سیری اپل با 500 میلیون کاربر

طبق آخرین اخبار از شرکت اپل، کاربرانی که از سیری استفاده می کنند از 500 میلیون گذشته است.

شرکت اپل ادعا کرد که در قلب هوم‌پاد‌هایش روح سیری نهفته است و امروزه بیش از ۵۰۰ میلیون از کاربران اپل با این دستیار هوشمند خو گرفته‌اند و از آن استفاده می‌کنند.

هر چند هنوز مشخص نیست منظور اپل از کاربر، دقیقا چیست و اینکه رقم مربوط به تعداد کاربران روزانه است یا ماهیانه؟! اما دومی بیشتر محتمل است (سالیانه را هم مد نظر داشته باشید!)

قبل از انتشار این خبر، اپل در کنفرانس خبری WWDC 2017  به انتشار خبری درباره آمار استفاده از سیری در ماه ژوئن سال ۲۰۱۷ اعلام نمود که بیش از ۳۷۵ میلیون نفر به طور مرتب از سیری استفاده می‌کنند.

در بیانیه جدید آمده است که امروزه در بیش از نیم میلیارد دستگاه فعال از سیری استفاده می‌شود و اکنون ما با درک ترجیحات و اولویت‌های شما، اطلاعات گسترده‌ای از موسیقی را در اختیارتان گذاشته‌ایم.

سیری اکنون بخشی جدایی ناپذیر از محصولات اپل است. آی‌پد، آی‌پاد، آی‌فون، دستگاه‌های مک و حتی اپل واچ و تلویزیون‌های اپل، همگی از این دستیار هوشمند بهره  می‌برند.

اپل تخمین می‌زند، در طی دو فصل مالی اخیر، سیری در بیش از ۱۳۰ میلیون دستگاه فعال شده‌ است. گزارشات اپل اینسایدر، احتمالا یکی از دلایلی است که چرا شرکت در طی هفت ماه اخیر با این حجم استقبال از سیری، روبه‌رو شده است (سیری اولین بار سال ۲۰۱۱ در آیفون S4  معرفی شد).

عدد اعلام شده حتی مربوط به سه ماه نخست امسال (۲۰۱۸) نیست که طی آن ده‌ها میلیون دستگاه مجهز به سیری به کاربران آن افزوده شده است. به علاوه، هوم‌پاد نیز به عنوان یک محصول جدید دیگر به جمع کاربران سیری افزوده خواهد شد. قیمت پیش‌خرید هوم‌پاد اپل، ۳۱۹ پوند (۳۴۹ دلار) اعلام شده است. ثبت سفارشات پیش‌‌خرید نیز از همین جمعه و از روز ۹ فوریه عرضه و توزیع آن آغاز خواهد شد.

تانی کال

آی تی رسان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *