طی سال های اخیر شاهد گجت های پوشیدنی بسیاری با قابلیت سنجش و مانیتور تعداد ضربان قلب کاربر بوده ایم. اکنون پاناسونیک ایده ای نو را در این خصوص مدنظر قرار داده و در تلاش برای دستیابی به تکنولوژی دوربین جدیدی است که بتواند تعداد ضربان قلب کاربر را تنها با نگاه کردن به صورت او – به طور مشخص مانیتور کردن بخشی از پوست فرد- تشخیص دهد.

این تکنولوژی که Contactless Vital Sensing (به معنی تشخیص گر بدون تماسِ علائم حیاتی بدن) نام گرفته به همراه نرم افزار خود قادر به مانیتور کردن ضربان قلب کاربر بدون داشتن هیچگونه تماسی با بدن او و حتی بدون نیاز به تجهیزات دوربین خاصی است. نرم افزار مربوطه با مانیتور کردن تصویر پوست فرد که از طریق دوربین دریافت شده است، میزان رگ های خونی جریان داشته زیر پوست فرد را مدنظر قرار می دهد.

از این تکنولوژی در اوایل ماه جاری در Wonder Japan Solutions رونمایی شده و عملکرد آن در این نمایشگاه بر روی صورت یک شخص مورد آزمایش قرار گرفته است. البته از آنجایی که تنها لازم است تا بخشی از پوست فرد در معرض دوربین قرار بگیرد، می توان هر قسمتی از بدن به غیر از صورت را نیز مورد آزمایش قرار داد. از این برنامه می توان توسط اکثر دوربین ها و حتی وب کم ها نیز استفاده کرد.

پاناسونیک امیدوار به ارائه تکنولوژی جدید خود به بازار طی سال آینده بوده که البته احتمالا در ابتدا برای شبکه های تلویزیونی ورزشی مد نظر قرار خواهد گرفت، بطوریکه مشاهده میزان ضربان قلب بازیکنان در کنار امتیازات آنها احتمالا دور از ذهن نخواهد بود. این شرکت همچنین عنوان داشته که قصد استفاده از تکنولوژی مشابهی را با هدف مانیتور کردن میزان سطح استرس کارمندان دارد.

vitrino

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *