در دنیای سینمای اکشن، برخی نام‌ها بلافاصله خاطرات شخصیت‌ها و بازی‌های عالی را برای طرفداران زنده می‌کنند؛ نام‌های چون آرنولد شوارتزنگر، بروس ویلیس و جیسون استاتهام. دو نورچشمی دیگر که در صدر این اسامی قرار می‌گیرند و سابقه‌ای طولانی در گوشمالی دادن شخصیت‌های بد فیلم‌ها دارند، سیلوستر استالونه و جکی چان هستند که حتی با وجود اینکه به سال‌های آخر بازیگری خود نزدیک می‌شوند، ولی همچنان تماشاچیان را با بازی‌های اکشن خود شگفت‌زده می‌کنند.

علی‌رغم فیلم‌های آخرشان که با فرازونشیب‌هایی همراه بود و گاهی نقش‌های افتخاری ایفا می‌کردند، در کارنامه‌ی هر دوی آن‌ها فیلم‌هایی وجود دارد که همیشه در یاد طرفداران و عاشقان سینما می‌ماند و به قطع یقین جزو برترین دست‌آوردهای دوران بازیگری آن‌ها محسوب می‌شود. در مورد سیلوستر استالونه که تنها ذکر مجموعه‌ فیلم‌های Rocky (راکی)، خود یادآور خاطراتی بسیار شیرین برای سینمادوستان است؛ البته که مجموعه فیلم‌های Rambo (رامبو) و حتی همین مجموعه‌ی Expendables (یک‌بار‌مصرف‌ها) نیز از فیلم‌های خوب وی و نیز مورد علاقه‌ی بسیاری از عاشقان این شخصیت دوست‌داشتنی سینما است. گفتنی است وی در قسمت جدید فیلم کمپانی مارول، Guardians of the Galaxy Vol. 2 (نگهبانان کهکشان ۲) که به تازگی اکران شده است هم نقشی را بر عهده دارد. در دیگر سو نیز جکی چان بیش‌تر برای بازی در فیلم‌های Rush Hour (ساعت شلوغی) و Shanghai Noon (ظهر شانگهای) در سینمای آمریکا شناخته می‌شود، ولی خب پیش از بازی در هالیوود، بازیگری معروف در سرزمین خود، هنگ کنگ بود و نقش‌آفرینی‌های ماندگاری را در سینمای رزمی از خود بر جای گذاشته است.

Rocky

اینکه این دو بازیگر سرشناس تا به حال فیلمی را در کنار هم بر روی پرده‌ی سینما نداشته‌اند، کمی عجیب به نظر می‌رسد، علی‌الخصوص که فرصت بازی در قسمت چهارم فیلم Expendables را داشتند، ولی با انصراف غیرمنتظره سیلوستر استالونه از حضور در این فیلم پرستاره، دیگر امکان همکاری این دو قابل تصور نبود. ولی خب تمام گمانه‌زنی‌ها غلط از آب درآمد و طبق گزارشی که سایت Deadline (ددلاین) ارائه داده است، سیلوستر استالونه و جکی چان، بازیگران اصلی فیلم اکشن Ex-Baghdad هستند که کمپانی SR Media که متعلق به جکی چان است، تهیه‌کنندگی آن را بر عهده دارد. بودجه‌ی ساخت فیلمی چیزی در حدود ۸۰ میلیون دلار خواهد بود که آن را تبدیل به یکی از پرخرج‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای چین خواهد کرد. بعد از تصمیم تعجب‌برانگیز سیلوستر استالونه مبنی بر ترک پروژه‌ی Expendables، گزارشات نشان از امضای قرارداد وی برای بازی در فیلم Ex-Baghdad دارند.

Jackie-Chan

داستان فیلم Ex-Baghdad در مورد یک پالایشگاه نفتی در موصل عراق است که توسط دولت چین اداره می‌شود؛ این پالایشگاه مورد حمله‌ی تروریست‌ها قرار می‌گیرد. بعد از این اتفاق، صاحبان پالایشگاه با شخصیت جکی چان تماس می‌گیرند (پیمانکار خصوصی یک شرکت امنیتی) تا به کمک آن‌ها آمده و کارگران گیر افتاده در پالایشگاه را نجات دهد. با این همه، این تروریست‌ها همچون شخصیت هانز گروبر در فیلم Die Hard (جان سخت)، بیش‌تر خواستار پول هستند و چندان علاقه‌ای به انجام کارهای تروریستی ندارند. جکی چان برای جلوگیری از انجام این نقشه‌ی شوم، با سیلوستر استالونه (عضو پیشین نیروی دریایی) در یک تیم قرار می‌گیرد.

فیلم Ex-Baghdad توسط اسکات وا کارگردانی خواهد شد که سابقه‌ی کارگردانی فیلم هیجانی Act of Valor (قانون شجاعت) و نیز فیلم اکشن Need for Speed (جنون سرعت) را در کارنامه‌ی خود دارد. وی از بدل‌کاران مجرب و کارکشته است و هماهنگی صحنه‌های بدل‌کاری در فیلم‌های همچون Speed (سرعت)، XXX (سه ایکس) و Bad Boys II (پسران بد ۲) را بر عهده داشته است. تا این لحظه هنوز تاریخ فیلم‌برداری و زمان اکران فیلم مشخص نشده است، ولی می‌توان اطمینان داشت که هر زمان ساخت فیلم تمام شود و بر روی پرده رود، طرفداران فیلم‌های اکشن آن را از دست نخواهند داد. سخت است بازیگرانی بزن بهادرتر از سیلوستر استالونه و جکی چان را در ژانر اکشن تصور کنیم!

zoomg

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *