، BMW M550i xDrive به یکی از خودروهای شاخص این سری مطرح شد که سریع‎ترین محصول سری پنج هم نام گرفت.

این خودرو مجهز به پیشرانه‌ی ۴.۴ لیتری هشت سیلندر وی شکل تقویت شده است که به کمک سیستم توربوشارژر دوقلو، سیستم تزریق فوق دقیق سوخت، زمان بندی متغیر Double VANOS و حرکت سوپاپ Valvtronic، توانایی تولید ۴۵۶ اسب بخار توان و ۴۸۰ پوند فوت گشتاور را دارد. رسیدن به توان بسیار بالا فقط در دور ۱۸۰۰ دور بر دقیقه باور نکردنی است. تمام این توان از طریق یک جعبه دنده هشت سرعته خودکار اسپرت استپ‌ترونیک به هر چهار چرخ با به کارگیری فناوری xDrive منتقل می‎شود.

رسیدن به سرعت ۱۰۰  کیلومتر بر ساعت با وجود چنین گشتاور و توانی تنها در ۴ ثانیه محقق می‎شود. مدل F90 M5 که در آینده‎ای نزدیک معرفی می‎شود زمان رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را به ۳.۵ ثانیه رسانده است که البته برچسب قیمتی این خودرو بسیار گران‎تر از مدل M550i خواهد بود.

با توجه به عکس‎های منتشر شده از نمایشگاه خودروی نیویورک ۲۰۱۷ فلپ‌های آیرودینامیک در قسمت جلو، مجرای ورودی هوا کنار چرخ جلو، استفاده از رینگ‎های آلیاژی آلومینیومی ویژه از مواردی هستند که در نسخه معمولی سری پنج دیده نمی‌شود و تنها در M550i 2018 به کار رفته است.

قیمت سدان اسپرت بی‌ام‌و M550i xDrive  از ۷۲۱۰۰ دلار آغاز می‎شود.

arvandplak

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *