«سوزان ساراندون»: «پل نیومن» بخشی از دستمزدش را با من شریک شد

«سوزان ساراندون» به مناسبت نزدیک شدن روز جهانی زن در مصاحبه‌ای با شبکه رادیویی «BBC Radio 5» درباره نابرابری جنسیتی در هالیوود سخن گفت. این بازیگر 71 ساله گفت که «پاول نیومن» در زمان همکاری در فیلم «Twilight» در سال 1998 بخشی از حقوقش را به او داده تا در حقوق برابری ایجاد شود. او در مصاحبه گفت:

«اما استون» گفت که یکبار در فیلمی موفق به دریافت دستمزد برابر با همکاران مردش شده در شرایطی که مردان حاضر شدند کمی از دستمزد آن‌ها کم شود. این اتفاق برای من و «پاول» هم سال‌ها پیش افتاد. در هنگام بستن قرارداد سازنده فیلم گفت که ما اصل برابری را رعایت کردیم اما این اصل فقط برای دو مرد همبازی من رعایت شده بود، «پاول» وقتی ازین مسئله آگاه شد به من گفت که من بخشی از دستمزدم را به تو می‌دهم. «پاول» یک جواهر است. می‌توان با ایجاد شرایط برابر برای همه محیط فیلمبرداری را بهتر کرد. فکر می‌کنم هر کسی که به اندازه نصف مغز داشته باشد هم می‌تواند این مسئله را درک کند.

واژه «اصل برابری» به این معنی است که بازیگران دارای حقوق برابر در پروژه هستند که این حقوق شامل دستمزد، شرایط اقامت و دیگر امکانات می‌شود. او در رابطه با مسائل تجاوز‌های اخلاقی اخیر هم گفت:

داشتن رابطه با همکاران و حتی مافوقانی که قدرتمندتر از تو هستند می‌تواند یک مسئله طبیعی باشد زیرا همه به سمت قدرت بیشتر جذب می‌شوند و این یک انتخاب است. چیزی که ما به آن اعتراض داریم سوء استفاده قدرتمندان از این مسئله برای تهدید است و این رفتار نفرت‌انگیز است.

مسئله دستمزد برابر در مدت اخیر جزو بحث‌های داغ در هالیوود بوده مخصوصا بعد از اینکه «کت سندلر» مجری شبکه «E! News» از شغل خود استعفا داد. او در این رابطه گفت:

یکی از تهیه کنندگان شبکه چیزی به من گفت که من  را بسیار شوکه کرد. تا امروز من از وجود تفاوت حقوق بین خودم و «جیسون کندی» که مجری همکار من است اطلاعی نداشتم. پس از استعفا شبکه به من پیشنهاد افزایش حقوق بود و من به این واقعیت پی بردم که «جیسون» فقط کمی بیشتر از من دستمزد دریافت نمی‌کرد بلکه تقریبا درآمد او دو برابر درآمد من بود. داشتن اطلاعات برابر با داشتن قدرت است. ما در دورانی جدید زندگی می‌کنیم. تفاوت جنسیتی در حال کاهش است اما تا از بین رفتن کامل این فاصله راهی طولانی در پیش داریم و من این مسئله را تجربه کردم.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *