شاید یکی از غافل‌گیری‌های بزرگ در نمایشگاه MWC امسال انتخاب بهترین گوشی هوشمند جدید بود، امسال گوشی پرچم‌دار اکسپریا ایکس زد پریمیوم (Sony Xperia XZ Premium) کمپانی ژاپنی سونی توانست عنوان بهترین گوشی هوشمند جدید نمایشگاه را از آن خود کند. در واقع طراحی این گوشی تغییر چندانی با مدل‌های قبلی خود نداشت و حتی در خبرهایی به گوشمان رسید که در بازار آمریکا قابلیت سنسور اثر انگشت این گوشی بنا به دلایل خاص خود برداشته می‌شود، ولی باید گفت که این جایزه می‌تواند تکانی به فروش گوشی‌های سونی بدهد و انتظار می‌رود در بازارهای مختلف فروش آن بالا برود.

این گوشی پرچم‌دار، دومین گوشی هوشمند سونی است که نمایشگر 4K را دارد و تنها گوشی پرچم‌دار در نمایشگاه MWC 2017 بود که به پردازنده کوالکام اسنپدارگون 835 مجهز بود، اما با وجود داشتن پردازنده قدرتمند، اکسپریا ایکس زد پریمیوم تا پایان بهار سال آینده وارد بازار نمی‌شود. دلیل تاخیر حضور این گوشی در بازار به گوشی پرچم‌دار سامسونگ برمی‌گردد، در واقع گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 (Galaxy S8)، اولین گوشی با پردازنده اسنپدارگون 835، اول اردیبهشت ماه به بازار می‌آید و بعد از این تاریخ می‌توانیم شاهد ورود گوشی‌های هوشمند دیگر دارای این پردازنده در بازار باشیم.

باید بگوییم که کمپانی کره‌ای توانست جایزه بهترین گوشی هوشمند سال 2016 را برای گلکسی اس 7 اج (Galaxy S7 edge) بگیرد. البته سال گذشته میلادی این گوشی یکی از پرفروش‌ترین گوشی‌ هوشمند در بازار نبود. در نمایشگاه MWC 2016 بهترین گوشی هوشمند جدید، از آن گلکسی اس 6 اج (Galaxy S6 edge) بود. به نظر شما سال آینده در MWC 2018 کدام گوشی عنوان بهترین گوشی هوشمند جدید را خواهد گرفت؟

 

insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *