«سولو» پرخرج‌ترین فیلم «جنگ ستارگان» تا به امروز است

«سولو: داستانی از جنگ ستارگان» (Solo: A Star Wars Story) هنوز اکران نشده رکوردهایی را شکست. این فیلم که از جمعه شب همین هفته به صورت رسمی در ایالات متحده روی پرده می‌رود، با عبور از «نیرو برمی‌خیزد» عنوان پرخرج‌ترین فیلم چندگانه «جنگ ستارگان» را به خود اختصاص داد.

ورایتی بوجه فیلم «سولو» را بیش از ۲۵۰ میلیون دلار اعلام کرده و علت آن را جایگزینی «ران هاوارد» کارگردان فیلم با زوج «فیلم لورد»‌ و «کریس میلر» و فیلمبرداری مجدد برخی صحنه‌های فیلم عنوان کرده است.

فیلم «جنگ ستارگان: نیرو برمی‌خیزد» در سال ۲۰۱۵ با بودجه ۲۴۵ میلیون دلاری به تولید رسید و فیلم‌های «روگ وان» اسپین‌آف مجموعه و «آخرین جدای» در دو سال بعد از آن با بودجه‌های ۲۰۰ و ۲۱۹ میلیون دلاری ساخته شدند. این درحالی است که تولید اولین قسمت از جنگ ستارگان در سال ۱۹۷۷ یازده میلیون دلار برای لوکاس فیلم هزینه داشت. به این ترتیب حتی اگر تورم را هم در نظر بگیریم آن فیلم ۴۵ میلیون دلار یعنی یک پنجم «سولو» برای استودیو خرج برداشته است.

در گزارش ورایتی آمده است که هاوارد پیش‌بینی می‌کرده  ۸۵ درصد فیلم را مجدداً فیلمبرداری کند اما در نهایت با فیلمبرداری مجدد ۷۰ درصد فیلم کارش را به اتمام رساند. این فیلمبرداری‌های پرخرج برنامه زمانی را تا چهار ماه به درازا کشانده و و حتی «مایکل کی. ویلیامز» به علت تداخل در برنامه‌هایش از فیلم کناره‌گیری کرد و «پل بتنی» جایگزین وی شد.

فیلم «سولو: داستانی از جنگ ستارگان» با «آلدن ارنرایک» در نقش هان سولو، «دونالد گلاور» و «امیلیا کلارک» و «وودی هارلسون» ۲۵ می به اکران عمومی می‌رسد.

تانی کال

30nama

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *