سوپرایز گلدن گلوب: Bohemian Rhapsody و A Star Is Born در بخش بهترین فیلم موزیکال رقابت نمی‌کنند

در دنیای گلدن گلوب فیلم «مریخی» یک اثر موزیکال یا کمدی است، اما «ستاره‌ای متولد می‌شود» و «رپسودی بوهمی» نه.

فاکس در سال ۲۰۱۵ فیلم فضایی «مریخی» به کارگردانی «ریدلی اسکات» را در بخش بهترین فیلم موزیکال یا کمدی ثبت کرد و برنده جایزه هم شد. دو فیلم موزیکال مهم امسال نیز به کلی در این بخش رقابت نخواهند کرد. فیلم «ستاره‌ای متولد می‌شود» (A Star Is Born) به سبب وجود ترانه‌های اوریجینال متعدد برای پیشبرد قصه طراحی شده‌اند، یک اثر موزیکال شناخته می‌شود، اما استودیوی برادران وارنر مایل است در بخش بهترین فیلم درام رقابت کند.

به همین ترتیب فیلم «رپسودی بوهمی» (Bohemian Rhapsody) استودیوی فاکس که ترانه‌های گروه موسیقی «کوئین» را در خود دارد و «رامی مالک» با بازی در نقش خواننده گروه «فردی مرکوری» روی آن‌ها لب‌خوانی کرده است، در بخش موزیکال رقابت نخواهد کرد. بنابراین مالک بازیگر سریال «آقای ربات» (Mr. Robot) و «برایان سینگر» کارگردان فیلم در مقابل «بردلی کوپر» که تاکنون سه بار نامزد دریافت اسکار شده و در کنار لیدی گاگا بازی کرده، قرار می‌گیرند و برای بهترین کارگردانی و بهترین بازیگری مصاف می‌کنند.

تاریخ نهایی ثبت آثار برای رقابت گلدن گلوب ۳۱ اکتبر است و اینکه چه فیلمی برای چه شاخه‌ای مناسب است به تصمیم HFPA (انجمن خبرنگاران خارجی هالیوود) بستگی دارد. تاریخ نشان داده است که برای فیلم‌های موزیکال و کمدی گلدن گلوب فرصت خوبی است تا توجه آکادمی اسکار را جلب کنند. اما این استراتژی گاهی نتیجه عکس می‌دهد: «مریخی» (The Martian) با وجود آنکه هفت نامزدی اسکار از جمله بهترین فیلم سال و بهترین بازیگری برای «مت دیمون» و نه بهترین کارگردانی را کسب کرده بود، صاحب هیچ جایزه‌ای نشد.

سال گذشته A24 فیلم «لیدی برد» (Lady Bird) را در بخش کمدی گلدن گلوب قرار داد به این امید که این درام بتواند هم جایزه بهترین کمدی و هم بهترین بازیگری را برای «سرشا رونان» به دست آورد. در ادامه سال فیلم در پنج شاخه شامل بهترین فیلم، بهترین کارگردانی، بهترین فیلمنامه اوریجینال، بهترین بازیگر زن، و بهترین بازیگر زن نقش مکمل، نامزد دریافت جایزه اسکار شد.

«رایان گاسلینگ» که در فیلم «اولین انسان» شزل نقش «نیل آرمسترانگ» را ایفا کرده، بازیگر دیگری است که می‌تواند در بخش بهترین بازیگر مرد فیلم‌های درام رقابت کند. «ویلم دافو» در نقش «ون گوگ» در فیلم «پشت دروازه ابدیت»، «ایتان هاک» در نقش کشیش فیلم «اولین اصلاح‌شده»، «کلینت ایستوود» در نقش قاچاقچی مواد در فیلم «قاطر» و «هیو جکمن» محبوب که سال گذشته با فیلم «بزرگترین شومن» نامزد گلدن گلوب شد و امسال در درام «رقیب پیشتاز» نقش سناتور «گری هارت» را بازی می‌کند، دیگر بازیگرانی‌اند که در بخش بهترین بازیگر مرد گلدن گلوب برای کسب جایزه در مقابل یکدیگر قرار می‌گیرند.

فیلم «نائب» (Vice) به کارگردانی «آدام مک‌کی» با بازی «کریستین بیل» در نقش «دیک چنی» و «امی آدامز» در نقش همسر او، و نیز «کتاب سبز» ساخته «پیتر فرلی» و بازی «ویگو موتنسن» در نقش راننده خواننده موسیقی جاز «دان شرلی» با بازی «ماهرشالا علی» دیگر آثاری‌اند که یونیورسال و آناپورنا هنوز برایشان تصمیمی اتخاذ نکرده‌اند. آدامز و علی در بخش بهترین بازیگر نقش مکمل حضور خواهند داشت. استودیوی فوکوس فیوچرز هم فیلم «بلک‌ک‌کلانزمن» به کارگردانی «اسپایک لی» را در بخش درام ثبت می‌کند.

وارنر اگرچه می‌داند لیدی گاگا به راحتی می‌تواند با جایزه بهترین بازیگری در بخش موزیکال یا کمدی از مراسم خارج شود، اما او را در مقابل «ملیسا مک‌کارتی»، در فیلم «می‌توانی مرا ببخشی؟»، «گلن کلوز» کهنه‌کار بازیگر فیلم «همسر»، بازیگر مکزیکی و غیرحرفه‌ای فیلم «رم»، «فلیسیتی جونز»، «سرشا رونان» و «وایولا دیویس» قرار داده است.

فیلم‌هایی که در بخش موزیکال یا کمدی رقابت خواهند کرد نیز شامل «مری پاپینز» موزیکال لایو-اکشن دیزنی با بازی «امیلی بلانت»، «لین-مانوئل میراندا» و «مریل استریپ»، فیلم «محبوب» به کارگردانی یورگوس لانتیموس با بازی «اولیویا مان»، «اما استون»، و «ریچل وایس»، به علاوه «ماما میا ۲» و فیلم «کلاس هشتم» به اثر «بو برنهام»، «پیرمرد و اسلحه» ساخته «دیوید لوری»، فیلم رمانتیک کمدی «آسیایی‌های خرپول»، «۸ یار اوشن» به کارگردانی «گری راس»، فیلم «تالی» با بازی «شارلیز ترون» و «پدینگتون ۲» می‌شوند.

تانی کال

30nama

برچسب‌ها
insta-tanikal

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *