سوالات جنسی خود را از پزشکان بپرسید

سوال پرسیدن در مورد مسائل جنسی از پزشک و یا مشاور جز معضلاتی است که متاسفانه به دلیل موانع فرهنگی، مذهبی و… در کشور ما اکثر افراد با آن روبه رو هستند.

نبود فرهنگ سوال پرسیدن و ندانستن مرز صحیح میان اطلاعات شفاف و نجابت، باعث شده است که مشکلات بسیار زیادی در کشورهای جهان سوم در رابطه با مسائل جنسی رخ دهد.

بهتر است ما هم کمی در این مطلب شفاف تر صحبت کنیم؛ همه افراد به صورت نرمال اگر فرد سالمی باشند باید پس از سن بلوغ درگیر مسائل جنسی شوند. گفتنی است اگر فرد از ابتدای زندگی یعنی در مهدهای کودک، مدارس و دانشگاه ها با جنس مخالف در ارتباطی صحیح قرار بگیرد و به او درخور سن و فهمش اطلاعات داده شود، دیگر کنجکاوی غیراصولی نخواهد داشت و همین امر موجب ریشه کن شدن بسیاری از انحرافات جنسی می شود.

به همین راحتی می توان بیش از نیمی از آسیب ها را از میان برد؛ تنها کافی است ما به عنوان والدین، معلم و مربی بدانیم که چگونه به تناسب سن هر کودک و میزان فهمش، به او درباره اصول اولیه آناتومی بدن انسان توضیح دهیم.

قدم بعدی آن است که بستری مهیا کنیم که افراد جامعه در هر سنی بخصوص در سن بلوغ، اگر توانایی سوال پرسیدن از والدین ندارند، به راحتی و بدون صرف هزینه (چرا که در برخی مناطق و برخی افراد مشکلات مالی بیش از حد تصور است) بتوانند سوالات و ابهامات خود را از مشاوران و پزشکان بپرسند.

بدیهی است که اگر فردی کنجکاوی در مسئله ای داشته باشد و راه حل معقولی برای پاسخ دهی به آن نیابد، به انحراف کشیده شده و از هر فردی جویای جواب سوالش می شود.

پزشکان و نقش آنها در سلامت جامعه:

سوالات جنسی خود را از پزشکان بپرسید

مشاوران و پزشکان بخصوص در داروخانه های معتبر، آماده پاسخگویی به تمام مسائل و مشکلات جنسی هستند، تنها کافی است بتوانیم در خود این فرهنگ را نهادینه کنیم که پاسخگویی پزشک و یا مشاور مجرب می تواند از بسیاری از مشکلات ما پیشگیری نماید.

ذکر چند مثال:

فرهنگ سوال پرسیدن در مورد مسائل جنسی از پزشک

  • چگونه به وجود آمدن نوزادان، تفاوت جنسیتی دختران و پسران، دلیل ختنه و… از سوالات اکثر کودکان است.
  • سوالاتی پیرامون قاعدگی، پرده بکارت، خودارضایی و خطرات آن و… درمیان نوجوانان دختر بسیار بروز می کند!
  • سوالاتی پیرامون خودارضایی، کجی آلت تناسلی، ضربه به بیضه، تغییر رنگ ادرار و… نیز از عمده پرسش ها و ابهامات نوجوانان پسر می باشد.
  • نحوه از بین رفتن پرده بکارت، راه های معاشقه، انواع خاص بکارت و آمادگی های روانی برای رابطه نخست، از عمده مشکلات، سوال ها و ابهامات زوجین جوان می باشد.
  • تنگی واژن، تطبیق نداشتن زمان ارضای جنسی زن و مرد، بیماری های مقاربتی، راه های جلوگیری از بارداری، راه های افزایش میل جنسی و… از عمده سوالات زوجین می باشد.

و شاید هزاران سوال و ابهام دیگری که افراد در جامعه اگر به صورت نرمال و بدون جانب داری راه اصولی برای رسیدن به پاسخ آن داشته باشند، آمار سلامت جامعه به مراتب بسیار بالاتر خواهد بود.

باید با این واقعیت کنار بیاییم که اطلاعات ضعیف و شرم بی منطق از بحث درباره مسائل جنسی بخصوص در مدارس و دانشگاه ها باعث بروز مشکلات به شدت زیادی می شود. همچنین باید قبول کرد که کتمان این سوالات دلیل نبود این مشکلات در جامعه نیست و هرچه مانند کبک با این مسائل برخورد شود، ضربه درونی به جامعه و سلامت آن بیشتر می شود.

بهتر است خود ما به عنوان یک شهروند با پیش آمدن کوچکترین پرسشی، با پزشک مربوط در این حوزه که با نام سکسولوژیست معروف هستند، مشاوره داشته باشیم تا مشکلات بعدی را در زندگی شاهد نباشیم.

مثبت سبز

  • مصرف گیاهان دارویی

    تقویت غریزه جنسی با مصرف گیاهان دارویی

    تقویت غریزه جنسی با مصرف گیاهان دارویی رابطه زناشویی برخی از زوجین بخاطر سرد مزاجی در حال …
  • زنان در رابطه جنسی

    اصول ارضای زنان در رابطه جنسی

    اصول ارضای زنان در رابطه جنسی ارضای جنسی زن و مرد هنگام نزدیکی از اهمیت زیادی برخوردار است…
  • Couple in love Focus on hands Wallpaper

    نشانه های عشق واقعی

    نشانه های عشق واقعی شاید این سوال برای شماهم پیش آمده باشد که آیا عشق تان واقعی است یا خیر…
  • حفظ زندگی مشترک در روابط زناشویی

    حفظ زندگی مشترک در روابط زناشویی حفظ زندگی مشترک در روابط زناشویی , خیلی از زوج‌ها که پیش …
  • میل جنسی خانم

    دلیل کم بودن میل جنسی خانم ها چیست؟

    دلیل کم بودن میل جنسی خانم ها چیست؟ طبق نظر محققان، دلیل کم بودن میل جنسی خانم ها به روش ت…
  • تخمدان پلی کیستیک

    تخمدان پلی کیستیک

    تخمدان پلی کیستیک سیستم تناسلی زن بسیار حساس است و برخی اوقات به دلیل عدم رعایت نکات بهداش…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *